Kontrollrummet

Eddi & Harmonica Mike - Twohearted Soul

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends


Denna hette tidigare Moments men vi överger den i halvfärdiga och startar ny tråd på Färdiga därmed inte sagt att den är oantastlig hugg och såga på.

Texten:
 
I don´t care if you call me a liar - you can´t blame me for tellin´ the thruth
you can leave me now and,not turn around - `cause in my heart babe there is emptiness to find
 
Reff:
This beautiful day is made for us,rain wash away the pain and Sun lights up our way
it suddenly feels like a twist in a song sunged by a woman with a twohearted soul
 
Mellanspel:
No this is not the way it should be - I thought our Love was a chance to be free
So I just let you go your own way - `cause I can´t stand this Love fade out grey..
 
I wanna thank you - for all your Love
that you gave to me I was feelin´ low and crawlin´ down and out
you can(or can´t) call me a liar - I just told you the thruth
you just showed me the way - and it leads to the blues
« Senast ändrad: 21.12.2011, 10:37:20 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Redan första stroferna sången kommer in känner jag att Purple rain har fått en grym konkurent!  :wub:

Heja er!!!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilken härlig röst du har HM!!!  :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
En skön ballad i lite Tom Waits-anda..har alltid gillat honom..och jag gillar din röst H.M faktiskt mer..för du har än mer känsla i ditt uttryck :rolleyes:

Det här var vackert.

Eddi, bra musik är det här, verkligen.

Bugar mej ^_^

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Strålande!
Skön feeling rakt igenom. Tycker bl.a. om de lugna harmonierna, sången och spacesynthen.
Skulle dock önska lite mer tryck i trummorna.

Bra jobbat.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter bra.

Hmike sjunger som om han inte gjort annat. (Halsen låter mycket bättre.)

Kvalitet! Syntharna borde dock filas lite på vad gäller velocity. Även trummorna låter lite odefinierat orealistiska (?) Sen tycker jag mixaren ska lägga lite delay på HM, ett lätt och minimalt, som passar in i övriga ljudbilden.
SMådetaljer, riktigt trevligt det här.

Kanske det bästa du fifflat ihop Eddi :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Lyfter bra i refrängen med ett oväntat Eddie-ackord (borde varit beredd men blir lika överraskad varje gång) och att pianot självständiga spel gillas mycket. Sedan tappar jag bort mig tills versen återkommer, kanske är det ett tidigt stick? Behöver lyssna mer för att få struktur. Får bli imorgon. Lovande så långt och Mickes pipa äger som alltid.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kärlek  :wub:

Maxb:
Å vad glad jag blir av din kommentar,stort TACK.Purplerain är en stor låt.
En sak till Max,du har en riktigt bra låt på gång med matte  B)

Maria:
Tom waits,ja jag gillar honom också.Nån annan har nämt likheter mellan honom och mig tidigare..Jättestolt över ditt utlåtande över min röst,och riktigt glad  :wub: Eddi fick helt klart till det i denna.Jag hörde nåt "Foreigner" liknande innan jag tog ut sången,och ut kom detta.

Gurano:
Tack för att du gillar det.Eddi får fylla i dina funderingar.Han står för det instrumentala och mixeriet,I´m just the messenger boy  :)

Dividend:
Tack Per.Jag behövde verkligen sjunga.Det löste upp det sista obehagliga i halsen så nu är jag nästan hundra igen.

EQ Micke:
Tack Micke..Eddi får fylla i lite här.

################################

Vad glad jag blir av alla varma kommentarer om min röst.Riktigt kul att ni gillar låten,jag tycker också att Eddi fick till det i denna..Stort tack skall ni alla ha,det värmer verkligen.

Mike
« Senast ändrad: 20.12.2011, 06:43:23 by Harmonica mike »


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Det här är bra,bitvis riktigt djä..a skitbra..
Melodimässigt bland det bästa jag hört här,bra sjunget osv..
Håller med EQ om det tidiga sticket,det kommer för tidigt och det blir melodiskt lite rörigt.
Trummorna låter inge vidare,mixen lite tvivelaktig,men låten i sig whaow!!
Tycker du ska lägga ner lite mer tid på detta,det kommer att kunna bli riktigt kanonbra. :wub:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Riktigt skön låt med suverän sång av HMike!
Gillar också pianospelet som "stödjer" melodin.
Det är ett parti där sången blir lite otydlig - "rain wash away..." nå'nting.
Synthen/stråkarna är lite statiska och trummorna låter aningen tunna,
men en riktigt bra låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag anser detta vara ett strålande hantverk...
Riktigt skön låt och Mike - Du är gryyyyym!! Fasiken sån go röst Du har.. Härligt att höra den i en popdänga..
Mellanspelet är nå't man minns särskilt..
Strålande jobb här pojkarna!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Till att börja med vill jag slänga en björnkram riktning Boden vilken stämma :D Stort tack H-Mike för att du förgyllde denna dänga.

Och låten verkar ju också ha gått hem i stugorna många härliga inlägg tack för det. Nu ska jag bara feedbacka huga... vilket gäng  :lol:



Redan första stroferna sången kommer in känner jag att Purple rain har fått en grym konkurent!  :wub:

Heja er!!!


Vilken härlig röst du har HM!!!  :wub:

Jag vet att d har filat med harmonier på den här men jag tror att du med det svaret godkänner det vi har totat ihop och ja vilken röst :wub: Tack för tyck MaxB  :D

En skön ballad i lite Tom Waits-anda..har alltid gillat honom..och jag gillar din röst H.M faktiskt mer..för du har än mer känsla i ditt uttryck :rolleyes:

Det här var vackert.

Eddi, bra musik är det här, verkligen.

Bugar mej ^_^

/Marre
Tack Marre det värmer som sagt  :D

Strålande!
Skön feeling rakt igenom. Tycker bl.a. om de lugna harmonierna, sången och spacesynthen.
Skulle dock önska lite mer tryck i trummorna.

Bra jobbat.

Gurano
Det kanske skulle smälla mera på virveln? Ja kanske kul att du gillar det övriga Tack för tyck Gurano :D

Låter bra.

Hmike sjunger som om han inte gjort annat. (Halsen låter mycket bättre.)

Kvalitet! Syntharna borde dock filas lite på vad gäller velocity. Även trummorna låter lite odefinierat orealistiska (?) Sen tycker jag mixaren ska lägga lite delay på HM, ett lätt och minimalt, som passar in i övriga ljudbilden.
SMådetaljer, riktigt trevligt det här.

Kanske det bästa du fifflat ihop Eddi :)
Jag kan berätta som så att HM sände mig en Wav utan effekter - efter att jag mixtrat en stund så tänkte han beställa isbjörnar som kom hem till mig och klå upp mig. Det slutade med att han sände en förverbiserad Wav som jag bara kunde höja och sänka volymen på. Att lägga ens det lättaste delayet på den rösten kräver ett mod som jag inte besitter :lol: Dessutom tycker jag inte alls att det behövs heller. Tack för tyck Div :D

Lyfter bra i refrängen med ett oväntat Eddie-ackord (borde varit beredd men blir lika överraskad varje gång) och att pianot självständiga spel gillas mycket. Sedan tappar jag bort mig tills versen återkommer, kanske är det ett tidigt stick? Behöver lyssna mer för att få struktur. Får bli imorgon. Lovande så långt och Mickes pipa äger som alltid.
Kul att jag fortfarande kan överraska. Sticket tvingade jag in annars skulle Hmike sjunga ända till slutet. Han satte text till mellanpartiet och det var inte alls meningen men det blev himla bra! Piano har jag alltid skruvat bort men du har rätt ska nog köradet lite mer to the bitter end.
Tack för tyck EQ :D

Det här är bra,bitvis riktigt djä..a skitbra..
Melodimässigt bland det bästa jag hört här,bra sjunget osv..
Håller med EQ om det tidiga sticket,det kommer för tidigt och det blir melodiskt lite rörigt.
Trummorna låter inge vidare,mixen lite tvivelaktig,men låten i sig whaow!!
Tycker du ska lägga ner lite mer tid på detta,det kommer att kunna bli riktigt kanonbra. :wub:
Vers-vers- Refräng - sång på mellandel och så sticket - jag tror du ville fortsätta på Hmike bara :P
Trummorna är den uppsättning du skickade mig men de kanske ska EQ:as annorlunda? Rent mixningsmässigt så har jag nog nått vägens ände just nu i alla fall. Tack för tyck Bjurte :D

Riktigt skön låt med suverän sång av HMike!
Gillar också pianospelet som "stödjer" melodin.
Det är ett parti där sången blir lite otydlig - "rain wash away..." nå'nting.
Synthen/stråkarna är lite statiska och trummorna låter aningen tunna,
men en riktigt bra låt!
/Asti

Ja vi ska kanske lägga upp texten i första posten. Sången är suverän jag rös när jag lyssnade acapella på den. Kanske försvinner lite i instrumentskogen som faktiskt var mycket mer statisk i tidigare skede - trummorna tja... Tack för tyck Asti :D

Jag anser detta vara ett strålande hantverk...
Riktigt skön låt och Mike - Du är gryyyyym!! Fasiken sån go röst Du har.. Härligt att höra den i en popdänga..
Mellanspelet är nå't man minns särskilt..
Strålande jobb här pojkarna!!

Stort tack Hogge :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag tycker det är en skitsnygg låt och Mickes feeling i sången går rakt in. Lyssnat ett par, tre gånger till och ju mer jag lyssnar desto bättre förstår jag uppbyggnaden men håller inte riktigt med om den  -_- :D. Tycker de komplicerande sticken skall komma senare. Först bara köra ett par, tre vändor med vers och refräng och sedan sticken och sedan solo på refräng eller vers och sedan refräng om solot var på versen. Jag kanske är konservativ eller konventionell men jag tror låten skulle "nå ut" bättre så.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jag tycker det är en skitsnygg låt och Mickes feeling i sången går rakt in. Lyssnat ett par, tre gånger till och ju mer jag lyssnar desto bättre förstår jag uppbyggnaden men håller inte riktigt med om den  -_- :D. Tycker de komplicerande sticken skall komma senare. Först bara köra ett par, tre vändor med vers och refräng och sedan sticken och sedan solo på refräng eller vers och sedan refräng om solot var på versen. Jag kanske är konservativ eller konventionell men jag tror låten skulle "nå ut" bättre så.
Kul Eddie och Mike låter riktigt smörigt bra passar bra efter 24,00 lördags partyt



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker det är en skitsnygg låt och Mickes feeling i sången går rakt in. Lyssnat ett par, tre gånger till och ju mer jag lyssnar desto bättre förstår jag uppbyggnaden men håller inte riktigt med om den  -_- :D. Tycker de komplicerande sticken skall komma senare. Först bara köra ett par, tre vändor med vers och refräng och sedan sticken och sedan solo på refräng eller vers och sedan refräng om solot var på versen. Jag kanske är konservativ eller konventionell men jag tror låten skulle "nå ut" bättre så.
Från början var låten i fyra olika teman utan refräng. Men HM hittade vad som kunde vara refräng så den fick jag ju dubbla. Verserna blev ju också dubblade och med outro och stick så blev det 4:32 (inte 4:10 som det står på bilden) Att lägga in ett soloparti då kändes lite långt så för att ändå få med solot så fick det härbärgera på refräng2. Annars håller jag med om att man brukar bygga låtar lite mer konventionellt - det här fick bli ett avsteg jag hoppas ändå att du överlever julen :D Jag la faktiskt in den här på min julskiva tycker att Mikes röst är riktigt julig.Tack för återkommande tyck Micke det uppskattas :D

Kul Eddie och Mike låter riktigt smörigt bra passar bra efter 24,00 lördags partyt


Bara att dra på sig dansskorna då imorgon efter 24  :lol: fast jag tror ni sover då. Eller är ni i Torre kanske?
Tack för tyck Perre :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snälla HMike, lägg ett standard-delay för sång, ett lätt sånt du vet och skicka till Eddi :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Snälla HMike, lägg ett standard-delay för sång, ett lätt sånt du vet och skicka till Eddi :D
Hi hi..Jo det är snyggt med ett avvägt delay,skall se vad som går att göras.

Godjul till er alla

Mike


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Skön låt som har potential att bli kanonbra! Jättebra sång och arret i sig är bra. Tycker dock att du/ni måste jobba med trummorna som låter lite statiska och tråkiga, stråken som också är statiska och distgitarren som ljudmässigt inte låter kul.

Låten är så bra så att den förtjänar att läggas tid på!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt som har potential att bli kanonbra! Jättebra sång och arret i sig är bra. Tycker dock att du/ni måste jobba med trummorna som låter lite statiska och tråkiga, stråken som också är statiska och distgitarren som ljudmässigt inte låter kul.

Låten är så bra så att den förtjänar att läggas tid på!
Tack för påhejning MacTS men jag tror att den får vara klar så här.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se