Forum > Demolåtar

equality - Sorry

<< < (2/4) > >>

Harmonica mike:
En kort simon and garfunkel vibb,hundra eq vibbar och en mindre bluesvibb - voila`.

Jag tycker att detta är bra.Lite darrig sång men med mycket karaktär.Det höga,absolut.Ös på med den här och lyd wernis råd om en vers till.
Den här måste med på julskivan,lätt höjdarn så här långt - i min påse då :)

Mike

Dividend:
Klart, sången kan tas om. Gillar gitarrspelet och tänkte inte på om det var alltför färgat. Det finns ju ett antal alternativ men det flyter på bra, utan irritationsmoment.

Kan inte komma på nåt att invända mot, känns färdigt. Kanske behövs omsjung i nåt parti.

Eddi:
Lyssnade på senaste från i natt nu och visst allt går att fixa med men om du är nöjd är jag nöjd den står sig bra utan höga violiner också - klar för Juleljud tycker jag.

hogge:
Faan EQ... Jag vill adoptera Dig..
Jag vill ha en EQ här hemma som sitter hela dagarna och bara spelar fingerplocksgitarr för mig...

Jag vill att Du ska spela gitarr åt mig på nån låt.. Har funderat länge på att fråga Dig om Du kan hjälpa mig.. Om jag redovisar en sångslinga så tillverkar Du ett snygg gitarrplock till det... Nå.. Ska Du slå till eller??
 :lol: :P :rolleyes:

Hur som helst... Låten då.. Skitbra!!! Verkligen!!!
Älskar Din spruckna & sårade röst.. Passar perfekt till melodin! Enligt mig gör Du Din bästa sånginsats någonsin här!!??

Den här vill jag ska bli klar snabbt.. Och för GUDS SKULL ändra inget på sången.. Det ska vara precis såhär!!!

Asti:
Fin, stämningsfull låt! Snyggt gitarrplock.
De "höga" partierna, där du tar i, tycker jag är de bästa! Bra känsla i sången där!
Sticket funkar bra, som en liten andningspaus för att hämta krafter inför slutdelen.
Ackorden i sticket passar också bra tycker jag, inte för "kantiga"...
Trummorna känns inte helt OK för mig. I början är de överflödiga och ibland låter
de lite otajt mot gitarrplocket. Lyssnar i halvbra hörlurar och basen känns lite anonym,
vilket som sagt kan bero på lurarna....
Jag skulle nog testa att skippa trummorna eller ev enbart ha med dom i refrängen.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion