Kontrollrummet

equality - what's going on

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Testade lite rock för en gångs skull. Elgurehelvetet går inte att stämma. Dags att intonera?
Ska ju till sång och stick och ett j-la elgitarrsolo  :P dock inte mitt.
Borde väl kunna göras nåt av?


« Senast ändrad: 13.12.2011, 02:39:24 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra sväng här Micke och bra ljud på instrumenten.

Tror att detta blir kanon med rätt sång åt hårdrockshållet ala Hogge eller nån med vass å skrikig pipa..Sen kopplar du på Wernis och - voila´:)

Riktigt skön början,det blir spännande att höra en fortsättning på detta..

Mike


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
En bra grund att bygga ifrån detta... Kör på bara.. Ska bli spännande att följa denna!!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
JEPP HÄRLIG!
Riktigt bra ljud på gitarr bas och trummor blåset vet jag inte om det är bra men det passar in.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Schysst sväng - bara att köra  vidare, blir nog kanon. Har du någon sångidé?

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kaxigt gäng. Gungar gott om det här bandet. Bara du än så länge?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Ohh vilket sväng!  Blir skitglad att du nu för första gången sen jag kom med åtminstone, ger dig in i rockträsket (positivt menat!) som du ju gör med den äran!
Gitarrljudet låter väldigt inspirerat av Guranos ljud eller är det möjligen tvärtom?  :D  Funkar iaf.    Håller med Mike att det är bara att koppla in Wernis för ett
rungande solo så är du i hamn i princip.   Denna följer jag!   Bra jobb!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Neil 'Equality' Young på sång tycker jag är bästa valet av sångare.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ett lovande utkast. Vågar nästan tänka mig höra Eddi på sång här :D Men det kanske inte ligger i linje med din avsikt.. :)

Snyggt jimpaesque riff, som man kan göra nästan vad som helst med.

I vilket fall, så följer jag gärna uppföljningen av det här! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lite annorlunda mot vad man brukar höra från dig, men du verkar vilja söka dig
bort från "visträsket" och utforska det mer elförstärkta och lite rockigare nuförtiden!
Snygga trummor (Battery?) och rätt fräcka gitarrer, men lite snäll bas kanske...
Är det en distad orgel eller synth som kommer in vid ca 43 sekunder?
Hogge skulle säkert kunna få till passande sång och ett gitarrsolo av Wernborg
skulle bli grädden på moset!  :) Kan bli bra det här!
/Asti t.f. rockare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
HM: Låter som ett bra recept på en kryddad anrättning. Thnx Mighty Mike!
hogge: Kul med dina synpunkter. Ser dem som närmast expertutlåtande i genren. Ska försöka utveckla denna. Tack!
Eddi: "Blåset" är en distad Hammond. Bra att den passar in. Merci monsieur!
Gurano:
Nånting finns väl. Det är ju mycket som helst kvar. Tack!
MaxB: Jo, de är himla kaxiga och jag trodde aldrig de skulle gå hem. Nevars, "bara jag" som min särbo brukar säga när hon ringer.
Det är inte så "bara" brukar jag svara då. Kul att det gungar. Tacks Max!
Fuzzbub: Jorå, jag har allt varit och nosat på den här genren tidigare (här t ex: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=1017.0;attach=1948) men det svårare än i visträsket att få till det själv. Faller platt på rösten. Får ta hjälp. Gurano har ett inspirerande gitarrljud och -spel. Rattade som jag tyckte lät schysst. Kul att det de första byggstenarna funkar. Tak JEH!
MaxB: :wub:
Divid: Jimpaesque riff låter kul. Tack för det Per!
Asti: Trummorna är Addictive Drums. Kändes som det var dags för något sånt här. En distad orgel, B4, stämmer. Basljudet behöver justeras och som sagt detta är bara första spadtaget. Tack för uppmuntrande kommentar!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tusen tack Robert!  :)
La upp en "ny" version, ja inte särskilt stora skillnader men försökte sy ihop delarna lite bättre.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag blev nyfiken då jag såg att det fanns lite nytt i denna..

Ja vilken mix!!

Under den tid jag varit borta från KR så har det hänt grejer,och det här låter ju hur bra som helst - vilken utveckling.Nu får du hjälpa mig Micke med mixarna,för nu har du koll.

Liret då:

Ja fy tusan vad lycklig den blir,som får äran att sjunga på detta.Inte något för mig,det säger jag direkt då mitt register inte hör hemma i det här.
Kanske klarar du det själv,värt en test..Funkar det inte så har du bra styrning för kommande sångare/sångerska.

Grymt jobbat så här långt!

Mike


Burnin Sven

  • Gäst
Det blir fint det här, tänkte på en sak med guran bara och det är något som jag börjat med på sista tiden. Såg en snubbe göra det och testade själv oxå och det är inget supernytt direkt men ändå. Till saken då-> lira in den två gånger och panorera fullt eller efter behag höger och vänster på spåren. Ett lätt sätt att få lite fylligare elgura ljud.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Nyfiken på hur det här utvecklas! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
HM: Tack igen Micke för fin kritik. Tror iofs att du fixar att sjunga på denna. Mest upplagd som rudimentär låtidé mixarbetet blir ju först på slutet. Behövs mer struktur och variation innan sång.
Burnin Sven: Jo lira in guran igen och panna blir det nog. Jag har Waves Doubler men tycker inte den fungerar lika bra som att spela in ett nytt separat spår. Jag tycker mig höra helt perfekta skivsläpp med exakt samma gura i hö och vä kanal, snyggt utpannade och det är inte möjligt att det kan vara två seperata inspelningar. Man undrar hur det går till? Thnx G!
Jocke:  Blir svårt att hinna nåt före julledigheter. Tackar den som frågar!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Jag tror helt enkelt att man får lira på till det timar precis så mycket som det behövs utan att det blir en perfekt kopia utan bara så där nästan men så att det ändå gör att det sväller ut utan för mycket reflexer och fasfel så det blir så där spejsat som man inte vill ha det. Är det komplicerade räkor så får man förmodligen ta det vackert och köra korta stycken åt gången.


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
hogge: Kul med dina synpunkter. Ser dem som närmast expertutlåtande i genren. Ska försöka utveckla denna. Tack!

Ojojoj... Det var väldigt fint sagt... Helt galet.. Men fint...  :wub:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Är det en sax som kommer in i början? (Nej, det är en orgel visst)
En del K. Richards i det här, jamsession, coolt. Lite stum ljudbild kanske. Lite hackig rytm, saknar lite flyt.En koskälle som markerar kanske?
Instrumenten samspelar inte riktigt just nu.
Men en rivig låt som är utvecklingsbar. Keep on rockin´!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skojiga riff på guran. Hör att du har problem med intonationen ja. Jobbigt. Chorus overdose också. Jag tycker aldrig chorus blir riktigt snyggt på hårt distad gitarr som här. Jag hade minskat. Lite klantig trummis i fillsen ibland.

Roligt att så många nämner mitt namn ang solo. Det värmer ska ni veta. Eq, du får höra av dig om vill ha ett solo. :)

Jobba på!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har vi fått ett smakprov av Rock-Micke när får vi höra utecklingen?  :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Burnin: Jag skulle vilja ha ett musklick och vips ligger gurorna i var sin kanal och fyller ut sidorna!  :D The hard way alltså? Jag undrar ändå, när man hör vissa plattor och gurorna täcker ut perfekt åt sidorna, det låter alldeles för perfekt för att kunna vara spelat så...  :unsure:
Hogge: Räcker att lyssna på dina alster så förstår man.
Tokai: Ett koskrälle? Tja, varför inte. Hade en highhat nu men visst, kan testa. Mycket jam nu som sagt och det går nog att skruva till ett bättre ljud.
Wernborg: Försökt intonera själv men vet i f... Nä, ha, har ingen feeling för rätt elgureljud. Sitter med en Ibanez AS 100, humbuckermickar (hamburgermickar?) och Guitar Rig 4. Har du nåt tips för den riggen? Drömmen är ju Tony på sång och du på gura här. Ska ta ett allvarligt snack med den kaxige trummisen om han ö h t ska få vara kvar i bandet.  B) Mycket kvar som sagt innan den kan presenteras för ett co-lab.
Eddi: He, he. Tackar. Skulle göra en fortsättning härom kvällen och kom in på nåt helt annat. Och nu är det "nåt annat" som står ivägen som så många gånger förr. Ja, ni känner säkert igen er. Julen, bl a.

Lägger den här i sumpen ett tag om ingen annan vill ta vid, vore skitskoj. Tack alla som lyssnat!
« Senast ändrad: 17.12.2011, 17:32:23 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves