Jag har inte lagt märke till Laleh tidigare utan det är tack vare "Så mycket bättre" på TV som jag sett henne, personligheten i TV och artisten. Annars skulle hon som så många andra artister passerat mig obemärkt.
Det är faktiskt en bedrift att kunna ha missat henne

, hennes debutalbum var ju rosat av en enad kritikerkår samt av folket och tog hem tre(3) grammisar av dom fyra hon var nominerad till plus att alla hennes fram till idag tre(3) album har placerat sig topp tre på försäljningslistorna (1,3,2 enl. wiki). Hon gjorde även en intim och öppenhjärtig intervju hos Stina Dabrowski för ett par år sen. Samt att hon gjorde soundtrack till Arn- filmen och den tog ju även den en del plats i media

. Plus en massa annat. Man måste nästan aktivt ha vägrat kulturnyheterna dom senaste 5-6 åren för att ha kunnat missat henne
Själv föll jag för henne redan på debuten och har hennes två första på CD (den tredje kör jag på spotify). Denna självlärda tjej som vägrade kompromissa, en röst som går rakt in i hjärtat, låtskrivarkvaltitéer som många bara skulle våga drömma om, släppte en debutskiva utan musikalisk röd tråd med texter på både svenska och engelska och ändå lyckades fånga både kritiker och Svensson hemma på soffan. Frågar du mig så är det nog bland det otroligaste som hänt svensk musik i modern tid, och att ha kunnat missa det.....ja det är en gåta för mig

Alltså ingen kritik eller nåt mot dig MaxB, se det som ett förvånat inlägg bara