Forum > Demolåtar

Zyan - Tell me what you want.....ny mix 3mars

(1/7) > >>

Zyan:
Denna har legat på studio, och folk ville ha mer fylligt reverb på sången och dra bak den. Samtidigt så skulle trummorna lugna ner sig, nu har jag bara behållit högtempotrummor i siste refrängen men har inte tvättat bort ez från dem än.

Vad är nästa steg?
http://www.ekosys.eki.liu.se/~chrve426/Musik/tellme10.mp3

Version3 http://www.ekosys.eki.liu.se/~chrve426/Musik/tellme11.mp3

aoly:

* Distguran är lite feg, panorera ut den i det första riffet eller boosta volymen
* Sången kan sänkas en pytteliten aning :)
* Reverbet på sången ger ingen helhetskänsla, kanske är pga ezd:s rumsklang?
* En starkare brygga till sista partiet
Det saknas nåt... men jag kan inte komma på vad det är. Återkommer om jag blir nå klokare.

Zyan:

--- Citat från: aoly skrivet 01.03.2007, 03:05:18 ---
* Distguran är lite feg, panorera ut den i det första riffet eller boosta volymen
* Sången kan sänkas en pytteliten aning :)
* Reverbet på sången ger ingen helhetskänsla, kanske är pga ezd:s rumsklang?
* En starkare brygga till sista partiet
Det saknas nåt... men jag kan inte komma på vad det är. Återkommer om jag blir nå klokare.

--- Slut citat ---

Tack för att du lyssna, men blev inte klokare på hur jag ska jobba vidare.

Förklara:
Hur man panorerar ut guran.
Hur jag skapar helhetskänsla. Lägga reverbet på fler saker???
Menar du "maybe im misstaking" som ska ha en starkare brygga? Hur skulle det kunna gå.

tsmalmbe:
Jeps, säger som aoly.
- Ta ner sången överlag. Tips: lägg alla sångspår på en grupp, mixa alla sångspår "rätt" inom denna grupp. Sen är det lätt att styra "helhetssångnivån" i din låt.
- Gitarrerna och panorering. Flytta dom till höger eller vänster.
- Jag hänger mig inte upp på sångreverbet, men trummorna. Det där gruvliga ez-out-of-the-box -soundet, det blir bara värre och framförallt mera distant med att sätta ett reverb på det. Kräver betydligt kraftigare behandling för att inte låta "så".
- Körer ochstämmor? Visst, aldrig fel, framförallt i en sån här låt. Det skulle höja på slutet också med feta stämmor.

Emulator:
Snygg inledning, tycker pianot funkar kalas!

Trummorna kanske kan behöva lite stänk av samma reverb som sången, samt lite diskant tror jag. Å andra sidan sa du att du inte tvättat bort ez än så jag antar at du ska skruva lite?

Distgitarren! Kör en stereo imager..heter ibland "panorama". Kanske lite mer diskant på kören.

"maybe Im mistaken....där ligger väldigt skön melodi och bra sång!

Bryggan känns bra i min smak.

Tycker det är skönt somfanken, men lite dovt. Dock lyssnat i dåliga lurar.

Lyssnat på denna såpass att jag nynnar den ibland :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion