Forum > Demolåtar
Ny mix, behöver hjälp av "andras öron"
Eddi:
--- Citat från: robc skrivet 31.12.2011, 00:51:48 ---
Eddi: den går i BPM: 77, vad ska du nu hitta på ? :D
Mvh robc
--- Slut citat ---
Jag tyckte det saknades saker som band ihop den bara har gjort ett förslag. Säg till när du lyssnat så tar jag bort den.
Avlyssnad - tas bort
MaxB:
Låten är bra arrad och instrumentinsatserna är bra. Musikerna är försiktiga, kliver inte utanför vad som förväntas av dem. Det skulle då passa att nån kliver utanför gränserna och tar ut svängarna. En vild med samtidigt känslig gitarrist eller en organist som vågar kliva fram och ge karaktär.
I min lyssning (som inte är den bästa) får jag idén att ha med ett padljud från nån synt, på några av delarna i låten. Det skulle ge en god omväxling i soundet. I sista halvan av intropianot skulle det passa med en fet orgel som kommer in. Den eller annat soloinstrument skulle väl in i partiet 57-70 till exempel.
Har lyssnat på Eddis version också och han har varit så känslig så jag knappt hör vad han tillför. Men nu hör jag, det är padljudet. Ett padljud skulle som Eddi visar kunna spela toner och skulle även kunna bidra med ackordsmattor i bakgrunden på vissa delar.
Pianot i introt inspirerar till tusen nya låtar.
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 31.12.2011, 10:10:35 ---Låten är bra arrad och instrumentinsatserna är bra. Musikerna är försiktiga, kliver inte utanför vad som förväntas av dem. Det skulle då passa att nån kliver utanför gränserna och tar ut svängarna. En vild med samtidigt känslig gitarrist eller en organist som vågar kliva fram och ge karaktär.
I min lyssning (som inte är den bästa) får jag idén att ha med ett padljud från nån synt, på några av delarna i låten. Det skulle ge en god omväxling i soundet. I sista halvan av intropianot skulle det passa med en fet orgel som kommer in. Den eller annat soloinstrument skulle väl in i partiet 57-70 till exempel.
Har lyssnat på Eddis version också och han har varit så känslig så jag knappt hör vad han tillför. Men nu hör jag, det är padljudet. Ett padljud skulle som Eddi visar kunna spela toner och skulle även kunna bidra med ackordsmattor i bakgrunden på vissa delar.
Pianot i introt inspirerar till tusen nya låtar.
--- Slut citat ---
Ja jag har lagt en försiktig en-tons synt på vissa delar och en försiktig violin på hooken samt petat in fler hihat-slag som knappt hörs men som ger lite skjuts.
MaxB:
Fiffigt transparant. En-tons synt - tung pryl! B)
robc:
Hej, MaxB: Du har rätt i att det skulle kunna hända lite mer i vissa delar, nån orgel grej i 57-70 är en jätte bra ide ! Kanske nån padgrej nånstan oxå, men bara lite, precis som du säger. En hel vers blir nog för mkt.
Eddi: imponerad att nån bemödar sig att dra filen i sitt daw o lägga på lite för att visa. Helt otroligt! Känner mig hedrad.
Pad grejen är bra. Violinen i refr insprerar mig att lägga en cello såsom du visar. Det extra drivet med hihaten inspirerar att ha nåt extra där så man får lite mer driv i refr, tex cabasa/tamburin/ägg. Tack Eddi !
robc
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida