Kontrollrummet

JT - String Theories 2011

gäst · 6 · 772

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Satte mig ner och tänkte "ljuda av julen" och när jag var färdig upptäckte jag att det blev en typ av musik som jag gjorde mycket i mitten av 90talet. En slags "transportmusik", muzak, musik till bilder eller något. Betydligt fler syntar och gitarrer "rikare" nu än då men....

« Senast ändrad: 28.12.2011, 09:33:14 by Jay Thomas »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det var ju bra drag i detta. Kul att höra vad som kan vara gitarr. Inte helt lätt att avgöra och absolut inget jag kan klaga på, då jag har din musik som bakgrundslyssning på arbetet. Allt känns tajt och pianot har cool rymd i ljudet.
Roligt och skönt sololjud som kommer in 2.20 in i låten.

Kul att höra sound från din studio då jag ringde dig igår. Själv har jag använt det riktiga pianot och en akustisk gitarr hemma då vi haft strömavbrott ett dygn. Inatt kl 3 kom elen tillbaka och värmde sovrummet. Lyxigt med vatten och dessutom varmvatten imorse.
« Senast ändrad: 27.12.2011, 15:10:40 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
Det var ju bra drag i detta. Kul att höra vad som kan vara gitarr. Inte helt lätt att avgöra och absolut inget jag kan klaga på, då jag har din musik som bakgrundslyssning på arbetet. Allt känns tajt och pianot har cool rymd i ljudet.
Roligt och skönt sololjud som kommer in 2.20 in i låten.

Kul att höra sound från din studio då jag ringde dig igår. Själv har jag använt det riktiga pianot och en akustisk gitarr hemma då vi haft strömavbrott ett dygn. Inatt kl 3 kom elen tillbaka och värmde sovrummet. Lyxigt med vatten och dessutom varmvatten imorse.

Tack MaxB! :)
Det var ju precis detta jag satt med när du rang. ;) Har ju köpt en Fender Mustang stärkare och en Shure SM57a att spela in ljudet med, men jag har inte hunnit meka till det. så det blev Strata genom Guitar Rig 5 och basen genom Guitar Rig 4. :)

Annars var det bara mjukt i botten.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Cool strängteori!

Jag köper den direkt.Tycker också att detta var fartigt och läckert.Solot fräckt och sköna ljud som limmar ihop det hela med den stadiga rytmen.

Således inget att såga - rock on mate

Mike


Jay Thomas

  • Gäst
Cool strängteori!

Jag köper den direkt.Tycker också att detta var fartigt och läckert.Solot fräckt och sköna ljud som limmar ihop det hela med den stadiga rytmen.

Således inget att såga - rock on mate

Mike

Tackar Mike! :)
Rock on ska det bli! "Ska bara" mika upp lilla Mustangen och fiffa lite så blir det råkknråll!

Stort tack till Tsmalmbe för Soundcloud-taggen, det är guld värt! :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Svängigt och läckra ljud, speciellt det lite "ilskna" synth-ljudet efter ca 2:25.... :)
Du är bra på att måla upp sköna ljudlandskap!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten