Kontrollrummet

equality - Sorry

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fjompigt att aldrig få till ett färdigt stycke men vill ju också få till en jullåt. Tveksamt om det hinns med. Temat blev blue christmas (vad annars). Fått lite feedback av ett par forumkamrater redan och det tackar jag för. Vad jag är mest tveksam (ja förutom sången på det höga då) till är sticket om det passar in? Ibland låter det som från en annan planet..? Kanske är ackorden för färgade?
« Senast ändrad: 21.12.2011, 01:35:29 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det höga är en perfekt illustration till texten där. Ta inte bort det, det ger låten karaktär tycker jag. Kanske något för långt instrumentalt efter sticket bara. Jag hade gärna petat in en vers till innan I'm sorry kommer igen efter sticket. Snyggt lirat.

Bra bra!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Höga sorry och worry tycker jag är jätteskönt, eftersom det illustrerar upplevelsen i texten bra.
Är det här en jullåt? Jag lyssnade nog inte koncentrerat på texten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Wernis: Har nog tänkt behålla det höga sångläget nu när man för en gångs skull nästan når upp dit. Alltså, det instrumentala skall föreställa ett stick i min världsbild.
Det skall dit sång och du har nog rätt, det skall dit en vers innan sista refrängen. Rumstrerade om lite i sticket, som jag kallar det iaf.
MaxB: Kul att sången tycks funka hos dig också. Nja, jag vet inte om den håller för definitionen på en julsång. Det kanske blir julsåg.  :D
Om man lyssnar noga så hörs faktiskt ordet Christmas. Ska till mer text.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Även jag tycker om det höga!

En mycket stämningsfull låt som jag absolut tycker du ska hinna göra klar innan julskivan är satt! ... För jag skulle vilja ha den med på den skiva som jag ska bränna i alla fall :D

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
En kort simon and garfunkel vibb,hundra eq vibbar och en mindre bluesvibb - voila`.

Jag tycker att detta är bra.Lite darrig sång men med mycket karaktär.Det höga,absolut.Ös på med den här och lyd wernis råd om en vers till.
Den här måste med på julskivan,lätt höjdarn så här långt - i min påse då :)

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Klart, sången kan tas om. Gillar gitarrspelet och tänkte inte på om det var alltför färgat. Det finns ju ett antal alternativ men det flyter på bra, utan irritationsmoment.

Kan inte komma på nåt att invända mot, känns färdigt. Kanske behövs omsjung i nåt parti.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lyssnade på senaste från i natt nu och visst allt går att fixa med men om du är nöjd är jag nöjd den står sig bra utan höga violiner också - klar för Juleljud tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Faan EQ... Jag vill adoptera Dig..
Jag vill ha en EQ här hemma som sitter hela dagarna och bara spelar fingerplocksgitarr för mig...

Jag vill att Du ska spela gitarr åt mig på nån låt.. Har funderat länge på att fråga Dig om Du kan hjälpa mig.. Om jag redovisar en sångslinga så tillverkar Du ett snygg gitarrplock till det... Nå.. Ska Du slå till eller??
 :lol: :P :rolleyes:

Hur som helst... Låten då.. Skitbra!!! Verkligen!!!
Älskar Din spruckna & sårade röst.. Passar perfekt till melodin! Enligt mig gör Du Din bästa sånginsats någonsin här!!??

Den här vill jag ska bli klar snabbt.. Och för GUDS SKULL ändra inget på sången.. Det ska vara precis såhär!!!
« Senast ändrad: 20.12.2011, 09:06:15 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin, stämningsfull låt! Snyggt gitarrplock.
De "höga" partierna, där du tar i, tycker jag är de bästa! Bra känsla i sången där!
Sticket funkar bra, som en liten andningspaus för att hämta krafter inför slutdelen.
Ackorden i sticket passar också bra tycker jag, inte för "kantiga"...
Trummorna känns inte helt OK för mig. I början är de överflödiga och ibland låter
de lite otajt mot gitarrplocket. Lyssnar i halvbra hörlurar och basen känns lite anonym,
vilket som sagt kan bero på lurarna....
Jag skulle nog testa att skippa trummorna eller ev enbart ha med dom i refrängen.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken känsla i din röst här, jag nästan försmäktar.."I´m so sorry" går då rakt in, så känsligt och sorgset vackert :wub:

Jag gillar det här precis som det är...den MÅSTE vara med på Jul-skivan :D

En höjdare, denna låt, den fastnar i sinnet.

God Jul :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
Hej, här sitter dina känslor på utsidan, underbart. Snygga stråkar du fått till. Ser fram emot den färdiga låten !

robc


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, denna borde vara med på juleljud 2012. Även i denna (tidiga?) tappning känns det "klart", darret som man märkte tidigare försvinner på andra lyssningen, och dessutom kan man autotuna lätt med fördel :)

Själv hinner jag och 1up inte färdigt i år heller med vår visa. Kanske till nyår.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Gurano: Tack men jag hinner inte. Alldeles för rudimentär nu.
Harmonica mike: Kul att nu nämnde S & G. Tyckte ett tag den hamnade nära El Condor Pasa och Sounds of Silence? Jo en vers till minst, stick och refräng.
Dividend: Jo det finns en del övrigt att önska i sången. Bara att jobba vidare.
Eddi: Det var ju du som kom upp med idén om violiner och det är jag glad för tycker det funkar.
Asti: Bra feedback som alltid och håller med dig. Trots att jag nu har Trillians basar sneglar jag fortfarande mot min gamla favvo från Gigastudio. Du  vet vilken  ;). Ska se om jag eq:a lite på basen för att få till lite transienter. Trummorna är jag också tveksam till minst sagt, utom några cymbalslag... :rolleyes: Vet inte om det skall vara vispar ö h t. Kul att du gillar desperadorösten. Var lite orolig för vad grannarna skulle säga ett tag men de hälsar som vanligt.
hogge:   :lol: Du har så skön stajl. Jag spelar gärna på dina låtar om du sjunger på mina? It's a deal, ska vi säga så? Kul att du gillar detta!
Marre:  :wub: Jag hinner som sagt inte bli klar med denna och frågan är om den platsar. Inget man dansar runt granen till precis... God Jul till dig!
robc: Tack så jättemycket. Mycket arbete återstår.
Divid: Nyår kanske. Eller till 2013-plattan. Tack igen Per!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
hogge:   :lol: Du har så skön stajl. Jag spelar gärna på dina låtar om du sjunger på mina? It's a deal, ska vi säga så? Kul att du gillar detta!

It's a deal, old pal :lol: :wub:
Vi får testa.. Det låter som ett gött & jämlikt samarbete tycker jag...

Men nu över till något betydligt viktigare... SLÄNG MED DENNA PÅ JULSKIVAN - det är bråttom nu!!!
Skit i att mixa mer.. Det kan Du pyssla med sen. Den här skulle, även i sin nuvarande form, bli en av plattans absoluta höjdare...
Kör så det ryker...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Jay Thomas

  • Gäst
Kalasbra! :) Tror jag... Är av någon anledning i "Aftoblandet eller Expressen" läge. En del av mig älskar låten, en annan del tycker jasså...

Nåja, ta åt dig det goda, resten kan du glömma. ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
hogge:   :lol: Du har så skön stajl. Jag spelar gärna på dina låtar om du sjunger på mina? It's a deal, ska vi säga så? Kul att du gillar detta!

It's a deal, old pal :lol: :wub:
Vi får testa.. Det låter som ett gött & jämlikt samarbete tycker jag...

Men nu över till något betydligt viktigare... SLÄNG MED DENNA PÅ JULSKIVAN - det är bråttom nu!!!
Skit i att mixa mer.. Det kan Du pyssla med sen. Den här skulle, även i sin nuvarande form, bli en av plattans absoluta höjdare...
Kör så det ryker...

Nej för f-n. Den är inte ens halvfärdig. Tack ändå!  :)

Kalasbra! :) Tror jag... Är av någon anledning i "Aftoblandet eller Expressen" läge. En del av mig älskar låten, en annan del tycker jasså...

Nåja, ta åt dig det goda, resten kan du glömma. ;)

Ok. Då gör jag det!  B) Thnx JT!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves