Forum > Färdiga produktioner
Asti - En vanlig enkel människa (f.d. Juholt)
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 30.01.2012, 03:11:01 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.01.2012, 22:27:52 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 29.01.2012, 21:47:41 ---Riktigt bra nu med sansade synter och körer - nästan radioklar - för mig rumblar ljudet lite vid första Håkan och lite starka b och p på nobelpris och så har du lyckats få till något brus i slutet vad nu det kommer ifrån. Som KR-klar är det nog ok men ska du ta den vidare i världen tror jag du måste fixa till lite granna.
Och jag har sagt det förut finurlig text och skön låt.
--- Slut citat ---
Jag hör inget rumble vid första "Håkan".....
B och P vid "Nobelpris" har jag försökt tona ner, men kanske inte lyckats helt.
Bruset i slutet är jag också osäker på....? Ska lyssna igen!
Tack för kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Har lyssnat med andra lurar nu och tror att bruset på slutet är en reverbsvans kanske är det en sån parallellt med första Håkan också P o B är inte några satansverser eller så och det är inte så lätt att få bukt med du har nog gjort ditt bästa där. Negligera därför mitt inlägg ja alla mina inlägg förresten :wub:
--- Slut citat ---
Tänker absolut inte negligera dina inlägg, tvärtom! :)
Är jättetacksam för sådana här kommentarer och tar dom på största allvar, naturligtvis!
Tror att jag kanske kan fila lite till på P och B och ska kolla upp reverbet!
Tack än en gång för återkommande feedback!
/Asti t.f. fil-harmoniker
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 19.01.2012, 14:18:32 ---...
Har funderat på att döpa om den till "En människa" och kanske byta ut Juholt i texten....
Juholt använde jag bara för att namnet funkade bra i melodin och betoningsmässigt, men representerade en kändis vilken som helst.
...
/Asti t.f. Juholt
--- Slut citat ---
Det tycker jag du ska göra - det här är mycket för bra för att uppfattas som en kommentar till en politisk parantes! :)
hogge:
Oj vilken utveckling... Det här är en riktigt, riktigt bra! låt.. :wub:
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 30.01.2012, 11:37:07 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.01.2012, 14:18:32 ---...
Har funderat på att döpa om den till "En människa" och kanske byta ut Juholt i texten....
Juholt använde jag bara för att namnet funkade bra i melodin och betoningsmässigt, men representerade en kändis vilken som helst.
...
/Asti t.f. Juholt
--- Slut citat ---
Det tycker jag du ska göra - det här är mycket för bra för att uppfattas som en kommentar till en politisk parantes! :)
--- Slut citat ---
Man visste ju inte att Juholt skulle försvinna så snabbt när jag skrev texten,
men jag har inte kommit på något bra att ersätta det med!
Paul McCartney, som Wernborg föreslog, låter lite väl pretentiöst, annars skulle det nog funka fraseringsmässigt.
Karl den tolfte skulle också kunna passa...... :)
Får se om jag kommer på något vettigt, annars får det nog förbli Håkan Juholt, så åtminstone jag kommer ihåg honom. :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. paparazzi
Asti:
--- Citat från: hogge skrivet 30.01.2012, 11:44:45 ---Oj vilken utveckling... Det här är en riktigt, riktigt bra! låt.. :wub:
--- Slut citat ---
Det värmer i vinterkylan! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. kallskänka
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida