Vi får verkligen hoppas att du INTE lär dig spela gura på det där sättet Eddi,som han i videon.Blues med en hårdrocksgitarrist går fet bort.
Sen sitter han i en musik affär och "flashar",synd om basisten och alla kunder som måste lyssna på det där.Noll feeling anser jag,typexempel på hur man definitivt inte skall spela blues.Faen,jag blev nästan lite illamående

Killen kan lira,inget tvivel om den saken.Det skulle ge mig mer om det där användes i rätt genre.
Din låt då:
Bra låt vilket jag sagt förut.Mixen är inte hundra,lägg inga effekter på nånting förrän du har satt allt inspelningsmässigt nästa gång du spelar in.Ett reverb på mastern räcker för att få lite större scenkänsla medan man spelar in.Sen kommer man till det roliga:
Dra ned alla reglar på noll
Dra upp trummorna,dra upp basen så att den möter trummorna snyggt(dina mixar saknar bl.a detta - definierad botten)
Upp med guror och övrigt(här börjar det gröta och frekvenskrockarna stökar till det i mixen uppåt och nedåt å i mitten,disten gör allt den kan för att "döda"(läs dölja) alla andra instruments karaktärer - framgångsrikt måste jag säga dessvärre)
Lösning:
Sprid ut alla instrument i frekvensspektrat,hög/lågpassa vartenda instrument,eq.a bort uppenbara frekvenskrockar.När du kan urskilja alla instrument i mixen,panorera så att allt hörs och låter snyggt i ljudbilden.
Upp med det viktigaste - sången - (men det är ju vad jag tycker är viktigt,andra kanske föredrar distguran)

Då är det dags för effekter:
Reverb,delay,dist,stereo reverb etc..Joxeri på mastern för trycket osv..Om man börjar med det sistnämnda,effekter,reverb,dist etc..då är man illa ute redan från början - om man inte vet vad man sysslar med,och där är bara ett fåtal på detta forum.Typ Jon å Freddy,Tsm,Skallran och några fler..Jag har långt dit,men har man en bra mall så närmar man sig sakta men säkert.
#############
Jag brukar göra så här.Det finns förmodligen andra arbetssätt,men detta funkar för mig.Sen skall man ju ha lite tur också,och det har man inte alltid

Nu är jag hård kanske,men jag tycker dina låtar förtjänar det här för vissa är bra.Twohearted soul är bäst

En liten genväg som är väldigt lärorik:
Dra in din favorit låt i den genre du lirat in i och jämför ljudbilderna medans du mixar.
Klokare blir man väl aldrig,bara äldre..

Mike