Kontrollrummet

Dividend - Myran (pianokvartett 4)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fifflade lite till med mix och arr!
Ny verre 130522

---

HAr ändrat de sista sakerna som störde mig.

Känns färidig nu, och övergångarna optimala!

--- Tidigare skriverier.
Ny verre, om ni inte lyssnat tidigare så kan ni ju göra det nu. Det är tre tidigare stycken som blivit ett, därför behöver nog övergångarna putsas här och var. (Ryskt tema, autumnal nåt, Nietzsche var de föregående verrarna om nu nån skulle ha lagt det på minnet :D )

Tankar om allt välkomnas, som vanligt :)
« Senast ändrad: 22.05.2013, 10:02:31 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Mycket mycket mycket bra!!!!! Tycker det låter svenskt vemod och fäbod. Kanon! Släng in lite Jan johanssonska blå toner här och där och fixa en trumpetare att göra ett solo. Toppklass!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst är det JJ melodispråk men riktigt häftigt när cellon kommer in vid 130. Jag saknar en fagott som kör en melodi - bara en tanke.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mycket mycket mycket bra!!!!! Tycker det låter svenskt vemod och fäbod. Kanon! Släng in lite Jan johanssonska blå toner här och där och fixa en trumpetare att göra ett solo. Toppklass!

Kul att du gillar. Lyssnat mycket på Jan Johansson senaste veckan och det återspeglar sig väl i musiken. Det kommer säkert blå toner om jag hittar dem :unsure: :)

Javisst är det JJ melodispråk men riktigt häftigt när cellon kommer in vid 130. Jag saknar en fagott som kör en melodi - bara en tanke.

Ja, trumpet eller fagott? Tänkte mig bara stråk (är en cello nu ) + piano. Så fiol eller viola eller nåt kanske också går bra? :)

Jag gillar också när cellon kommer in. Detta är ju bara ett utkast men det partiet för definitivt "förädlas" ;)

Tack till er båda!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Här kan vi snacka om "holy smoke",religös uppenbarelse helt klart.Att få lyssna till sånt här gör ju att det är värt att inte kunna sova.

Klockrent JanJ tänk här,strålande.Don´t kill your darlings bara,var noga med vad du adderar.

Trött och sliten men glad i sinnet  :)

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för lyssning, kul att du gillar. Ja, ska ta det väldigt försiktigt med pålägg, blir nog mest tillägg till den grund som föreligger och inte så mycket ändring (kanske nån blå ton då) :)

Hoppas du fick sova gott sen!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vilken skön syntes mellan Babuschka och dalkulle-genren :wub:

Väldigt spännande med den lätt studsande cellon de första 2 minuterna, som övergår till svensk folklore, verkligt snyggt.

Please don´t  overdo this, är mitt enda tips :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 636
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det här tilltalar mig mycket! Väldigt finstämt, lågmält och känsligt!
Gillar precis som Eddi när cellon "släpps fri" och får blomma ut vid ca 128 sek.
Snyggt med staccatot(?) på cellon i början.
Fortsätt och bygg upp låten dynamiskt för att sedan mot slutet på nytt ta ner den
lika försynt och finstämt som i början är mitt tips!
Härligt!
/Asti t.f. tipsare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Jay Thomas

  • Gäst
Bra, kanske inte så ryskt i mina öron men icke desto mindre mycket tilltalande! :)

Härligt "klickmeister"! :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vilken skön syntes mellan Babuschka och dalkulle-genren :wub:
Väldigt spännande med den lätt studsande cellon de första 2 minuterna, som övergår till svensk folklore, verkligt snyggt.
Please don´t  overdo this, är mitt enda tips :D

Won't overdo :) Thanks!

Bra, kanske inte så ryskt i mina öron men icke desto mindre mycket tilltalande! :)
Härligt "klickmeister"! :)

Kanske var ryskare innan inledningen växte över 2 minuter :) Kul att du gillar!

Det här tilltalar mig mycket! Väldigt finstämt, lågmält och känsligt!
Gillar precis som Eddi när cellon "släpps fri" och får blomma ut vid ca 128 sek.
Snyggt med staccatot(?) på cellon i början.
Fortsätt och bygg upp låten dynamiskt för att sedan mot slutet på nytt ta ner den
lika försynt och finstämt som i början är mitt tips!
Härligt!
/Asti t.f. tipsare

Tack för tips. Funderar på att efter det som föreligger addera en viola/fiol, den kan ju spela lite staccaton förstrött innnan det, utan att jag på nåt sätt ändrar det tidiga. Alltså, för dynamikens skull intensifieras allt innan man - som du säger- återgår till det lugna igen. Kanske.

Kul att ni gillade! Tack alla tre.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar också det återhållna och finstämda. Kan bli hur bra som helst. Skön känsla rakt igenom.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för det eq. Får se hur jag gör med fortsättningen/slutet.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Oj, vad lågt inspelat?!

Lite annorlunda mtrl från dig, på ett bra sätt. Cellon är riktigt snygg! Pianot låter fint och det är bra frasering. Det känns som om det måste komma en fortsättning, du bygger upp förväntningarna och jag tror att du har en hel del på gång?

Skulle vilja säga att det är det jazzigaste du gjort, vad jag kommer ihåg i alla fall.

Tänk en bra kvinnlig "jazz-röst" på detta!

För jäkla skön stämning måste jag erkänna, man dras in i något, något lite djupare...

(Lite braindump på de känslor som blossade upp när jag lyssnade)

"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr

Tiden var hård, men vi hade varann"


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej, kul med dikt-inspiration! Jag filar lite på slutet nu, så det kommer en update inom kort!

Fan, man borde nästan läsa upp den där dikten i ett parti :D Det t o m rimmar. Blir väl ungefär som att hyra in farbror Melker, men man kan ju testa! :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Mycket finstämt litet stycke med en tilltalande melodi. Dock får jag inga ryska vibbar direkt. Är betydligt mer svenskt i tonen. Svenskare kan det knappast bli, särskilt som många jämför det med Jan Johansson. J J spelade ju svenska folkmelodier med jazzinfluens.
Det här stycket går att bygga mer på och kring. Utveckla sången med några fler variationer. Det skulle jag vilja höra. Sen kan man visst bygga ut arret, men många gånger är en man med en flygel (eller annat instrument) riktigt intressant att ryckas med av. Särskilt i vemodiga melodier är ensamheten en byggsten av själva uttrycket.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack för tankar. Ang. ryskt/svenskt så beror det väl på vad man väljer att fokusera på. Melodin som avslutar tycker jag är definitivt rysk.

JJ är en stor inspirationskälla, han gjorde även en "Jazz på ryska" innan han gick bort.



Kommer en update på min låt i dagarna, Tack för att du tog dig tid.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Riktigt skön låt att lyssna till och att njuta av! B)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack P-O. Alltid kul med uppmuntran från dig!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Slänger upp ny verre av denna, pianostycke 4 som jag gjorde iordning under förra julen tror jag?

Börjar närma mig nu. Enligt min form ska jag också variera avslutande temat ett par gånger. Inte med här. Däremot tror jag att jag med min "rekursiva" metod fick till en hyfsad övergång mellan de två tema (eg. 3) som ingår:

Blev dock inte så mycket mer Jan johansson, mer dividend. Men lite av hans ande finns väl kvar, tycker jag :unsure:

Alla tankar och kritik av komposition och mix mottages tacksamt :)

Namnförslag?

edit: tog bort filen pga fortsatt komponerande här på morgonen ;)
« Senast ändrad: 19.10.2012, 06:03:17 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Såja! Fixade variationerna också. Kanske blev hafsigt :)

Tyck till! :)

Ny verre i första inlägget!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.

Tack för tyck och idén!
Det är en oboe. Fagott är det basigaste av de fyra träblåsen (ej inräknat kontrafagott eller kontraklarinett som ju når lägre)
BAra flöjt och piccoloflöjt som är högra än oboe ;)
Noterat om violin. Kanske lite låg!
Och tack för "idén" ovan som du påminner mig (igen efter Asti). Det partiet på 8 takter är ju jävligt bra och ska dit på slutet :)

Jag vill inte låta JJ, finns ju Visa från Älvsjö som är mer JJ. (Wernborg är ju med på ett solo där, men det låter lite latino. Men i övrigt).
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj,det här fina stycket..

Mot slutet så slår det ganska hårt på pianotonerna,lite mer känsla och dynamik där..Testa att fejda ut låten till pianoliret,oväntat - men just därför kan det vara fräckt..Bara en tanke,låten är tillräckligt lång så det är slutet som måste dit.Jag gillade det jag hörde rakt av,fantastiskt vackert  :wub:

Mike


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Så bra! Så dramatiskt slut, skulle vilja som påtalats att det fortsätter lite mer och tonas ut...

"Basen", hur blir det om du har lite tydligare frasering där? Lite hårdare på 3'an?

Tänkt något mer på sång? Jazz,, kvinna.. och en bra text?
Kanske -> 

"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr

Tiden var hård, men vi hade varann"


 ;)


Detta är mycket bra Per!!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Btw Eddi. Det är ingen ståbas här, det är en cello som spelar pizzicato och vanlig legato och glidningar :)

Oj,det här fina stycket..

Mot slutet så slår det ganska hårt på pianotonerna,lite mer känsla och dynamik där..Testa att fejda ut låten till pianoliret,oväntat - men just därför kan det vara fräckt..Bara en tanke,låten är tillräckligt lång så det är slutet som måste dit.Jag gillade det jag hörde rakt av,fantastiskt vackert  :wub:

Kul att du gillar det Mike! Och tack för tankar!  :wub:
Så bra! Så dramatiskt slut, skulle vilja som påtalats att det fortsätter lite mer och tonas ut...

"Basen", hur blir det om du har lite tydligare frasering där? Lite hårdare på 3'an?

Tänkt något mer på sång? Jazz,, kvinna.. och en bra text?
Kanske -> 

"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr

Tiden var hård, men vi hade varann"


 ;)


Detta är mycket bra Per!!

Tack för lyssning och verkligen kul att du gillar. Cello-pizzicaton med hårdare anslag på trean kan nog funka! Tack för idén.

Sång är uteslutet. Dessa pianostycken är för pianokvartett. Borde skriva det i första inlägget på alla dessa. Men tack dikten! :D

Ha det och tack för tankar, båda två!
Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.

Tack för tyck och idén!
Det är en oboe. Fagott är det basigaste av de fyra träblåsen (ej inräknat kontrafagott eller kontraklarinett som ju når lägre)
BAra flöjt och piccoloflöjt som är högra än oboe ;)
Noterat om violin. Kanske lite låg!
Och tack för "idén" ovan som du påminner mig (igen efter Asti). Det partiet på 8 takter är ju jävligt bra och ska dit på slutet :)

Jag vill inte låta JJ, finns ju Visa från Älvsjö som är mer JJ. (Wernborg är ju med på ett solo där, men det låter lite latino. Men i övrigt).
Det låter som en fagott
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den informationen har ingen nytta av som läser här Eddi ;) Allra minst jag, ska skriva instrumentering i första inlägget på alla pianokvartetter i fortsättningen :) Nöjd då? :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Den informationen har ingen nytta av som läser här Eddi ;) Allra minst jag, ska skriva instrumentering i första inlägget på alla pianokvartetter i fortsättningen :) Nöjd då? :D

...engelskt horn då?  :rolleyes: Rätt lågt register i alla fall :)

Låter tjatig möjligen, men riktigt bra!! :)  Har inte hört första versionen men jag gillar verkligen hur du arrar denna. Det är lätt att höra att det är du, även oaktat instrumenteringen. Får två tankar i hövve: Dels, när styckena är lite längre så skulle jag gärna höra någon diskret modulation - det blir rätt mycket "variationer på ett tema" snarare än ett genomkomponerat stycke. Det är i sig inget  fel utan snarare en medveten modal stil. Men när man får chansen å tjöte med kompositören så...  :P  Tanke två är tolkningen av stycket - det skulle vinna på att "släppa" metronomen. Det låter inte alls stelt - du fraserar riktig bra - men en "van" kvartett skulle lägga in accelerandon och ritardandon, liksom en och annan fermat. Ett annat "knep" är att slänga in en/två udda takter i "breaken", 1/2 eller 3/4 :)


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Puttrar på fint hela låten igenom. Pianot är väldigt vilsamt att lyssna på, och det är lekfulla harmonier som stämmer till 100%. Det är faktiskt väldigt svårt att skilja från ett av en duktig pianist spelat.
 
De andra instrumenten spelar ibland i låga register där de inte klingar ut ordentligt. Tycker violinen låter lite platt där den spelar lågt och svagt, men bra annars. Eastwest-oboen låter inte bra i den här heller. Hoppas du gör om alla kvartettmixar när du hittar ditt träblåsbibliotek.

Gillar melodin och de känslor den ger, men arret känns lite planlöst. Och det där slutet som bara slutar, har jag hört förut. Funkar som omväxling ibland, men jag skulle önska ett mera "uppbyggt" slut.
DON'T PANIC


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den informationen har ingen nytta av som läser här Eddi ;) Allra minst jag, ska skriva instrumentering i första inlägget på alla pianokvartetter i fortsättningen :) Nöjd då? :D

...engelskt horn då?  :rolleyes: Rätt lågt register i alla fall :)

Låter tjatig möjligen, men riktigt bra!! :)  Har inte hört första versionen men jag gillar verkligen hur du arrar denna. Det är lätt att höra att det är du, även oaktat instrumenteringen. Får två tankar i hövve: Dels, när styckena är lite längre så skulle jag gärna höra någon diskret modulation - det blir rätt mycket "variationer på ett tema" snarare än ett genomkomponerat stycke. Det är i sig inget  fel utan snarare en medveten modal stil. Men när man får chansen å tjöte med kompositören så...  :P  Tanke två är tolkningen av stycket - det skulle vinna på att "släppa" metronomen. Det låter inte alls stelt - du fraserar riktig bra - men en "van" kvartett skulle lägga in accelerandon och ritardandon, liksom en och annan fermat. Ett annat "knep" är att slänga in en/två udda takter i "breaken", 1/2 eller 3/4 :)

Engelskt horn är ju typ en nedstämd oboe :D (Låter väldigt lika, och överlappande intervall ju, men sant, lite lägre.)
Spelar väl "tillsammans" med två vanliga oboer i vanlig orkester dessutom?

Tack för dina tankar och du har helt rätt om modulationen, tyckte väl att stycket var så kort att det inte behövdes :unsure: :) Och de andra tipsen är verkligen saker jag ska tänka på!

Svarar rattle senare, hinner inte nu :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Puttrar på fint hela låten igenom. Pianot är väldigt vilsamt att lyssna på, och det är lekfulla harmonier som stämmer till 100%. Det är faktiskt väldigt svårt att skilja från ett av en duktig pianist spelat.
 
De andra instrumenten spelar ibland i låga register där de inte klingar ut ordentligt. Tycker violinen låter lite platt där den spelar lågt och svagt, men bra annars. Eastwest-oboen låter inte bra i den här heller. Hoppas du gör om alla kvartettmixar när du hittar ditt träblåsbibliotek.

Gillar melodin och de känslor den ger, men arret känns lite planlöst. Och det där slutet som bara slutar, har jag hört förut. Funkar som omväxling ibland, men jag skulle önska ett mera "uppbyggt" slut.

Hej! Tack för lyssning! Den är ju knappast "färdig" och jag håller nog med om din kommentar om "planlöshet" på vissa ställen. Det känns (så här en vecka efterår) lite trevande i övergångar och uppbyggnad (av arret).
Oboen låter förjävligt :D Sant! Får bli ett inköp här under vintern. Helst skulle man ju vilja vänta 2 år när priset gått ner ordentligt. Men men :)

Kul att du gillade överlag i alla fall! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Har inte läst vad andra skrivit.
Tycker mer att det rör sig om svenskt vemod är ryskt tema. Stråkarna är lite anonyma. Du har fått till pianot riktigt bra - det är den stora behållningen - skönt lir/klick! Vill gärna höra mer av Oboen (eller vad det var)...oj den dök nu upp mer på andra halvan - bra :) (lyssnar medan jag skriver). Önskar dock ett litet annorlunda slut (kändes lite rumphugget)

/Gurano

Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ny version!

Har gjort en massa saker i denna, som främst HasseFX och Rattle rekommenderade Även slutet är fixat (Eddi, Asti). Den blev dubbelt så lång som förrra här i natten  :)

Alla tankar och kritik av komposition och mix mottages tacksamt :)

HAsse, dina råd var verkligen utvecklande! Försökt att implementera det mesta du sa i denna.

Tror den fan är jävligt nära färdig nu. Modulerade t o m till dominanten och tycker det låter bra :unsure:



Och Gurano: Tack för tankar :) Det är som du skriver!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Starkt intro fram till 1:25, sen tycker jag att pianots anslag ska dämpas och göras känsligare fram till crescendot. Från 1:50-2:20 skulle du kunna sänka tempot lite och även anslaget där. Vid 2:30 där mellanpartiet börjar är det oerhört vackert, fram till 3:40 där höjdpunkten i det här stycket kommer enligt mig.
Fint med samma outro som intro som håller ihop det hela.

Kolla tonerna vid 4:09 och 4:22, i mina öron krockar dur och moll här.
Det var mina synpunkter på ett som vanligt tjusigt stycke och med en rytmik som är ditt signum: det svänger :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil