Forum > Demolåtar

Asti - Din nakna hud emot min kropp (ny version)

<< < (7/7)

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 19.12.2011, 15:13:19 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.12.2011, 09:03:25 ---Jag får nog skaffa mig en riktig shaker, de "riktiga" jag har är turistsouvenirer och duger nog inte.  :)

--- Slut citat ---
Du ska nog inte räkna bort dina turistshakers. Jag har använt mången shakers i olika inspelningar genom åren och just dom där shakers:arna man köpt på en marknad nånstans i långtbortistan med nån bild på en känd byggnad eller strand osv (dom med en strandbild brukar låta liiite bättre  :D) har oftast en väldigt udda och skön karaktär som faktiskt många gånger passar bättre än dessa tråkiga ägg-shakers som ju är nån slags standard nu för tiden när det gäller shakers. Kräver kanske lite mer fnulande med EQ:n  och att prova lite olika avstånd för att få fram "soundet" men brukar vara värt det och kan faktiskt höja en låt avsevärt  :)
Andra versen är bättre nu och det händer nåt melodimässigt från den första. Jag tycker dock fortfarande att du borde backa lite från micken på andra versen, för att minska på proximityeffekten, vilket samtidigt gör att du måste ta i lite mer och få lite mer umpf i sången. Alternativt behåll sången och sjung in ett spår till en oktav upp.(tight). Jag förstår att du har en liten aversion mot att sjunga längre ifrån micken, men tror ända att det kan göra gott ibland för att få lite varitaion. I vilket fall så åker denna låten med hem till svärmor över julen, hon kommer bli glad och kommer inte tänka på vare sig shakers, solon eller variationer på andra verser. Hon gillar det "right out of the box"  :)
Micke

--- Slut citat ---
Kanske ska testa mina turistsouvenirer trots allt.... :)
Jag har ingen stark röst, så alternativet med ytterligare ett sångspår en oktav högre ska jag nog ge ett försök!
Du får hälsa din svärmor!  :)
Tack för återkommande feedback!
/Asti t.f. svärmorsdröm

hogge:
Det låter Asti.. Det låter bra!!
Snygg sång (som vanligt) och bra lirat.. Låten är i sävligaste laget för en tuff rocker som mig, men det kan ju vara bra för det...

// Hogge (t.f. tuffing)

Asti:

--- Citat från: hogge skrivet 20.12.2011, 09:24:47 ---Det låter Asti.. Det låter bra!!
Snygg sång (som vanligt) och bra lirat.. Låten är i sävligaste laget för en tuff rocker som mig, men det kan ju vara bra för det...

// Hogge (t.f. tuffing)

--- Slut citat ---

Tack för det! Ja Hogge, du är nog alldeles för tuff för bossanova!  :D
/Asti t.f. latino-vekling

equality:

--- Citat från: equality skrivet 17.12.2011, 16:57:34 ---Acapellasången känns lite lång innan rytmsektionen kommer igång....

--- Slut citat ---
NU kom jag på vad jag hade som referens! The shadow of your smile. Den börjar också så där acapella men kortare och utan några likheter i övrigt.
Löjligt vad gamla låtar kan spöka. Lyssnar på andra verren i bra lurar och tycker mixen låter perfekt. Gillar hur du varierar sången. Härligt flow i låten!

Asti:
The shadow of your smile - vem minns inte P.F.Webster & J.Mandels gamla dänga!  :rolleyes:
Jo, jag har ju säkert återanvänt någon gammal bossafras från någon obskyr gömma i
mitt undermedvetna!  :) Men nu får det nog bli lite andra tongångar - tango kanske...?  B)
Tack för lyssning Eq och kul att du tycker den nya sången och mixen funkar!
/Asti t.f. recyclist

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion