Kontrollrummet

Perowitch -In your eye s

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
LÅTNAMN: In your eye s
ARTIST/GRUPP: Perowitch/Widebeat
GENRE: Synt -Rock
LÅTLÄNGD:3,58
KOMPOSITÖR:Perowitch
PRODUCENT:Perowitch
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2011
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 14.12.2011, 18:30:01 by PEROWITCH »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Svängigt!

Bra ljudbild,tycker det funkar fint så här.Inte direkt min style men det svänger sa katten.

Mike


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Svängigt!

Bra ljudbild,tycker det funkar fint så här.Inte direkt min style men det svänger sa katten.

Mike Tack mike roligt att du tycker det mvh perowitch


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jo visst svänger det..
Det låter väldigt mycket 80:o tal och det låter väldigt mycket MIDI
Och om jag strääcker riktigt mycket på nacken och öronen,så visst hör jag en gitarr långt där bak??. ;)
Upp med den och låt den bli lite mer påträngande,så får man bort en hel del av midikänslan tror jag..
Ljudmässigt låter det snyggt men jag skulle nog villja ha ett lite distinktare sound,nu blir det som sagt
ganska mjukt/luddigt (visserligen behagligt) 80:o tals sound..
Men det är jag det  ;) (ska jag säga med mitt ännu äldre 70:on tals sound :lol: B) )
men som sagt Bra låt och till o med min stela fot stampade till lite i svänget... :)
« Senast ändrad: 08.12.2011, 15:01:56 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jo visst svänger det..
Det låter väldigt mycket 80:o tal och det låter väldigt mycket MIDI
Och om jag strääcker riktigt mycket på nacken och öronen,så visst hör jag en gitarr långt där bak??. ;)
Upp med den och låt den bli lite mer påträngande,så får man bort en hel del av midikänslan tror jag..
Ljudmässigt låter det snyggt men jag skulle nog villja ha ett lite distinktare sound,nu blir det som sagt
ganska mjukt/luddigt (visserligen behagligt) 80:o tals sound..
Men det är jag det  ;) (ska jag säga med mitt ännu äldre 70:on tals sound :lol: B) )
men som sagt Bra låt och till o med min stela fot stampade till lite i svänget... :)
Det sant bjurte midi kan bli lite för perfekt .Angående ljud bilden håller jag delvis med men de e lätt å skruva bort sig .kul att du fick fart i foten då Tack för tycken mvh perowitch


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jo visst svänger det..
Det låter väldigt mycket 80:o tal och det låter väldigt mycket MIDI
Och om jag strääcker riktigt mycket på nacken och öronen,så visst hör jag en gitarr långt där bak??. ;)
Upp med den och låt den bli lite mer påträngande,så får man bort en hel del av midikänslan tror jag..
Ljudmässigt låter det snyggt men jag skulle nog villja ha ett lite distinktare sound,nu blir det som sagt
ganska mjukt/luddigt (visserligen behagligt) 80:o tals sound..
Men det är jag det  ;) (ska jag säga med mitt ännu äldre 70:on tals sound :lol: B) )
men som sagt Bra låt och till o med min stela fot stampade till lite i svänget... :)
Det sant bjurte midi kan bli lite för perfekt .Angående ljud bilden håller jag delvis med men de e lätt å skruva bort sig .kul att du fick fart i foten då Tack för tycken mvh perowitch

Kanske Bjurte kan lägga två powerchordspår på gitarr på den här? Skulle kunna ge mer taggtråd i det snälla soundet. Men jag hör samtidigt att det är skillnad, att lyssna i bra högtalare istället för små hörlurar. Inte så bra tryck i lurarna här på jobbet, jämfört med då man hör låten på discot, längst ner på Finlandsbåten!  B)
« Senast ändrad: 08.12.2011, 16:16:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gungar på bra det här - skitsnygg prod - man misstänker nästan att det är en trummis bakom allt går i takt. Bra Perre
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Gungar på bra det här - skitsnygg prod - man misstänker nästan att det är en trummis bakom allt går i takt. Bra Perre
Tack eddie tycker själv den blev bra Med vänlig hälsning, perowitch


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Vacker stämma men jag försöker tänka bort syntbasen och den rytmen lite... Låter lite Adolphson o Falk med Fitzpatrik vilt rattande på syntarna... inte illa men inte riktigt min bag. Tycker ändå att det är bra ! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Är normalt inte så förtjust i den här typen av musik, men ljudbilden/mixen här är snygg!
Bra sång, men tycker den är lite för diskantrik. Det gungar på fint och det är inte utan
att det spritter lite i mina gamla ben!  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Vacker stämma men jag försöker tänka bort syntbasen och den rytmen lite... Låter lite Adolphson o Falk med Fitzpatrik vilt rattande på syntarna... inte illa men inte riktigt min bag. Tycker ändå att det är bra ! :)
Tack jocke för tycket. Själv gör den låt som faller på just nu va det den här stilen vad det nu är men nästa gång nått annat men gillar syntar och tunga basar mm mvh perowitch


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Är normalt inte så förtjust i den här typen av musik, men ljudbilden/mixen här är snygg!
Bra sång, men tycker den är lite för diskantrik. Det gungar på fint och det är inte utan
att det spritter lite i mina gamla ben!  :)
Jo håller med lite gung är de ju kul att benen följer med visst lägger inte ner så mycke tid på mixen så kanske därför lite för mycke eq på diskantrik Med vänlig hälsning, perowitch


Utloggad CunningCode

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Cunco.se
Luftigt och lent mixat, bra jobbat med soundet! Finns stråk som slår an även melodiskt, men det blev för mycket 90-tals disco för min del så avstår vidare musikaliska kommentarer. Breaket vid 180 sek är taffligt exekverat, låter som clippern slår i taket!


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Luftigt och lent mixat, bra jobbat med soundet! Finns stråk som slår an även melodiskt, men det blev för mycket 90-tals disco för min del så avstår vidare musikaliska kommentarer. Breaket vid 180 sek är taffligt exekverat, låter som clippern slår i taket!
Tror du har rätt fast om de e 180 vet jag ej men tror du tänker på Thunder och slarv av mej visst låter det så tack annars cunning  code sedan alla etiketter som folk vill läggs  på stilen har jag inget å säga men ljuden ligger nya logic med mm


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jo visst svänger det..
Det låter väldigt mycket 80:o tal och det låter väldigt mycket MIDI
Och om jag strääcker riktigt mycket på nacken och öronen,så visst hör jag en gitarr långt där bak??. ;)
Upp med den och låt den bli lite mer påträngande,så får man bort en hel del av midikänslan tror jag..
Ljudmässigt låter det snyggt men jag skulle nog villja ha ett lite distinktare sound,nu blir det som sagt
ganska mjukt/luddigt (visserligen behagligt) 80:o tals sound..
Men det är jag det  ;) (ska jag säga med mitt ännu äldre 70:on tals sound :lol: B) )
men som sagt Bra låt och till o med min stela fot stampade till lite i svänget... :)
Det sant bjurte midi kan bli lite för perfekt .Angående ljud bilden håller jag delvis med men de e lätt å skruva bort sig .kul att du fick fart i foten då Tack för tycken mvh perowitch

Kanske Bjurte kan lägga två powerchordspår på gitarr på den här? Skulle kunna ge mer taggtråd i det snälla soundet. Men jag hör samtidigt att det är skillnad, att lyssna i bra högtalare istället för små hörlurar. Inte så bra tryck i lurarna här på jobbet, jämfört med då man hör låten på discot, längst ner på Finlandsbåten!  B)
Jo där skulle de funka eller högst upp på topp diskotek et