Kontrollrummet

Purre balad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Matteman

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Lugn purre balad. Har inte lagt några gitarrer på denna vilket det är meningen att det ska vara. Tar tacksamt emot mix-tips, trix, feedback, förslag på guror, mm   :D  Sången lades i kaklat badrum av Sandra C, i brist på annat utrymme  :blink:
Grejor: Cubase SE, EZ drummer, Yamaha S-90.


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Lugn purre balad. Har inte lagt några gitarrer på denna vilket det är meningen att det ska vara. Tar tacksamt emot mix-tips, trix, feedback, förslag på guror, mm   :D  Sången lades i kaklat badrum av Sandra C, i brist på annat utrymme  :blink:
Grejor: Cubase SE, EZ drummer, Yamaha S-90.
HEJ  matteman  bra låt lite lejonkungen där Skulle nog ha lite tunga trummor och kanske rakare spel undrar om det inte blir långt innan det går igång tycker nog att du skulle kunna öka upp  lite på blåset och varför inte en gura som stökar tilldet lite på slutet. Kanske inte slutet va det bästa bra jobbat annars bra sång mvh perrowitch the drummer vi hörs


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar låten, instrumenten och sången och arret. Men vill ha mer stereobredd på pianot och sången - både ligger ensamma i mono första dryga minuten och hon sjunger den blå tonen 137 sekunder in i låten.
Jag tror också att en eller flera gitarrer skulle passa bra i låten / arret.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Trivsam låt.

Lite plastigt piano och avsaknad av akustiska element är påtaglig. Det hjälper nog pianot om det kommer in en gitarr och pockar på uppmärksamheten.

Struligt sångarr mot slutet. Lite för mycket på en gång.

Rent sångtekniskt skulle jag försöka coacha sångerskan att plocka tonerna mer direkt. Blir lite svajjigt nu tycker jag. Sen tycker jag de "blå" tonerna blir helfel i denna typen av låt, och det är väl en smaksak.

Purre balad?  :unsure:


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låten är ok tycker jag, men sounden var inte kul. Är väl s90 antar jag..med schyssta sounds skulle låten bli 10 gg bättre...  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj vad alla har skrivit samma som jag tänkte säga - jag gillar låten och sångansatsen - och visst det hela hade låtit bättre i ett annat format dvs säga andra instrument men va fasen det är ju låten som är intressant så bearbeta vidare tycker jag. Rösten är värd att satsa på, mystisk härlig etc.....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det här är en komposition som håller riktigt hög klass! :) Dags att prodda nu!^^ Tips? Tja, det här är väl en sådan där låt som ska börja med piano och sång och bli riktigt massiv i slutet? Stråkar, körer och gitarrer - allt på en gång! Tycker att wailandet kunde hållas tillbaka en aning och den andra stämman ligga lite längre fram i det stadiet!
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Inte så tokig låt! Bra sång förutom att fraseringarna/betoningarna känns lite osäkra.
Bra pianospel, men som någon uttryckte det "plastigt" piano-sound.
Håller också med om att sången blir lite rörig i slutet, kanske beroende på att den "wailande"
sången är lite för stark gentemot resten....
Förstod inte om Sandra C hade lagt sången eller kaklat badrummet eller kanske bådadera...?  :rolleyes:
Tror det här kan bli jättebra med lite skruvande, sjungande, kaklande och en bättre piano-plugg.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Som just demo, jättebra! Bra låt, duktig sångerska, bra pianospel, det som saknas är just det du efterlyser, tips på instrumentering, mix mm. Tror du fixar det här, att prova sig fram med olika instrument och melodislinger, det är nu det roliga börjar!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Håller med alla andra här.. Låten har absolut potential och sången är bra... Grymt pianospel tillika... Men pianot låter ljudmässigt skit.. Men som sagt - med lite arbete blir'e kanon detta!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez