Forum > Demolåtar
Hogge - "Jul igen!".. Uppdaterad 19/12 (Nu med video!!)
Angrod:
Utan minst tre armar och två händer på varje arm, platsar man inte som trummis!
Håller med Eddi om att det låter fantastiskt bra. Ändra ingenting!!!!!! Speciellt om det bara är en "turinställning"??????
Har man bra grejer att lyssna med är mixning inte särskilt svårt. Det svåra är alltid att få det låta bra i olika typer av anläggningar. Brukar lyssna igenom mina egna grejer i lurar för att få till balansen. Sen får man köra det i bilen och i stereon i vardagsrummet (som har en grym bas) för finjsuteringar. (När jag själv ger mig den tiden)
Din mixning låter kanon till och med i mina små laptop-högtalare! :D
Bra drag!
bjurte:
Ja,bakom denna 'juleglans' ligger ju en riktigt bra låt..
Låter lite U2 och det är ju inte fyskam...
och ang. trummorna,tycker det låter så mycket bättre nu när du skippat EZ!!
Det här är bra,och inte Dansband ;)
hogge:
--- Citat från: Angrod skrivet 11.12.2011, 00:17:17 ---Utan minst tre armar och två händer på varje arm, platsar man inte som trummis!
Håller med Eddi om att det låter fantastiskt bra. Ändra ingenting!!!!!! Speciellt om det bara är en "turinställning"??????
Har man bra grejer att lyssna med är mixning inte särskilt svårt. Det svåra är alltid att få det låta bra i olika typer av anläggningar. Brukar lyssna igenom mina egna grejer i lurar för att få till balansen. Sen får man köra det i bilen och i stereon i vardagsrummet (som har en grym bas) för finjsuteringar. (När jag själv ger mig den tiden)
Din mixning låter kanon till och med i mina små laptop-högtalare! :D
Bra drag!
--- Slut citat ---
Oj va kul.. Julkul :rolleyes:
Tack snälla.. Va otroligt roligt att Ni tycker mixen funkar.. Det gör mig glad.
Jag har ju en grundinställning som jag kör med, och den verkar ju funka.. Jag ska inte röra nåt då alltså...
Tack igen, Angrod!
--- Citat från: bjurte skrivet 11.12.2011, 01:28:37 ---Ja,bakom denna 'juleglans' ligger ju en riktigt bra låt..
Låter lite U2 och det är ju inte fyskam...
och ang. trummorna,tycker det låter så mycket bättre nu när du skippat EZ!!
Det här är bra,och inte Dansband ;)
--- Slut citat ---
Tack Bjurte..
U2... Ojoj.. Det var inte illa... Vad som är lite kul är att riffet - plinkgitarren - var med på en låt jag gjorde redan 1980. Finns på ett gammalt demotape och heter "Merry Christmas"
:lol:
hogge:
Nu har jag kapat en arm eller två på trummisen (tror jag)... Nu ska jag bara försöka sjunga om den också (har köpt en storpack halspastiller) och sen får den vara klar.. Förutsatt att det inte kommer in några fler förbättringsförslag..
Uppdate - Omsjungen.. Men tyvärr är min hals inte alls bra, men för stunden får det vara såhär... Kan inte hjälpas..
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/Hoggez_Jul_igen.mp3[/mp3]
hogge:
Blev lite bättre i halsen igår, så jag körde på denna en gång till..
Tänkte först låta Freddy mixa den, men hoppar nog över det tror jag.. Pengar växer ju inte på träd direkt.. Dessutom verkade det som om (de få som svarade) att mixen dög i sin nuvarande form, så då chansar jag på att Ni har rätt..
Må gött// Hogge
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida