Kontrollrummet

Its Tru-perowitch

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
LÅTNAMN: Its Tru
ARTIST/GRUPP: Perowitch
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD:4,24
KOMPOSITÖR:perowitch
PRODUCENT:perowitch
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2012
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 13.01.2012, 15:43:47 by PEROWITCH »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Välkommen tillbaka! Hoppas du haft bra väder där du varit!

Det som är bas hänger kvar (för) länge och enbart i vänster kanal. Den är inte behaglig så. Lyssna på den solo så tror jag du hör. Låten saknar en riktig, distinkt bas, tycker jag.

Soft är bara förnamnet...  B)
« Senast ändrad: 13.01.2012, 13:19:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Välkommen tillbaka! Hoppas du haft bra väder där du varit!

Det som är bas hänger kvar (för) länge och enbart i vänster kanal. Den är inte behaglig så. Lyssna på den solo så tror jag du hör. Låten saknar en riktig, distinkt bas, tycker jag.

Soft är bara förnamnet...  B)
haha kul max jag vet har försökt fixa den med velocty men de va inte så enkelt men visst du har rätt det ända som jag själv hakade upp mej på vasst lyssnat tror att anslaget  på tangenterna i ljudet  slår hårt på nått sätt tack annars max har haft ett kanonväder i 15 dagar skall försöka göra ett bas försök till då  B)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Första intrycket känns rätt rörigt. "Imagine" kompet på pianot känns väldigt trist och enformigt, bra harmonier men det kunde framföras på ett mer effektivt sätt. Lyssna t.ex på "Teardrop" med Massive Attack och framför allt på pianot som ligger på varje 1:a, enkelt smakfullt och med ett litet harpsichord arpeggio i bakgrunden. Det finns en skön känsla i första delen av låten som jag skulle byggt vidare på, med lite inspiration från ovan nämnda låt. Göra ett sparsmakat arr, där den sköna sången får vara i fokus. Gitarrdelen med manlig sång skulle jag plocka bort helt, kanske göra en annan låt av den delen. Känns som att låten faller mellan två stolar nu.

Micke



Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Första intrycket känns rätt rörigt. "Imagine" kompet på pianot känns väldigt trist och enformigt, bra harmonier men det kunde framföras på ett mer effektivt sätt. Lyssna t.ex på "Teardrop" med Massive Attack och framför allt på pianot som ligger på varje 1:a, enkelt smakfullt och med ett litet harpsichord arpeggio i bakgrunden. Det finns en skön känsla i första delen av låten som jag skulle byggt vidare på, med lite inspiration från ovan nämnda låt. Göra ett sparsmakat arr, där den sköna sången får vara i fokus. Gitarrdelen med manlig sång skulle jag plocka bort helt, kanske göra en annan låt av den delen. Känns som att låten faller mellan två stolar nu.

Micke


Hej Micke två helt olika låtar förstår inte din tanke finns en uppsjö med låtar åt de hållet det här är en smöris som jag fastnade för just nu för mej e den klar tack för tycken perowitch


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Välkommen tillbaka! Hoppas du haft bra väder där du varit!

Det som är bas hänger kvar (för) länge och enbart i vänster kanal. Den är inte behaglig så. Lyssna på den solo så tror jag du hör. Låten saknar en riktig, distinkt bas, tycker jag.

Soft är bara förnamnet...  B)
haha kul max jag vet har försökt fixa den med velocty men de va inte så enkelt men visst du har rätt det ända som jag själv hakade upp mej på vasst lyssnat tror att anslaget  på tangenterna i ljudet  slår hårt på nått sätt tack annars max har haft ett kanonväder i 15 dagar skall försöka göra ett bas försök till då  B)Hej maxen basen omlagd


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Första intrycket känns rätt rörigt. "Imagine" kompet på pianot känns väldigt trist och enformigt, bra harmonier men det kunde framföras på ett mer effektivt sätt. Lyssna t.ex på "Teardrop" med Massive Attack och framför allt på pianot som ligger på varje 1:a, enkelt smakfullt och med ett litet harpsichord arpeggio i bakgrunden. Det finns en skön känsla i första delen av låten som jag skulle byggt vidare på, med lite inspiration från ovan nämnda låt. Göra ett sparsmakat arr, där den sköna sången får vara i fokus. Gitarrdelen med manlig sång skulle jag plocka bort helt, kanske göra en annan låt av den delen. Känns som att låten faller mellan två stolar nu.

Micke


Hej Micke två helt olika låtar förstår inte din tanke finns en uppsjö med låtar åt de hållet det här är en smöris som jag fastnade för just nu för mej e den klar tack för tycken perowitch

Jag sa inte att det var två helt olika låtar  :huh:, jag sa att det känns som om låten faller mellan två stolar, stor skillnad! Du säger att det är en "smöris", vilket den första delen levererar, sen kommer den lite "tuffa" gitarrdelen med manlig sång och det känns  lite påtvingat och når lixom inte fram. Jag skulle alltså kört fullt ut med kvinnlig sång och ett sparsmakat arrangemang som lyfter sången. Men det är min rövvahalva av den där så omtalade delade smaken som tycker så  :)

Kör hårt, huvudsaken du gillar't såklart!

Micke
« Senast ändrad: 13.01.2012, 20:39:11 by jonnerstone »


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Inte mitt smör detta :huh:
Kan inte egentligen uttala mig om denna sorts musik. "S" -ljuden var för vassa dock tyckte jag.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Första intrycket känns rätt rörigt. "Imagine" kompet på pianot känns väldigt trist och enformigt, bra harmonier men det kunde framföras på ett mer effektivt sätt. Lyssna t.ex på "Teardrop" med Massive Attack och framför allt på pianot som ligger på varje 1:a, enkelt smakfullt och med ett litet harpsichord arpeggio i bakgrunden. Det finns en skön känsla i första delen av låten som jag skulle byggt vidare på, med lite inspiration från ovan nämnda låt. Göra ett sparsmakat arr, där den sköna sången får vara i fokus. Gitarrdelen med manlig sång skulle jag plocka bort helt, kanske göra en annan låt av den delen. Känns som att låten faller mellan två stolar nu.

Micke Tack micke det var i alla fall konstruktiv kritik de gillar jag men visst  e de lite standard ha det bra perowitch


Hej Micke två helt olika låtar förstår inte din tanke finns en uppsjö med låtar åt de hållet det här är en smöris som jag fastnade för just nu för mej e den klar tack för tycken perowitch

Jag sa inte att det var två helt olika låtar  :huh:, jag sa att det känns som om låten faller mellan två stolar, stor skillnad! Du säger att det är en "smöris", vilket den första delen levererar, sen kommer den lite "tuffa" gitarrdelen med manlig sång och det känns  lite påtvingat och når lixom inte fram. Jag skulle alltså kört fullt ut med kvinnlig sång och ett sparsmakat arrangemang som lyfter sången. Men det är min rövvahalva av den där så omtalade delade smaken som tycker så  :)

Kör hårt, huvudsaken du gillar't såklart!

Micke


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Inte mitt smör detta :huh:
Kan inte egentligen uttala mig om denna sorts musik. "S" -ljuden var för vassa dock tyckte jag.

Space
Okej kanske kryddad smöris tack för tycken


Jay Thomas

  • Gäst
Bra smör! :) Gillade kontrasterna och det chilliga i detta! :) Förbaskat bra röster! :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja.. får nog hålla med Jonnerstone..tycker den drar åt lite olika håll. Pianot hänger för mycket, tonerna alltså. Pianot låter lite väl mycket "midi". Men det finns en stämning i låten som jag gillar..dock är jag inte överförtjust i delayet på sången, kan ju va kul här å där, men nu för mycket tycker jag..snyggt gjort hur som helst!   :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker det här är jäkligt ballt snyggt med aukustiska guran mitt i alltihop - visst man kan ju tänka sig att ha alla mörjliga effekter hår och var men grunden är super.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Har inga problem med det Jonner kallar för mellan stolarna - för mig funkar det bra med både manlig/kvinnlig sång (det är inte du som sjunger va? :D). Tycker det är en bra mix men jag håller med Clemens vad gäller delayet på sången...för mycket enligt min smak och lite för vassa S i mina lurar. Tycker att guran ska lyftas upp mera och spelas med ett lite roligare ljud.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Bra smör! :) Gillade kontrasterna och det chilliga i detta! :) Förbaskat bra röster! :)
Tack Jay


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Ja.. får nog hålla med Jonnerstone..tycker den drar åt lite olika håll. Pianot hänger för mycket, tonerna alltså. Pianot låter lite väl mycket "midi". Men det finns en stämning i låten som jag gillar..dock är jag inte överförtjust i delayet på sången, kan ju va kul här å där, men nu för mycket tycker jag..snyggt gjort hur som helst!   :)
Tack clemens vart tvungen å kolla hur jag spelade pianot men visst de e midi spelat men ej kvantat men vist man kan ju dra in det på en audio fil å få det lite rundare.Tonerna kanske hänger kvar för jag lagt på en spreed det kan du bättre än jag tack för tycken allt e spelat för utom den samplade sången som e ett gäng folk  som e orginal kanske med lite delay hihi


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Hejsan
Har inga problem med det Jonner kallar för mellan stolarna - för mig funkar det bra med både manlig/kvinnlig sång (det är inte du som sjunger va? :D). Tycker det är en bra mix men jag håller med Clemens vad gäller delayet på sången...för mycket enligt min smak och lite för vassa S i mina lurar. Tycker att guran ska lyftas upp mera och spelas med ett lite roligare ljud.

Ha det gott
Gurano
Tack gurano springer på sånglektioner hela dagarna hihi du skulle vara med på utgrävningen i serbonika 10 mil från madrid ett nytt coluseum från romarna.va där å kollade nyligen .


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack gurano springer på sånglektioner hela dagarna hihi du skulle vara med på utgrävningen i serbonika 10 mil från madrid ett nytt coluseum från romarna.va där å kollade nyligen .
Äh det där är bara recenta (moderna) grejor - just nu håller jag på med fynd från Arlanda som är 5500 år gamla - det är grejor det! :lol:
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Tack gurano springer på sånglektioner hela dagarna hihi du skulle vara med på utgrävningen i serbonika 10 mil från madrid ett nytt coluseum från romarna.va där å kollade nyligen .
Äh det där är bara recenta (moderna) grejor - just nu håller jag på med fynd från Arlanda som är 5500 år gamla - det är grejor det! :lol:
/G
Okej de e inte någon mutter från en dc10 du har hittat då  :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Okej de e inte någon mutter från en dc10 du har hittat då  :D
Nädu inga muttrar här inte - sånt här håller jag på med:

Tex en (av jäkligt många) keramikskärva från stenålder som jag hittat på en boplats vid Arlanda

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Okej de e inte någon mutter från en dc10 du har hittat då  :D
Nädu inga muttrar här inte - sånt här håller jag på med:

Tex en (av jäkligt många) keramikskärva från stenålder som jag hittat på en boplats vid Arlanda

/G
Oj håller med ser inte ut som någon mutter kul då får vi väl skåda det på något museum då  med ditt namn som framborstare kul gurano intressant ha en trevlig helg


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Okej de e inte någon mutter från en dc10 du har hittat då  :D
Nädu inga muttrar här inte - sånt här håller jag på med:

Tex en (av jäkligt många) keramikskärva från stenålder som jag hittat på en boplats vid Arlanda

/G
Oj håller med ser inte ut som någon mutter kul då får vi väl skåda det på något museum då  med ditt namn som framborstare kul gurano intressant ha en trevlig helg
Allvarligt vad är det för något det där en kryss-tomte?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Allvarligt vad är det för något det där en kryss-tomte?
Hehe
Det är en keramikskärva - mynningen till en stor kruka som är ca 5500 år gammal, rikt ornerad med dragna linjer och gropar. Den här gruppen av människor/eller kultur hade en jäkla massa olika dekor på sina krukor.
Kulturen kallas för övrigt Gropkeramisk kultur :D

Sorry att jag kapat din tråd perowitch...med gammalt "skräp"  :lol: :D

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Allvarligt vad är det för något det där en kryss-tomte?
Hehe
Det är en keramikskärva - mynningen till en stor kruka som är ca 5500 år gammal, rikt ornerad med dragna linjer och gropar. Den här gruppen av människor/eller kultur hade en jäkla massa olika dekor på sina krukor.
Kulturen kallas för övrigt Gropkeramisk kultur :D

Sorry att jag kapat din tråd perowitch...med gammalt "skräp"  :lol: :D

Ha det gott
Gurano
Ha ha. Gör inget tur att det inte va en krysstomte då som Eddi trodde


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Krysstomte  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja.. får nog hålla med Jonnerstone..tycker den drar åt lite olika håll. Pianot hänger för mycket, tonerna alltså. Pianot låter lite väl mycket "midi". Men det finns en stämning i låten som jag gillar..dock är jag inte överförtjust i delayet på sången, kan ju va kul här å där, men nu för mycket tycker jag..snyggt gjort hur som helst!   :)
Tack clemens vart tvungen å kolla hur jag spelade pianot men visst de e midi spelat men ej kvantat men vist man kan ju dra in det på en audio fil å få det lite rundare.Tonerna kanske hänger kvar för jag lagt på en spreed det kan du bättre än jag tack för tycken allt e spelat för utom den samplade sången som e ett gäng folk  som e orginal kanske med lite delay hihi
Nä...var kanske otydlig, menade mer själva soundet, lite GM sådär  :) tyckte även att det var för mycket sustain, så tonerna gled in i varandra lite här å där...annars tycker jag du gör grymt intressanta låtar! 


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Ja.. får nog hålla med Jonnerstone..tycker den drar åt lite olika håll. Pianot hänger för mycket, tonerna alltså. Pianot låter lite väl mycket "midi". Men det finns en stämning i låten som jag gillar..dock är jag inte överförtjust i delayet på sången, kan ju va kul här å där, men nu för mycket tycker jag..snyggt gjort hur som helst!   :)
Tack clemens vart tvungen å kolla hur jag spelade pianot men visst de e midi spelat men ej kvantat men vist man kan ju dra in det på en audio fil å få det lite rundare.Tonerna kanske hänger kvar för jag lagt på en spreed det kan du bättre än jag tack för tycken allt e spelat för utom den samplade sången som e ett gäng folk  som e orginal kanske med lite delay hihi
Nä...var kanske otydlig, menade mer själva soundet, lite GM sådär  :) tyckte även att det var för mycket sustain, så tonerna gled in i varandra lite här å där...annars tycker jag du gör grymt intressanta låtar! 

Tack clemens problemet jag har är oftast mixningen låter ofta  gammalt enl mej själv men men säger som qincy Jones nästa projekt blir det bästa hihi


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jag tycker det här är jäkligt ballt snyggt med aukustiska guran mitt i alltihop - visst man kan ju tänka sig att ha alla mörjliga effekter hår och var men grunden är super.
Kul Eddie att du gillar det


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Som glad amatör få Du ta mitt utlåtande med en nypa salt.. Men tvärtemot vad proffsen säger så gillar jag pianot sketamycket... Men så är jag ju också en "sucker" för det enkla och i mina egna låtar genomsyras ju också av detta..
Vet inte vem/vilka som sjunger - men dom gör det riktigt - RIKTIGT - bra.. Låter grymt skönt enligt mig detta ....
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Som glad amatör få Du ta mitt utlåtande med en nypa salt.. Men tvärtemot vad proffsen säger så gillar jag pianot sketamycket... Men så är jag ju också en "sucker" för det enkla och i mina egna låtar genomsyras ju också av detta..
Vet inte vem/vilka som sjunger - men dom gör det riktigt - RIKTIGT - bra.. Låter grymt skönt enligt mig detta ....
Tack Hogge tyvärr är väl det det ända som ej spelas rösterna har jag smplat men tycker själv låten e cool annars tack för tycken


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Rapparen som hojtar c'mon borde sumpas, även kanske borde pianot varieras litet mer, annars är det full pott härifrån. Alltså det är trevligt att lyssna på, försök fixa riktig sångerska och jobba vidare på den här och mixen.

Stör mig på soundet speciellt på maraccasen eller hihaten eller vad det ska föreställa.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Rapparen som hojtar c'mon borde sumpas, även kanske borde pianot varieras litet mer, annars är det full pott härifrån. Alltså det är trevligt att lyssna på, försök fixa riktig sångerska och jobba vidare på den här och mixen.

Stör mig på soundet speciellt på maraccasen eller hihaten eller vad det ska föreställa.


Jo dividend rapparen kanske e lite jobbig  men sitter på ett nytt projekt nu få se vad som händer med denna låt tack för tipsen i alla fall