Forum > Färdiga produktioner
Asti - En vanlig enkel människa (f.d. Juholt)
Gurano:
Hej
Jag tycker om denna. Du har en lite annorlunda melodislinga än vad du brukar ha tycker jag - tilltalande.
Bra ljud och bra mix - jag tycker oxå om synthen/syntharna. Slutet inte riktigt lika bra, men det är ju några till som påtalat det.
Det är något missljud i början innan du börjar sjunga...något slags knaster.
Ha det gott
Gurano
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 08.01.2012, 21:08:04 ---Kanonfin låt. Suveräna gitarrer och sång. Fast det dubbade sångpartiet, nja... Den "vanliga" sången låter bättre.
Lite mer bas o baskagge skulle suttit fint också.
Sen tycker jag mig höra lite "slarvpuffar" i micken. Är du så nära att puffarna går igenom puffskyddet?
Kanon låt, harmonier, tempo, mm. Lite tunn ljudbil kanske.
Vid tredje lyssningen känner jag lika som vid första, att låten är lite för kort.
Du har ett omisskännligt fint sound i allt du gör. Ditt helt egna sound.
--- Slut citat ---
Jag är medveten om att det dubbade sångpartiet är lite otajt, men du kanske tycker det ska bort helt...?
Ståbasen ska höjas en aning och det verkar som att baskaggen också ska upp lite!
Ja, du har rätt ang "puffarna" på sången. Får ev ta om sången helt.
Slutet kommer jag nog att göra om, så låten blir antagligen något längre tack vare det! :)
Roligt att höra att du tycker jag har ett eget sound! Man undrar ibland om man bara är ett
halvdant eko av sina musikaliska förebilder (Paul Simon, Joni Mitchell, Cat Stevens, Beatles.....) :unsure:
Tack för lyssning och tips!
/Asti t.f. ekobrottsling
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 09.01.2012, 00:12:17 ---Hej
Jag tycker om denna. Du har en lite annorlunda melodislinga än vad du brukar ha tycker jag - tilltalande.
Bra ljud och bra mix - jag tycker oxå om synthen/syntharna. Slutet inte riktigt lika bra, men det är ju några till som påtalat det.
Det är något missljud i början innan du börjar sjunga...något slags knaster.
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Tur att det inte låter som samma melodi i alla låtar! :)
Nej, jag tror att jag har en lite positivare ton i sången än jag brukar.....försöker åtminstone göra det.
Skönt att ljud och mix verkar OK. Slutet behöver jag ändra/förlänga, det har jag förstått!
Ska kolla upp missljudet i introt!
Tack för lyssning och tips!
/Asti t.f. positivsångare
Håkan Nilsson:
Jag menade att din röst passar bäst odubbad, även om du skulle dubba tajtare. Det tycker jag iofs ofta även om andras sångdubbade låtar. Men nog går lite av personligheten i Astis röst förlorad i en dubb?
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 09.01.2012, 21:46:21 ---Jag menade att din röst passar bäst odubbad, även om du skulle dubba tajtare. Det tycker jag iofs ofta även om andras sångdubbade låtar. Men nog går lite av personligheten i Astis röst förlorad i en dubb?
--- Slut citat ---
OK, då är jag med på vad du menar.
Jag ville ha sången annorlunda i sticket, så att den passade bättre ihop med kören.
Men det kanske inte var det bästa beslutet....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida