Forum > Demolåtar

Eddi - Moments utkast

<< < (2/7) > >>

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 03.12.2011, 13:15:51 ---
--- Citat från: Asti skrivet 03.12.2011, 12:54:51 ---Für sicherheits schkull tag ich mein schwar in Schwedisch!
En massiv ljudbild, som blir lite svår att urskilja detaljerna i.
Kan tänka mig att sång a la Bowie skulle passa fint här.
Trummorna behöver fram mer i ljudbilden och varieras mer (vilket du själv påpekar).
Kanske dom dubbla basarna bidrar till den lite diffusa ljudbilden....?
(Jag upptäckte iofs inte någon ak.bas )
Men rätt maffigt, tungt sound som med passande sång kan bli häftigt!
/Asti

--- Slut citat ---
Aha så ditt råd är att diversifiera ingridienserna för temporära insatser i den totala ljudbilden. Vidare att rytmiska instrument skall boostas till förmån gentemot andra ickerytmiska dito. Och att en häftig sång helst sjungen av Bowie skulle vara passande.
Noterat :)
En aukustisk acke är det men namnet på den är bs som såvitt jag förstår inte finns men om den mot förmodan finns så har jag en dvs en stålsträngad nylongura, den ser ut ungefär så här:

Tack för tyck Asti :D

--- Slut citat ---
Jag läste fel och tyckte det stod akustisk bas! Tänkte väl det var lite
märkligt med både elbas och akustisk bas.... :unsure:
Du har uppfattat mina intentioner helt korrekt!  :)

MaxB:
Bättre sound från trummorna nu.
Sång ej godkänd!
Solo-sound som Nazareths framträdande på Gröna Lund, då de spelade "Love Hurts" eller Prince Purple Rain men han är aningen tajtare i sitt solo.

PEROWITCH:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.12.2011, 00:25:48 ---Bättre sound från trummorna nu.
Sång ej godkänd!
Solo-sound som Nazareths framträdande på Gröna Lund, då de spelade "Love Hurts" eller Prince Purple Rain men han är aningen tajtare i sitt solo.

--- Slut citat ---
Kul Max va du där jag med dom va grymma nasaret på grönan vad kan de va 1975 eller nåt kan ej spela låten på iphonen skumt åter komer

MaxB:
1975 kan stämma. Han spelade solo med en sån där (slang-)munstycke för att styra wahwah-ljudet, i munnen. Den låten, "Love hurts", har jag en alldeles speciellt minne av, från en festhelg i Norrköping, där i mitten av 1970-talet.

PEROWITCH:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.12.2011, 01:03:36 ---1975 kan stämma. Han spelade solo med en sån där (slang-)munstycke för att styra wahwah-ljudet, i munnen. Den låten, "Love hurts", har jag en alldeles speciellt minne av, från en festhelg i Norrköping, där i mitten av 1970-talet.

--- Slut citat ---
Jepp Janne shafer höll på med länge med Spelade med Wawa slang

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion