Forum > Demolåtar
equality - Sorry
equality:
Fjompigt att aldrig få till ett färdigt stycke men vill ju också få till en jullåt. Tveksamt om det hinns med. Temat blev blue christmas (vad annars). Fått lite feedback av ett par forumkamrater redan och det tackar jag för. Vad jag är mest tveksam (ja förutom sången på det höga då) till är sticket om det passar in? Ibland låter det som från en annan planet..? Kanske är ackorden för färgade?
Wernborg:
Det höga är en perfekt illustration till texten där. Ta inte bort det, det ger låten karaktär tycker jag. Kanske något för långt instrumentalt efter sticket bara. Jag hade gärna petat in en vers till innan I'm sorry kommer igen efter sticket. Snyggt lirat.
Bra bra!
MaxB:
Höga sorry och worry tycker jag är jätteskönt, eftersom det illustrerar upplevelsen i texten bra.
Är det här en jullåt? Jag lyssnade nog inte koncentrerat på texten.
equality:
Wernis: Har nog tänkt behålla det höga sångläget nu när man för en gångs skull nästan når upp dit. Alltså, det instrumentala skall föreställa ett stick i min världsbild.
Det skall dit sång och du har nog rätt, det skall dit en vers innan sista refrängen. Rumstrerade om lite i sticket, som jag kallar det iaf.
MaxB: Kul att sången tycks funka hos dig också. Nja, jag vet inte om den håller för definitionen på en julsång. Det kanske blir julsåg. :D
Om man lyssnar noga så hörs faktiskt ordet Christmas. Ska till mer text.
Gurano:
Även jag tycker om det höga!
En mycket stämningsfull låt som jag absolut tycker du ska hinna göra klar innan julskivan är satt! ... För jag skulle vilja ha den med på den skiva som jag ska bränna i alla fall :D
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida