Kontrollrummet

aROCKER "I wish you merry christmas"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
God Jul!
 
Detta vart ju ett ganska udda cyberprojekt.
 När jag och therocker höll på som mest med två Black Sabbath-liknande skapelser så klämde jag ur mig att jag har en bra jullåtsrefräng tror jag men jag kan ju bara "nynna" in skiten åt dig och skicka så det blir ju lite trögjobbat!?
 Vi kör tyckte han och jag for samma dag hem och spelade trummtakten och lade fotbollskörer på refrängen som jag startade med.
 
Sedan gjorde jag dom där markeringarna som finns med än idag och gjorde dom efter jämna vändor i skallen.
 
Senare på kvällen får jag tillbaka det som är embryot till hela låten med lite förvirrade frågor som.
 Vad är refräng?
 Blir det bra med denna tonart, visst kan det funka?
 
I mina öron så hade han gjort låten fräsigare än vad jag själv hörde den i huvudet.
 
Så tydligen kan man göra låtar med start av ett trummkomp och lite allsång, hehe (Grymt Jobb therocker)
 
Sedan har filer åkt fram och tillbaka.
 Framförallt så har jag och Bluesboy strulat runt med olika moogljud mm, och faktorn att man gör detta över nätet underlättar inte vid sådana tillfällen.
 Bluesboy har också gjort ett kanonjobb på låten som jag dänger ut på julafton, där har han bidragit enormt.
 Tack för enorm hjälp Bluesboy!
 
Och stort tack till therocker och mina två barn Cajenny och Lucas som tycker farsan messar upp julen med sitt eviga datorsittande, hm.
 
Cool runnings!

aROCKER: Trummor Sång
therocker: Gitarr bas sång keyboard
Bluesboy: Moog
Cajenny Jägbring: Sång
Lucas Jägbring: Sång
« Senast ändrad: 14.12.2011, 08:05:35 by aROCKER »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hehe Slade hyr en släde och drar mot nordpolen i akt o mening att tillönska Tomten en god jul och se där kommer det inte fram ett par nissar som sjunger med också. Sluet kan slipas lite med mer nissar tycker jag men annars tiptop - charmigt värre den ska väl till juleljud väl.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja det är ett skönt sound tajt spel och nice sång med nån echo-widener Vad är det för effekter på sång?

Efter 166 kunde det sitta med publik som ger nån slags respons, då barnröst önskar God jul
Efter 222 samma sak där, tycker jag.

Snygg Julklapp!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Hoj!
Eddi: Jo, inte är Slade-vibben långt borta...ett av mina favvoband.
Skulle vara kul att höra Noddy Holder bräka lös på denna.

MaxB: Visst hade man kunnat kladda dit mera av barn och publik fast det kan lätt bli overkill, höll det såhär istället, dessutom, fattar du hur många julklappsutpressningar som ligger bakom för att få en 11-årig ishockeymålvakt att sjunga i studion, ingen lek...fattig nu! :wacko:
På sången är det chorus som gör jobbet och den är dubbeltrackad sången.
Naturligtvis Tapedelay också...bara retroprylar


Tack för kritik!


Utloggad Girly

För mig för det här tankarna till en alternativ jul med smal, skägglös, långhårig 'rocker-tomte' i röda spandex och bar överkropp he, he...  :P
Men nog om mina fantasier... gillar låten  :)
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil

Utloggad therocker

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
För mig för det här tankarna till en alternativ jul med smal, skägglös, långhårig 'rocker-tomte' i röda spandex och bar överkropp he, he...  :P


Men, precis så va jag ju klädd vid inspelningen....!? Hur visste du det :)

Kul projekt att delta i, tack gubbar!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Som så ofta förr så transporteras man direkt tillbaka till 70-talet när Du drar igång...
Detta låter skitbra.. Nu är jag ingen stor fan av just glamrock - lade ner det när The Sweet slutade (originalet alltså!!) Men den här känns som om den lika gärna skulle kunna vara hämtad från deras Desolation Boulevards (1974) enligt mig.. Och det är faan inget dåligt betyg det....

HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Skitbra och träffsäkert sound! :)

Känner mig plötsligt väldigt ung igen...^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Tack grabbar!
Hogge:Att du nämner Sweet i samma mening som min produktion gör mig så förbannat stolt och glad, dom är väl mina främsta förebilder men att det blir Slade/T-Rex/KISS/Alice Cooper med i grytan ibland är inte heller helt oväntat.

Visst är "DB" bra men ljudet och låtarna på "Sweet fanny Adams" är ta mig fan oslagbart. :D
För att riktigt komma nära Sweet så måste man arra körerna på rätt sätt och jag är ingen baddare på sånt.
Har inget problem att sjunga där uppe där Andy ligger men man måste hitta rätt stämmor också som sagt.

Jocke: Roligt att ljudet är det rätta, det är min prio med att nu såhär på ålderns höst leka i min hobbystudio...att låtarna inte är klockrena eller framförallt särskilt egna ger jag blanka fan i! :P

ROCK ON!
Ps Har alltid laddat in en filt i kaggen, men denna gång ligger nog hela JYSK därinne...och det blev ett gött "thump" i det, backade även snaremicken lite från virveln och fick ett snärtigt men fylligt ljud i och med det. 

Edit: Rös till när jag såg omslaget till "Desolation Boulevard" i denna tråd...så bra är Sweet och så grymt är omslaget.
« Senast ändrad: 21.12.2011, 10:22:14 by aROCKER »