Forum > Demolåtar

Hogge - "Jul igen!".. Uppdaterad 19/12 (Nu med video!!)

<< < (2/9) > >>

bjurte:
Dansband!!

He-he!! Bara retas lite ;) Go jul påre själv :huh: (Redan??)

hogge:

--- Citat från: bjurte skrivet 10.12.2011, 12:35:36 ---Dansband!!

He-he!! Bara retas lite ;) Go jul påre själv :huh: (Redan??)

--- Slut citat ---

Jo, även denna blev i smörigaste laget tyvärr...  :rolleyes:

hogge:
Nu behöver jag lite hjälp...  :wacko:
Jag tjatar ju alltid om att Freddy sköter det där med mix etc.. Men denna hade jag tänkt att mixa själv (det är ju bara på låtsas ändå..) och skulle därför behöva lite seriösa tips om hur jag ska gå tillväga för att få ordning på låten..

Jag kan absolut INGENTING.. så vänligen (om nu nån orkar ta sig tid) beskriv åtgärder i så lekmannamässiga termer som möjligt..

Tack på förhand!

Eddi:
Ärligt så ligger nog din mix-kunskap klart över min. Har inga mix-tips alls att komma med - du har botten du har hänget alla nivåer ligger bra och tydliga - inget brummel någonstans - det enda är väl att din trehändiga trummis bankar på hi-haten vid 97 när det normalt borde vara svårt med en sådan manöver men har man tre händer så har man. Rösten vet du själv bäst hur det är med - men det kan inte få mig från att gilla nuvarande sång oavsett halsproblem eller inte.

hogge:

--- Citat från: Eddi skrivet 10.12.2011, 21:17:05 ---Ärligt så ligger nog din mix-kunskap klart över min. Har inga mix-tips alls att komma med - du har botten du har hänget alla nivåer ligger bra och tydliga - inget brummel någonstans - det enda är väl att din trehändiga trummis bankar på hi-haten vid 97 när det normalt borde vara svårt med en sådan manöver men har man tre händer så har man. Rösten vet du själv bäst hur det är med - men det kan inte få mig från att gilla nuvarande sång oavsett halsproblem eller inte.

--- Slut citat ---

HAHA... Du är för skön...  :wub:
Jag vet ABSOLUT INTE mer än Dig om mix.. Jag kanske får till nåt som funkar (enl. Dig), men då är det enbart tur.. Har inte en aning om hur, eller ens varför man ska trassla in sig i en EQ t.ex. Kompressor & mycket annat skruvas det på, men det går också på höft...
Men kul om Du tycker det låter bra.. Det är ju fantastiskt isåfall..  :wub:
Vi får se om tråden får fler synpunkter/förslag..

Tack Eddi...

PS: Jag ska fixa till de där trummorna  :rolleyes: .DS

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion