Forum > Demolåtar

Zyan - Tell me what you want.....ny mix 3mars

<< < (6/7) > >>

tsmalmbe:
Trummorna och elgitarren är mono. Jag tycker om låten mera då jag inbillar mig att elgitarren inte finns. Dessutom kanske lite kompressorer skulel göra susen, nu är det lite oroligt över alltihop. Dessutom är elgitarren på nåt sätt choruserad eller nånting så det låter som en misslyckad mp3-kodning på vissa ställen.

Emulator:
version 239 och nu hörs det att det är filat en hel del. låter bra nu.....lyssnar dock i halvtaskiga högtalare.

ska ge den en omgång till i bättre senare!

Mikke:

--- Citat från: Oggelito88 skrivet 01.03.2007, 11:49:28 ---Det är jag som sjunger, behöver lite konkreta tips för att bli en bättre sångare.. Någon som har tips att ge! Är tacksam för svar!  ;)

--- Slut citat ---

Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om, Spela in dej själv, lyssna, gör om.

dvs ÖVA.

En sak jag brukar säga till sångare utan en längre erfarenhet är att försöka att inte "glida" på inledningen av tonerna. Det krävs erfarenhet och whiskey för att klara sånt bra.  :D  Vad jag menar är att när du inleder en fras så PRICKA tonen. Glid inte upp/ner till den.

Angående låten och inspelningen:

Bra låt. Sången är helt rätt om än några ställen den känns lite osäker. Powerballad? Kan man kalla detta det? Mixen känns lite spretig. Trummorna borde vara tyngre och mer i reverb. I avsaknad av ett bra reverb kan dock din trum-mix funka bättre än i ett plastbilligtlåtande reverb. Jag gillar gurrasoundet, helt rätt. Jag ska lyssna på fler av dina demos när du laddar upp. Gott mos! / Mikke

Fidden:
Trumkompet är väldigt stelt och tråkigt, plus att det ligger för långt fram i mixen. Det ligger nån slags gate eller nåt på också va? Nåt som hugger av trumljuden innan dom sjungt färdigt, vilket gör att det låter ännu mer onaturligt. Skippa den, dra ner ljudnivån nåt hack, lägg till lite hihats på åttondelarna. Eller byt set.

Basen hörs knappt inte, är inte ens säker på att där finns någon.. kan vara dom låga pianotonerna jag hör. Eftersom en bas är viktig del av ljudbilden, tycker jag den ska upp i nivå (eller läggas till, om den inte finns), plus att en lite roligare basgång skulle lyfta låten.

En film som du länkade till en gång på det andra forumet dök upp i huvudet.

Känns det inte som din låt passar in där också? ;)

tsmalmbe:
Lyssnade en gång till. Jag skulle skippa mygg-gitarren och lägga på en akustisk gitarr. Och programmera om trummorna, och försöka komma ifrån ez-sound.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion