blev lite för generösa regler.....
...spela in med redan inspelad musik från högtalare bakom mikarna...jösses.... 
hade vart roligare med en ren unplugged-festival, lajv sång + favoritinstrument 
nåja, kanske en annan gång...
//T-roll
Det er vel ingenting i reglene som hindrer deg i å gjøre det, og heller intet som hindrer de som röster og legge ekstra vekt på det.
Jeg synes det er helt greit å åpne for kreative lösninger, men som Bakke sier kan det bli vanskelig å vinne festivalen ved å ta opp lyden fra sine höyttalere...
- R
Fast nu blev det ju ingen kreativ lösning längre när det debatterats i denna tråd.
Tycker personligen att regler i festivaler främst är till för att leda in en på andra vägar än man normalt tar. Ibland sätter jag upp regler för mig själv bara för att komponera på ett annorlunda sätt, men bryter oftast reglerna när jag kommit igång.

Men att micka upp ett par högtalare.... kom igen. Det är ju bara fjantigt. Kan väl på sin höjd funka som en lattjo effekt att leda ut ljud i en distad gitarrförstärkare och micka upp eller nåt. Men som det diskuterats här. Njae..
Att bryta mot reglerna bara för att kunna göra som man alltid gör. Bekvämt och inte särskilt utmanande.