Forum > Demolåtar
Dividend - Myran (pianokvartett 4)
Dividend:
Tack för lyssning, kul att du gillar. Ja, ska ta det väldigt försiktigt med pålägg, blir nog mest tillägg till den grund som föreligger och inte så mycket ändring (kanske nån blå ton då) :)
Hoppas du fick sova gott sen!
Marruschkka:
Vilken skön syntes mellan Babuschka och dalkulle-genren :wub:
Väldigt spännande med den lätt studsande cellon de första 2 minuterna, som övergår till svensk folklore, verkligt snyggt.
Please don´t overdo this, är mitt enda tips :D
/Marre
Asti:
Det här tilltalar mig mycket! Väldigt finstämt, lågmält och känsligt!
Gillar precis som Eddi när cellon "släpps fri" och får blomma ut vid ca 128 sek.
Snyggt med staccatot(?) på cellon i början.
Fortsätt och bygg upp låten dynamiskt för att sedan mot slutet på nytt ta ner den
lika försynt och finstämt som i början är mitt tips!
Härligt!
/Asti t.f. tipsare
Jay Thomas:
Bra, kanske inte så ryskt i mina öron men icke desto mindre mycket tilltalande! :)
Härligt "klickmeister"! :)
Dividend:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.12.2011, 11:57:16 ---Vilken skön syntes mellan Babuschka och dalkulle-genren :wub:
Väldigt spännande med den lätt studsande cellon de första 2 minuterna, som övergår till svensk folklore, verkligt snyggt.
Please don´t overdo this, är mitt enda tips :D
--- Slut citat ---
Won't overdo :) Thanks!
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 17.12.2011, 12:49:38 ---Bra, kanske inte så ryskt i mina öron men icke desto mindre mycket tilltalande! :)
Härligt "klickmeister"! :)
--- Slut citat ---
Kanske var ryskare innan inledningen växte över 2 minuter :) Kul att du gillar!
--- Citat från: Asti skrivet 17.12.2011, 12:16:39 ---Det här tilltalar mig mycket! Väldigt finstämt, lågmält och känsligt!
Gillar precis som Eddi när cellon "släpps fri" och får blomma ut vid ca 128 sek.
Snyggt med staccatot(?) på cellon i början.
Fortsätt och bygg upp låten dynamiskt för att sedan mot slutet på nytt ta ner den
lika försynt och finstämt som i början är mitt tips!
Härligt!
/Asti t.f. tipsare
--- Slut citat ---
Tack för tips. Funderar på att efter det som föreligger addera en viola/fiol, den kan ju spela lite staccaton förstrött innnan det, utan att jag på nåt sätt ändrar det tidiga. Alltså, för dynamikens skull intensifieras allt innan man - som du säger- återgår till det lugna igen. Kanske.
Kul att ni gillade! Tack alla tre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida