Så kul du haft... ;-D Blir egentligen lite trött på jullåtar om att det kanske inte alltid är så bra även om man klart ska vara medveten om det... "Rockar fett" skrev någon - skinksvålen dallrar ännu här!
Faan så roligt.. Tack Jocke!!!Och jodå - jag hade skitkul när jag gjorde denna.. Inte minst med fyllekören
Shit, du ger dig alldeles för lite cred när det gäller din utveckling på mixerifronten. Jag hörde en hel del av dina låtar på förra plattan innan Freddy tog över och då lät det ju inte så kul alla gånger, med detta finns det inte direkt nåt att klaga på. Skulle kanske vilja tighta till sångljudet lite så att man kan få det lite mer i volym så att den inte drunknar i musiken. (framförallt på refrängerna). Hårdkomprimera och städa upp i leadspåret (klippa bort luft mellan meningarna och sänka andningsljud och annat slask som framkommer tydligare vid en hårdare komprimering) och minska lite på effekterna. Men det är vad jag tycker och helt klart en smakfråga. Tycker detta låter gött och en bra sångslinga. Ställer mig dock lite tveksam till det där musicbox ljudet i introt, skulle nog vilja ha nåt med lite mer sustain och som låter mindre midi. Låten e ju så bra och tung i övrigt så introt blir lite väl humoristiskt
Gött detta!!
Micke
Oj oj oj... Stort detta.... Tack Micke!!Du är ju ett proffs, vad jag hört, så det där betyder en massa - inte för att jag förringar någon annan - men ändå!!
Va skoj att det funkar. Kanske börjar det sätta sig då (ääääntligen!!).. Jag har ju, precis som Du skriver, inte några högre tankar om mina kunskaper vad gäller varken mix eller musikproduktion. Detta är ju en lek som jag råkade halka in på...
Men visst tycker jag att jag får till bra grejer ibland - men jag blir lika förvånad (och lycklig) varje gång som nån annan än jag och min 4,5-årige son gillar det...
Jag ska se om jag kan hitta på nåt med sången.. Får läsa på lite om inställningar.. Jag har varit rätt nöjd med nuvarande ljud och använder samma inställningar alltid. Samtidigt så har jag börjat tycka att det finns utrymme för att se över det där en gång till...
Har Du några tips på inställningar & har lust så får Du gärna höra av Dig..
Rensa i ljudspåren - bra tips.. Det skall ordnas..
Midispåret i inledningen är kul... smaksak givetvis, men jag tycker att det är sådär lagomt töntigt
om jag går vidare med den här & gör nåt annat än en Jullåt av den, så kommer det där att ändras. Men som det känns just nu så får det vara kvar...
Återigen - stort tack Jonnerstone/Micke
« Senast ändrad: 15.12.2011, 19:16:22 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez