Det är jag som sjunger, behöver lite konkreta tips för att bli en bättre sångare.. Någon som har tips att ge! Är tacksam för svar! 
Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om.
dvs
ÖVA.
En sak jag brukar säga till sångare utan en längre erfarenhet är att försöka att inte "
glida" på inledningen av tonerna. Det krävs erfarenhet och
whiskey för att klara sånt bra.

Vad jag menar är att när du inleder en fras så
PRICKA tonen. Glid inte upp/ner till den.
Angående låten och inspelningen:
Bra låt. Sången är helt rätt om än några ställen den känns lite osäker. Powerballad? Kan man kalla detta det? Mixen känns lite spretig. Trummorna borde vara tyngre och mer i reverb. I avsaknad av ett bra reverb kan dock din trum-mix funka bättre än i ett plastbilligtlåtande reverb. Jag gillar gurrasoundet, helt rätt. Jag ska lyssna på fler av dina demos när du laddar upp. Gott mos! / Mikke