Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Voice of an angel
Jocke:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.01.2013, 23:21:32 ---Jocke:
Nu får du inte bli sån din gamla funkare :D jag höll på att skriva punkare :lol:
--- Slut citat ---
Haha.. undrar om inte du och Eddi är föräldrar till Joe Cocker... eller om det var tvärtom? Ni har båda stunder då slältskapet hörs tydligt iaf! :)
Markus Broberg:
Superbra!
En typisk P4låt:)
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.01.2013, 23:21:32 ---Oj vilken fin kommentar Max.Ja jag har alltid velat ha en acke verre av denna.Jag skall låna mig en ackegura och lira in ett taktfast beat mest för styrning så du förstår hur jag tänker så får du gärna testa att spela ackegura på denna när/om/du har tid/vill.Jag som gitarrist har vissa brister men ett enkelt taktfast beat över de 5-6 ackorden skall jag fixa.Det blir lite konstpauser där det finns utrymme för allt möjligt om jag gör som jag gjorde från början.
--- Slut citat ---
Jag hoppas och tror jag kan få tid över för dig, kära musikvän! Skicka gärna en sån enkel version om du får tid, så kan jag leka och inspireras.
Den innehåller visst ett gäng E A H C#m Fm och G#(?) i perfekt kombination. Om du har ett fast bpm-genom hela låten är det lättare för mig att hitta på saker i konstpauserna. De här ackorden är riktigt trevliga att göra små fills till, mellan ackorden i kompet, känner jag nu på nylonguran. ;)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.01.2013, 23:21:32 ---Min egen vackra ackegura fällde min hund i golvet ... och slog av halsen på den.
Men en ny kommer så småningom - om jag får :)
--- Slut citat ---
Jag läste det som att ditt gitarrspel sänkte hunden. Beklagar förlusten... :huh:
Tur att det var gitarren, inte hunden. B)
--- Citat från: Jocke skrivet 30.01.2013, 00:20:20 ---Haha.. undrar om inte du och Eddi är föräldrar till Joe Cocker... eller om det var tvärtom? Ni har båda stunder då slältskapet hörs tydligt iaf! :)
--- Slut citat ---
Jag drömmer om att också tillhöra familjen Joe Cocker, i alla fall från tiden då han hade styrka i sin spruckna röst. :wub:
Måste nog träna mer och hårdare! Är det Whiskey som gäller?
BluesBoy:
Tack för den här bumpningen. :)
Mycket skön låt och förbann.....bra sång. Din röst är sjuhelve...ball. ;)
/Avundsjuk Bluesare. :p
Dividend:
Jag vill inte bumpa den här, men va fan jag gör det ändå... :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida