Forum > Demolåtar

Tokai - Shit happens. Version 2

<< < (2/4) > >>

Gurano:
Hej
Tycker att det låter bra på det stora hela. Låter en del midi och kan du få bort det så blir det så mycket bättre. Sången ligger lite för nära, likaså basrösten. Jag lyssnar halvhögt i hörlurar och upplever att vissa S i sången är för vassa.

Jag tycker inte att den är helt olik andra Tokai-låtar...fast det är soul - en skön låt :)
Men den soul jag lyssnar på (mest Curtis Mayfield) är ofta blötare och inspelad längre från micken i ett större rum - så upplever jag det i alla fall. Din låt är inspelad i ett mindre, torrare rum - men det är ju olika vad man vill ha.

Ha det gott
Gurano

Light Head:
Tycker att du lyckats väldigt bra med stråkarna. Din sång påminner mig lite om Lou Reed.

Helt ok och bra jobbat!

MaxB:
Du sjunger med Ike Turner alltså! Det var länge sen jag hörde honom, Live in Paris 1968, tror jag  ;)

Skönt och tydligt sound från alla instrument och bra separation mellan olika instrument.

Wernborg:
Vilket skönt arr! Låter som du gjort sånt förr. Mycket bra!

Basrösten får du nog sänka lite. Den låten pitchad i mina öron.

Nu är ju "Shit happens" låtens titel och hela innebörden, men kan inte låta bli att tycka att det låter lite fånigt och väl "hårt" i en sån här slick produktion.

Dividend:
Bästa i år.

Låter, som nån sa, som lou Reed när du sjunger här. Det enda som jag vill klaga på är den där basrösten, kanske sjunga vanligt istället? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion