Kontrollrummet

Allra 2012

gäst · 5 · 684

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Stycke. Crossover. Lite felspel. Tidigt på året.



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst så här förenar man prerecording med hantverk - visst lite felspel i Arabia goes funk men so what jag diggade :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Het OK!
I första delen med överstyrda gitarren lät det lite som en favvo-producent i Kanada.  :o
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Javisst!

Schysst stycke.Saknade matchande baslir,men det hela var far beyond my knowledge - så jag lät bli strängarna :)
Nåja,jag testade lite men det ville sig inte riktigt.Statiskt och enformigt = tillförde nada

Bra jobbat så här i början på året.

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Javisst så här förenar man prerecording med hantverk - visst lite felspel i Arabia goes funk men so what jag diggade :D

Tackar Eddi! :)

Tänkte mest lite tidiga Pink Floyd i vissa delar, tillsammans med Tangerine Dream och självklart 90-tals Jay T... ;)

Het OK!
I första delen med överstyrda gitarren lät det lite som en favvo-producent i Kanada.  :o

Tack MaxB! :)
Kul! Får träna lite på guran bara. Måste komma tillrätta med att signalen ligger på hela tiden på guran, får labba lite med kablar.

Javisst!

Schysst stycke.Saknade matchande baslir,men det hela var far beyond my knowledge - så jag lät bli strängarna :)
Nåja,jag testade lite men det ville sig inte riktigt.Statiskt och enformigt = tillförde nada

Bra jobbat så här i början på året.

Mike

Tackar Mike! :)
Bas? Mja, tänkte inte så mycket bas, vilket jag i och för sig sällan gör. Kanske gör ett försök ändå... ;)

Ovanligt nog ska jag titta över låten någon kväll för jag är nöjd med grunden, behöver dock putsas lite.