Forum > Demolåtar

Asti - Din nakna hud emot min kropp (ny version)

<< < (4/7) > >>

MaxB:
Vackert!
Bra sånginsats, bra tonart till den här låten, Sven Bornemark är bra på trummor och övriga instrumentalister är också tajta!

Tokai:
Basen lite ojämn i volym (kompression kanske?) men typiskt för ståbas. Den rytmiserar kanske för mycket, mer vilsamma basslingor möjligtvis med tanke på att percussions sköter jobbet.
Vad gäller sången så är den trygg i det du gör. Jonnerstones idé om avstånd til miken låter bra, ett sätt att variara uttrycken. Kanske testa att öppna upp lite mer, riskera.
MaxB "Sven Bornemark"?

Dividend:
Förväntade mig nästan mer dur :)

Tycker det låter bra, har du postat en tidigare verre av den här? :unsure: tycker jag känner igen! :)

Bra glada tillrop från mig, skriver mer nästa gång jag lyssnar. Det enda jag kommer att tänka på är om man skulle höja tonarten 1-1½ helnot, din röst låter nästan lite för mörk i versen. Kanske jobbigt att lägga om gitarrerna (snyggt solo!) och resten.

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 16.12.2011, 21:58:51 ---MaxB "Sven Bornemark"?

--- Slut citat ---

Yup! Mannen bakom trummorna.

According to its creator, Sven Bornemark, the idea was born at the beginning of 2002, on Swedish forums, on which musicians would have had the idea of a piece of software which...
(syftande på VST-Forum där flera av oss KR:ister tillbringat mycket tid tidigare)
http://www.espace-cubase.org/anglais/page.php?page=avisgrooveagent

Asti:
HMike - jättekul att du gillar låten!

Jay Thomas - Det kanske inte är så många "rena" dur-ackord, men lite dur blandat med maj7- och mollackord... :)

MaxB - Roligt att du tycker sången är lyckad! Med "bra tonart" vet jag inte du menar lämplig för sången
          eller passande med tanke på textinnehållet? Var tvungen att slå upp Sven Bornemark och du har
          helt rätt - det är Groove Agent jag använder till trummorna. Tycker den har rätt bra latino-rytmer,
          även om själva trumljuden kanske inte är dom allra bästa.

Tokai - Jag har inte lagt så mycket jobb på att korrigera velocityn på basen, men någon separat kompression
          på den är inte gjord. Har inte reagerat på att den skulle vara för aktiv, men du kan ha rätt! Ska kolla det!
          Ja, jag ska testa att försöka variera sången lite mer. Detta var nog andra eller tredje försöket, så den
          borde gå att förbättra.

Dividend - Nej, den här har jag inte postat tidigare! Men jag kanske börjar upprepa mig själv så att man kan tro det...?  :unsure: :)
              Jag har funderat i samma banor - att den kanske ligger en eller ett par toner för lågt....?

Tack ska ni ha för kommentarer, tips och glada tillrop!  :)
/Asti t.f. optimist (fastän det just börjat snöa  :wacko:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion