Kontrollrummet

Gurano & Harmonica Mike - Oortodox blues

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Håller på att gå igenom hårddisken och fann denna, för mig, lilla pärla från i somras. Den är inte klar (klipps i halva låten) och jag vet inte om den någonsin kommer att blir klar. HM´s insats är underbar.

Tar gärna emot tankar på förbättringar.

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Oortodox_Blues_take2.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 09.12.2011, 09:07:13 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Skönt sväng och bra driv i denna!  Bra lirat och sånginsatsen är grym!     Det finns dock ett par saker som om jag fick bestämma skulle ändra på.  :)    Jag gillar kakburksröst (använder själv som oftast den grejen) men nu är det lite för kakigt.  Släpp igenom lite mer i det övre registret så blir det mumma.   Sen är "blippandet" coolt men lite för högt mixat tycker jag. Det kan ligga där som en bakgrundspryl istället.    Lyssnar vidare.       Bra colab gubbar! /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Medhåll grymt bra men för burkigt på trummor och sång
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Fuzzen:

Oki,burken kan vara en del av munspelsmicken..Jag sjöng genom den.Brukade göra så live för att få lite variation i sången under kvällen/giget
Det är på mig det hänger om det skall bli klart,,tappade inspirationen som vanligt.Göran står för blipperiet och guran,jag för resten..Så blir det en fortsättning/färdigställande väger vi in dina bra råd.

Eddi:
Burken ja..Sången körde jag genom munspelsmicken kombinerat med ett cubasereverb på mastern som rubbet går genom.Körde med stillwell reverbet förr men en data krasch sopade rent hus så jag har inga bra grejer för tillfället.Rattar lite till då om jag får lust till mer på denna.

Thanx för comments boys

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja det är skönt samarbete. Och jag blir nyfiken på munspelsljudet. Är det enbart mikrofonens begränsningar och ev reverb som ger det goa ljudet i munspelet eller är det mer processande på munspelet?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skönt sväng och bra driv i denna!  Bra lirat och sånginsatsen är grym!     Det finns dock ett par saker som om jag fick bestämma skulle ändra på.  :)    Jag gillar kakburksröst (använder själv som oftast den grejen) men nu är det lite för kakigt.  Släpp igenom lite mer i det övre registret så blir det mumma.   Sen är "blippandet" coolt men lite för högt mixat tycker jag. Det kan ligga där som en bakgrundspryl istället.    Lyssnar vidare.       Bra colab gubbar! /JEH
Kul att du gillar, men vi ska absolut ta dina tankar med vid en slutmix (om vi kommer så långt)
Tycker att HM fått till ett skönt gung a la Waits...fast på sitt eget personliga vis

Medhåll grymt bra men för burkigt på trummor och sång
Kul att du diggar. Vi ska ha med tankar på både det ena och det andra ljudet vid nästa mix. Bör kanske även, som Fuzzen var inne på, sänka blippet lite.

Ja det är skönt samarbete. Och jag blir nyfiken på munspelsljudet. Är det enbart mikrofonens begränsningar och ev reverb som ger det goa ljudet i munspelet eller är det mer processande på munspelet?
Tackar MaxB kul att du gillar. HM får svara ang det ljudet (för där har jag inte heller någon koll :) )

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har en gammal Philips kolkorns-mikrofon där jag behöver löda om en glapp teleplugg för att den ska fungera men har inte kommit så långt. Kanske är det allt som behövs för att få det där munspelssoundet, som jag gillar mycket.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sången känns instängd, blippet skär, allt låter faktiskt som en kassettbandspelare halvvägs ner i Marianergraven, men det är ändå - av nån anledning - riktigt riktigt bra.

Ja, jobba vidare på den här! Kan bli grymt..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Men Fy Fnn.. va detta var bra!!
Detta gör ni klar och hör sen.. :angry: :huh:
Tycker sången är skitfräck med sitt megafonaktiga sound,trumorna däremot borde vässas både 1 och två steg.. ;)
Annars tipptopp.. 'Tipptapp'  :huh:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sången känns instängd, blippet skär, allt låter faktiskt som en kassettbandspelare halvvägs ner i Marianergraven, men det är ändå - av nån anledning - riktigt riktigt bra.
Ja, jobba vidare på den här! Kan bli grymt..
Hehe - bandspelare på väg ner i Marianergraven! Burkugheten är grejen lite tror jag men man kanske kan lätta lite på det. Förstår vad du menar med blippet!
Kul att du gillar

Men Fy Fnn.. va detta var bra!!
Detta gör ni klar och hör sen.. :angry: :huh:
Tycker sången är skitfräck med sitt megafonaktiga sound,trumorna däremot borde vässas både 1 och två steg.. ;)
Annars tipptopp.. 'Tipptapp'  :huh:
Himla kul att du gillar!  :wub:
Tycker själv att sångens jud sitter som en käftsmäll (skitbra). Men om det blir en fortsättning på denna så blir nog ljudet lite grann annorlunda (från stor kakburk till plastbunke kanske ? :) ).

Tack båda för era tankar. Vi kommer att väga in allas tankar vid vidare bearbetning

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
halloy låter riktigt  ball det här

tycker du ska arra lite.
lite för långt blipp blopp synt i början, skönt när den försvinner.
gillar när det blir solo parti, efter gitarr och munspels solot tycker jag du kan ta in Harmonica Mikes sång i ett break och köra  med bara sång och kagge sedan solo igen och in med blipp blopp och fade eller break. o btw lite för stark virvel nu, annars ball ljudbild.

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Skitbra! Väl mycke filter på Mickes röst annars helgjutet. Tänk att få uppleva detta live i Gula Villan!?  :rolleyes: :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hoppas på ny verre med HM-sång utan kakburk.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
Damn! Säger jag bara. :) Det mesta sitter som en fiskesmäck men även jag har svårt för graden av burk. Lite burkaktigt skulle kunna fungera men i mina öron var det lite för mycket, tar udden av Mike's underbara sång.  :huh:


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
halloy låter riktigt  ball det här
tycker du ska arra lite.
lite för långt blipp blopp synt i början, skönt när den försvinner.
gillar när det blir solo parti, efter gitarr och munspels solot tycker jag du kan ta in Harmonica Mikes sång i ett break och köra  med bara sång och kagge sedan solo igen och in med blipp blopp och fade eller break. o btw lite för stark virvel nu, annars ball ljudbild.
Mvh Ola
Vi får se hur omarrat det blir. Låten har redan nu ett längre parti som är bortklippt. Ska fundera på blippet
Kul att du gillar

Skitbra! Väl mycke filter på Mickes röst annars helgjutet. Tänk att få uppleva detta live i Gula Villan!?  :rolleyes: :)
Tackar. Vi får se hur sångljudet blir i slutändan ... om vi går vidare med denna. Men den kommer nog aldrig att spelas i Gula.  :ph34r:

Hoppas på ny verre med HM-sång utan kakburk.
Kanske mindre burk, men utan burk blir det inte för det är en stor grej i låten tycker jag

Damn! Säger jag bara. :) Det mesta sitter som en fiskesmäck men även jag har svårt för graden av burk. Lite burkaktigt skulle kunna fungera men i mina öron var det lite för mycket, tar udden av Mike's underbara sång.  :huh:
Kul att du gillar - ang burk se ovan

Tack för tankar
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!