Forum > Demolåtar
Fastnat i ett riff - hjälp!
Jay Thomas:
Som sagt, fastnat i detta, hjälp mig att komma ut ur det. Hittade ingen avtagsväg i mörkret...
http://soundcloud.com/busstop18/fastnat-i-ett-riff
Harmonica mike:
Bump!
Nödlösning: Skriv ett riff till - många riffar små bildar ett utkast - som så småningom genererar kommentarer - förhoppningsvis -
Guranissarna får engagera sig i den här,jag hajar noll.
Rock on mate
Mike
equality:
Låter ju tufft. Riffet passar nog bäst mellan verser. Om det skall ligga på hela tiden kan ett tonartsteg ned skänka variation men allt sånt där kan du ju bättre än mig. Tror också HM kan ta tag i detta!
Jay Thomas:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.01.2012, 11:36:56 ---Bump!
Nödlösning: Skriv ett riff till - många riffar små bildar ett utkast - som så småningom genererar kommentarer - förhoppningsvis -
Guranissarna får engagera sig i den här,jag hajar noll.
Rock on mate
Mike
--- Slut citat ---
Riff, raff, tack Mike! :) Risken är dock stor att jag då fastnar på nästa riff... ;) :lol:
--- Citat från: equality skrivet 18.01.2012, 15:37:26 ---Låter ju tufft. Riffet passar nog bäst mellan verser. Om det skall ligga på hela tiden kan ett tonartsteg ned skänka variation men allt sånt där kan du ju bättre än mig. Tror också HM kan ta tag i detta!
--- Slut citat ---
Tack Equality! :)
Bra tips där! :)
Kan upplysa om att guran till vänster är en les paul och den till höger är en strata. Les Paulen genom Guitar Rig 5 och Stratan genom en Fender Mustang+SM57a. Basen går också via Guitar Rig 5's baspresets.
MaxB:
Lyxlirare! Les Paul och Strata!
Long live Rustocaster! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida