Kontrollrummet

Forumfestival 20 - Dylan-tolkningar - Resultat

Asti · 179 · 41287

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lite mer statistik för alla kalenderbitare:
- Av samtliga som röstat har ingen av de bidrag som ej skickats in fått några poäng
- Minst hälften av dom inskickade bidragen är Dylan-låtar
- Ingen som röstat har gett samtliga bidrag poäng
- Ingen har givit något bidrag mer än 10 poäng
- En del bidrag har fått fler röster än andra
- Alla som röstat har gjort det vid olika tidpunkter
- Samtliga bidrag är längre än 5 millisekunder och kortare än 1 vecka
- Alla bidrag över 100 SEK har gått rätt ner i min ficka
- 5 av bidragen skiljer sig avsevärt från övriga
- Inget av bidragen har klassats som bidragsfusk
/Asti t.f. statistiknörd
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Lite mer statistik för alla kalenderbitare:
- Av samtliga som röstat har ingen av de bidrag som ej skickats in fått några poäng
- Minst hälften av dom inskickade bidragen är Dylan-låtar
- Ingen som röstat har gett samtliga bidrag poäng
- Ingen har givit något bidrag mer än 10 poäng
- En del bidrag har fått fler röster än andra
- Alla som röstat har gjort det vid olika tidpunkter
- Samtliga bidrag är längre än 5 millisekunder och kortare än 1 vecka
- Alla bidrag över 100 SEK har gått rätt ner i min ficka
- 5 av bidragen skiljer sig avsevärt från övriga
- Inget av bidragen har klassats som bidragsfusk
/Asti t.f. statistiknörd
En riktig tankeställare...!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu är det OLIIIIIIDLIIIIIGT spännande

21 har röstat

Man kan säga att 4 låtar har dragit iväg från det övriga fältet.

1 av de 4 har fått poäng från 19 röstande!

Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........


Vill understryka Eddis kommentar att det är jämnt och spännande och uppmana så många
som möjligt att rösta, så att rättvisa skipas genom ett stort och tillförlitligt underlag!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Trevlig helg alla glada, även du bittre MaxB tagga ner lite nu va, jag tolkade din text fel enl. dig även om den säger vad den säger liksom...

Nån har problem med attityden, ska ha sista ordet, försöka sticka med en pinne i sidan.
Nyss var det Gurano som inte uppskattade denna retorik, nu är det jag.
Kanske fungerar den bland retorikerns vänner. Här uppskattas den inte.

Ja du VEM vill ha sista ordet jämt och vem tror han talar i egenskap av självutnämnd President eller Påve för ett helt forum, sluta nu en gång och ge upp, hur mycket du än vill och önskar så försvinner inte din spegelbild, lika lite försvinner Mr Artrock fr. detta forum, skärpning med dina uttalanden för dom är åt helvete ska du ha klart för dig, lille despot!!!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu är det OLIIIIIIDLIIIIIGT spännande

21 har röstat

Man kan säga att 4 låtar har dragit iväg från det övriga fältet.

1 av de 4 har fått poäng från 19 röstande!

Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........


Vill understryka Eddis kommentar att det är jämnt och spännande och uppmana så många
som möjligt att rösta, så att rättvisa skipas genom ett stort och tillförlitligt underlag!  :)
/Asti
Jag hoppas att inte Generalen har något emot att jag då och då halvanger (låter norskt) den spännande ställningen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
bittre MaxB tagga ner lite nu va
åt helvete ska du ha klart för dig, lille despot!!!

Nån har problem med attityden, ska ha sista ordet, försöka sticka med en pinne i sidan.
Nyss var det Gurano som inte uppskattade denna retorik, nu är det jag.
Uppskattas inte.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
bittre MaxB tagga ner lite nu va
åt helvete ska du ha klart för dig, lille despot!!!

Nån har problem med attityden, ska ha sista ordet, försöka sticka med en pinne i sidan.
Nyss var det Gurano som inte uppskattade denna retorik, nu är det jag.
Uppskattas inte.
Är bara en "wannabe" här men är så less på mr A's attacker att det räcker..

Tsm?
Spola min profil this is it!!!!!!
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Nu är det OLIIIIIIDLIIIIIGT spännande

Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........


Hur kan du veta det?  :o (Helt anonymt!)  B)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad tsmalmbe

Å fan mera rensingsjobb... just som jag skulle ha en lugn hemmakväll efter arbetsveckan :(

Hold on, tar en stund.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil

Vilken succé, Asti!
Brukar vanligtvis inte rösta på forumfestivallåtar, men när Asti håller i det vill jag inte stanna utanför.
När jag lyssnar på detta går jag mer på idé än utförande. Tanken var att skapa en tolkning av en Dylan låt på ett originellt sätt.

Tokais röster:
1 poäng går till låt nr. 5
2 poäng går till låt nr. 1
3 poäng går till låt nr. 9
5 poäng går till låt nr. 14
7 poäng går till låt nr. 8

och slutlig vinnare enligt mig:
10 poäng går till låt nr. 7

(tyckt av en ganska så tradionell och konservativ typ)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vilken succé, Asti!
Brukar vanligtvis inte rösta på forumfestivallåtar, men när Asti håller i det vill jag inte stanna utanför.
Varför spelar det roll vem som arrangerar?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilken succé, Asti!
Brukar vanligtvis inte rösta på forumfestivallåtar, men när Asti håller i det vill jag inte stanna utanför.
Varför spelar det roll vem som arrangerar?

Skillnaden är att Asti är anonym.
t.f. Anonymitetsforskare
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Vilken succé, Asti!
Brukar vanligtvis inte rösta på forumfestivallåtar, men när Asti håller i det vill jag inte stanna utanför.
Varför spelar det roll vem som arrangerar?

Nej, det har du rätt i, det är bara det att jag gillar Asti helt enkelt, som person och musiker. Att jag gav mig in i röstningen var mer en utmaning att lyssna på Dylanlåtar som jag har lite koll på sedan en gammal aversion mot dennes låtar, och mindre att Asti stod som värd, fast det kanske verkade tvärtom?
Räcker det som förklaring?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vilken succé, Asti!
Brukar vanligtvis inte rösta på forumfestivallåtar, men när Asti håller i det vill jag inte stanna utanför.
Varför spelar det roll vem som arrangerar?

Nej, det har du rätt i, det är bara det att jag gillar Asti helt enkelt, som person och musiker. Att jag gav mig in i röstningen var mer en utmaning att lyssna på Dylanlåtar som jag har lite koll på sedan en gammal aversion mot dennes låtar, och mindre att Asti stod som värd, fast det kanske verkade tvärtom?
Räcker det som förklaring?
Javisst. Var bara nyfiken.


Utloggad Mr Artrock

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 676
    • Visa profil
Citera
Nån har problem med attityden, ska ha sista ordet, försöka sticka med en pinne i sidan.
Nyss var det Gurano som inte uppskattade denna retorik, nu är det jag.
Uppskattas inte.


MaxB att du aaaldrig ger upp, är det nån som har attitydsproblem så är det du, sluta slänga ur dig sån här skit gång på gång, ni fick ju tom på tafsen av flera andra här för ert olämpliga uppträdande, man ska inte kasta sten i glashus/kacka i eget bo osv, Guranos uppträdande var opåkallat och olämpligt, jag körde ingen retorik, knip igen nån gång och var objektiv!!!

Sorry alla andra för OT men jag tar inte sån här skit fr. en som är besatt av att smutskasta mig*

Keep on votin'

 B) B)
« Senast ändrad: 10.12.2011, 03:09:03 by Mr Artrock »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu är det OLIIIIIIDLIIIIIGT spännande

21 har röstat

Man kan säga att 4 låtar har dragit iväg från det övriga fältet.

1 av de 4 har fått poäng från 19 röstande!

Minst 2 av de deltagande har inte röstat ännu.........


Vill understryka Eddis kommentar att det är jämnt och spännande och uppmana så många
som möjligt att rösta, så att rättvisa skipas genom ett stort och tillförlitligt underlag!  :)
/Asti
Jag hoppas att inte Generalen har något emot att jag då och då halvanger (låter norskt) den spännande ställningen.
Stavanger har jag hört talas om, men Halvanger....?  :unsure:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
MrA, du har fått avrundande svar - i relevant tråd:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=28107.msg202792#msg202792

När avslutas röstningen? Är det klart redan eller ligger alla och sover?  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vi närmar oss dead-line för röstning, men än finns det tid!
Var med och tyck till om vilka Dylan-tolkningar du tycker är personliga och bra!
Men gör det före kl 17.00 imorgon (söndag 11/12)!
« Senast ändrad: 10.12.2011, 11:42:43 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Vi närmar oss dead-line för röstning, men än finns det tid!
Var med och tyck till om vilka Dylan-tolkningar du tycker är personliga och bra!
Men gör det före kl 17.00 imorgon (söndag 11/12)!


Mindre är ett dygn kvar!

När kan vi få ett säkerställt resultat, efter rösttrådens stängning? Det kanske kommer att finnas en  statistisk osäkerhet kvar, på grund av eftersläpande utlandsröster, vid de svenska ambassaderna runt om i välden? Hur brukar de rösterna kunna påverka det slutliga resultatet?

Då det diskuterats huruvida bidrag skall ges anonymt eller ska redovisas öppet, funderar jag på om det inte skulle kunna vara av intresse att själva röstningen i stället/också genomförs anonymt? I en demokrati brukar ju de som kandiderar vara öppna med vad dde vill och hur de tänkt/tänker, men att folke(t) sedan röstar anonymt. Vilka som har röstat kan vi ju vara öppna med, men inte hur de röstat. Slutresultatet skulle ju också kanske bli ännu mer Oliiiidliiiiigt spännande då?

Angrod/
t.f. Filosof
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vi närmar oss dead-line för röstning, men än finns det tid!
Var med och tyck till om vilka Dylan-tolkningar du tycker är personliga och bra!
Men gör det före kl 17.00 imorgon (söndag 11/12)!


Mindre är ett dygn kvar!

När kan vi få ett säkerställt resultat, efter rösttrådens stängning? Det kanske kommer att finnas en  statistisk osäkerhet kvar, på grund av eftersläpande utlandsröster, vid de svenska ambassaderna runt om i välden? Hur brukar de rösterna kunna påverka det slutliga resultatet?

Då det diskuterats huruvida bidrag skall ges anonymt eller ska redovisas öppet, funderar jag på om det inte skulle kunna vara av intresse att själva röstningen i stället/också genomförs anonymt? I en demokrati brukar ju de som kandiderar vara öppna med vad dde vill och hur de tänkt/tänker, men att folke(t) sedan röstar anonymt. Vilka som har röstat kan vi ju vara öppna med, men inte hur de röstat. Slutresultatet skulle ju också kanske bli ännu mer Oliiiidliiiiigt spännande då?

Angrod/
t.f. Filosof
Ett garanterat säkerställt resultat kommer vi nog aldrig att få! Det finns så många olika faktorer som påverkar
så egentligen ifrågasätter jag om det är någon mening med att räkna rösterna..... :unsure:
Någon kan ju t.ex ändra sig i röstögonblicket och fördela sina röster på ett sporadiskt och ogenomtänkt sätt som
trotsar all logik vi är vana vid här på forumet. Andra kanske ser genom fingrarna utan att förstå varför.....
Anonym röstning tycker jag är en utmärkt idé! Varför inte gå hela vägen och även låta resultatet förbli anonymt?
Reglerna kan vara anonyma och likaså deadline!? Varför försvinner vi inte alla fullständigt in i den totala anonymitetens
trygga och kravfria värld, där ingen vet vem någon är eller vad någon egentligen tycker? Jag bara undrar....
/Asti t.f. skeptiker
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Vi närmar oss dead-line för röstning, men än finns det tid!
Var med och tyck till om vilka Dylan-tolkningar du tycker är personliga och bra!
Men gör det före kl 17.00 imorgon (söndag 11/12)!


Mindre är ett dygn kvar!

När kan vi få ett säkerställt resultat, efter rösttrådens stängning? Det kanske kommer att finnas en  statistisk osäkerhet kvar, på grund av eftersläpande utlandsröster, vid de svenska ambassaderna runt om i välden? Hur brukar de rösterna kunna påverka det slutliga resultatet?

Då det diskuterats huruvida bidrag skall ges anonymt eller ska redovisas öppet, funderar jag på om det inte skulle kunna vara av intresse att själva röstningen i stället/också genomförs anonymt? I en demokrati brukar ju de som kandiderar vara öppna med vad dde vill och hur de tänkt/tänker, men att folke(t) sedan röstar anonymt. Vilka som har röstat kan vi ju vara öppna med, men inte hur de röstat. Slutresultatet skulle ju också kanske bli ännu mer Oliiiidliiiiigt spännande då?

Angrod/
t.f. Filosof
Ett garanterat säkerställt resultat kommer vi nog aldrig att få! Det finns så många olika faktorer som påverkar
så egentligen ifrågasätter jag om det är någon mening med att räkna rösterna..... :unsure:
Någon kan ju t.ex ändra sig i röstögonblicket och fördela sina röster på ett sporadiskt och ogenomtänkt sätt som
trotsar all logik vi är vana vid här på forumet. Andra kanske ser genom fingrarna utan att förstå varför.....
Anonym röstning tycker jag är en utmärkt idé! Varför inte gå hela vägen och även låta resultatet förbli anonymt?
Reglerna kan vara anonyma och likaså deadline!? Varför försvinner vi inte alla fullständigt in i den totala anonymitetens
trygga och kravfria värld, där ingen vet vem någon är eller vad någon egentligen tycker? Jag bara undrar....
/Asti t.f. skeptiker

Låter som en dröm (värld)!

/Angrod t.f. svarslös
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vi närmar oss dead-line för röstning, men än finns det tid!
Var med och tyck till om vilka Dylan-tolkningar du tycker är personliga och bra!
Men gör det före kl 17.00 imorgon (söndag 11/12)!


Mindre är ett dygn kvar!

När kan vi få ett säkerställt resultat, efter rösttrådens stängning? Det kanske kommer att finnas en  statistisk osäkerhet kvar, på grund av eftersläpande utlandsröster, vid de svenska ambassaderna runt om i välden? Hur brukar de rösterna kunna påverka det slutliga resultatet?

Då det diskuterats huruvida bidrag skall ges anonymt eller ska redovisas öppet, funderar jag på om det inte skulle kunna vara av intresse att själva röstningen i stället/också genomförs anonymt? I en demokrati brukar ju de som kandiderar vara öppna med vad dde vill och hur de tänkt/tänker, men att folke(t) sedan röstar anonymt. Vilka som har röstat kan vi ju vara öppna med, men inte hur de röstat. Slutresultatet skulle ju också kanske bli ännu mer Oliiiidliiiiigt spännande då?

Angrod/
t.f. Filosof
Ett garanterat säkerställt resultat kommer vi nog aldrig att få! Det finns så många olika faktorer som påverkar
så egentligen ifrågasätter jag om det är någon mening med att räkna rösterna..... :unsure:
Någon kan ju t.ex ändra sig i röstögonblicket och fördela sina röster på ett sporadiskt och ogenomtänkt sätt som
trotsar all logik vi är vana vid här på forumet. Andra kanske ser genom fingrarna utan att förstå varför.....
Anonym röstning tycker jag är en utmärkt idé! Varför inte gå hela vägen och även låta resultatet förbli anonymt?
Reglerna kan vara anonyma och likaså deadline!? Varför försvinner vi inte alla fullständigt in i den totala anonymitetens
trygga och kravfria värld, där ingen vet vem någon är eller vad någon egentligen tycker? Jag bara undrar....
/Asti t.f. skeptiker

Låter som en dröm (värld)!

/Angrod t.f. svarslös
Inte alltid....
Den här helgen ville min fru vara anonym, så inatt sov jag jämte en helt främmande kvinna.
Jag bad henne legitimera sig vid frukosten imorse, men hon vägrade och kallade mig främlingsfientlig...
Ska försöka lära känna henne bättre ikväll när jag planerar berätta vad jag tycker om vädret.
Får se om det kanske bryter isen..... :unsure:
/Asti alias John Doe
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil

 Asti skrev:
"Ett garanterat säkerställt resultat kommer vi nog aldrig att få! Det finns så många olika faktorer som påverkar
så egentligen ifrågasätter jag om det är någon mening med att räkna rösterna..... unsure
Någon kan ju t.ex ändra sig i röstögonblicket och fördela sina röster på ett sporadiskt och ogenomtänkt sätt som
trotsar all logik vi är vana vid här på forumet. Andra kanske ser genom fingrarna utan att förstå varför.....
Anonym röstning tycker jag är en utmärkt idé! Varför inte gå hela vägen och även låta resultatet förbli anonymt?
Reglerna kan vara anonyma och likaså deadline!? Varför försvinner vi inte alla fullständigt in i den totala anonymitetens
trygga och kravfria värld, där ingen vet vem någon är eller vad någon egentligen tycker? Jag bara undrar....
/Asti t.f. skeptiker"

Ha ha ha..galning  :lol:

F.ö anser jag att de här bidragen som presenterats på detta forum av Dylan, ligger i en långt högre division än orginalen ifråga :D

En tribut-platta borde framställas :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
21 har röstat
1 av de 4 har fått poäng från 19 röstande!

Just det! Två som tycks ha missat nåt!  :P ;)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Va? Va? Va??? Pratar ni om mig? :unsure:


( :) Asti är anonym, jag är paranoid om ni fattar :) hehe )
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här helgen ville min fru vara anonym, så inatt sov jag jämte en helt främmande kvinna.
Jag bad henne legitimera sig vid frukosten imorse, men hon vägrade och kallade mig främlingsfientlig...
Ska försöka lära känna henne bättre ikväll när jag planerar berätta vad jag tycker om vädret.
Får se om det kanske bryter isen..... :unsure:
/Asti alias John Doe

Min känner fortfarande igen mig. Säger jag ska ta in hösilage från stallplan till stallet.
Samtidigt pågår en Nobel-middag och bal inne i stan - vad är en bal på stallplan?  :unsure:
« Senast ändrad: 10.12.2011, 20:57:43 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Den här helgen ville min fru vara anonym, så inatt sov jag jämte en helt främmande kvinna.
Jag bad henne legitimera sig vid frukosten imorse, men hon vägrade och kallade mig främlingsfientlig...
Ska försöka lära känna henne bättre ikväll när jag planerar berätta vad jag tycker om vädret.
Får se om det kanske bryter isen..... :unsure:
/Asti alias John Doe

Min känner fortfarande igen mig. Säger jag ska ta in hösilage från stallplan till stallet.
Samtidigt pågår en Nobel-middag och bal inne i stan - vad är en bal på stallplan?  :unsure:

En bal kan ju vara urtrist!

/Angrod t.f. glasskoförsedd
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick

Samtidigt pågår en Nobel-middag och bal inne i stan - vad är en bal på stallplan?  :unsure:


Eller McCartney på Globen. :(
« Senast ändrad: 10.12.2011, 21:16:42 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
21 har röstat
1 av de 4 har fått poäng från 19 röstande!

Just det! Två som tycks ha missat nåt!  :P ;)
Du är du och jag är jag. sade han mystiskt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Samtidigt pågår en Nobel-middag och bal inne i stan - vad är en bal på stallplan?  :unsure:
Eller McCartney på Globen. :(

Nu är balen på stallplan ett minne blott...
Vi sätter vår tillit till McCartney i Globen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Ber om ursäkt för mitt pissiga bidrag,nr tretton,
det tog typ åtta minutar att spela in,
sång å gura + sång å gura + sång + gura,
alltså fyra simpla spår på min simpla porta
tidigt på förmiddagen...men tokgillar Dylan
så jag kände att jag var tvungen att hafsa ihop något
till denna festivalen.
gör inget att jag kommer sist - jag deltog i alla fall!
- och hade rätt kul på vägen!

impad av övriga bidrag ! skitkul att höra zimmerman
på svenska, med vocoder mm.

mina röster ges med tonvikt på hur 'egna' tolkningarna
är, alltså inte hur likt orginalen det låter.

whatever, here it goes: :rolleyes:

---------------------------

tie poäng - nummer sjuo, grattis, jag höll på att ramla av stolen när 'sjunget' börjar, haha...klockrent oväntat och jättetjusigt ljud....imponerande att förmedla en sån djup känsla av längtan med så mycket elektronik ! braaaaa  B)

sju poäng- nummer ett . fantastiskt jobb att översätta
hela 'zero'...jag vill oxå översätta en dylan låt... :)

fem poäng - nummer åtta....vill bara upp å tokdansa till detta.. :P

tre poäng - nummer fjorton....jösses vad det låter lennon om detta..

två poäng - nummer fyra. lite vegetariskt men kul körer!

en poäng - nummer tre....orginellt minst sagt...


åsså tusen tack till MaxB som av nån outgrundlig
anledning gav mitt bedrövliga ylande en miljon poäng ! muchas gracias!


tack till asti för bästa festivalen hittills ! vi skulle kunna göra om den en gång till ju!
Dylan har ju gjort så sanslöst mycket - finns många många låtar kvar att slakta:
Like a rolling stone, All along the watchtower, Lay lady lay, m fl mfl...

det enda tema jag kan tänka mig som skulle vara ännu bredare är ju Beatles....finns hur mycket som helst att ösa ur där....

nej, sova nu...jättetrött...gonatt! :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citat från: kontrollet
åsså tusen tack till MaxB som av nån outgrundlig
anledning gav mitt bedrövliga ylande en miljon poäng ! muchas gracias!

Citerar som en förklaring Matt Caughthran från punkbandet The Bronx tillika medlem i parallellbandet Mariachi el Bronx: Vi har kommit betydligt längre nu, känner att vi behärskar mariachi-musiken på ett bättre sätt. På första plattan låter vi lite naiva man hör att det är tidigt i inlärningskurvan. Men amatörismen gör samtidig att det låter entusiastiskt och ger skivan viss energi.

Det var lite så jag menade i ett tidigare inlägg även om jag inte lyckades formulera det särskilt bra:
Som exempel skulle jag nog inte rösta på ett charmigt men otajt bidrag från en som jag vet kan mycket mer men jag skulle kunna uppskatta och rösta på det bidraget om jag visste att det kom från en som inte är lika "skilled" men som jag förstår har arbetat som bara den, med att lyckas så pass bra...
« Senast ändrad: 11.12.2011, 11:53:17 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Sista dagen att rösta!!! Gör er plikt före kl 17 och värna om dom fina bidragen med ännu fler poäng!

Asti t.f. värnpliktig
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu eller aldrig! Lämna din röst om du inte gjort det! Skynda dig!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google