Forum > Demolåtar
Eddi - Moments utkast
Eddi:
Hiere comst einen utkasten fur einen låten mitten outen sången si bitte - mixtrix önskas.
Och som kloka läsare förstår har jag aldrig pluggat tyska
Instrument:
Superior drums som mu ligger statiskt utom på ett ställe
Bas av det kinesiska märket GOLD
Aukustisk acke bs
Distad elacke Peavay
Ren men chorus bemängd elacke Peavay
Einen Piano 4Front
Synt Embracer matta
Synt Digit ger sårade ljud
Synt Divatrone UFO-ljud i slutet
Violinskog är det oxå
Sång solo och kör har tillkommit (tillfälligt bort taget)
Alla tips är bra eller dåliga :D
Ny version den 8 dec kanske för att få bort sången men jag har försökt fixa till mixen så att det blir en bättre grund och lagt mer krut på pianot - bra eller dåligt - ny sång kommer såsmåningom ska skriva text bara.
Asti:
Für sicherheits schkull tag ich mein schwar in Schwedisch!
En massiv ljudbild, som blir lite svår att urskilja detaljerna i.
Kan tänka mig att sång a la Bowie skulle passa fint här.
Trummorna behöver fram mer i ljudbilden och varieras mer (vilket du själv påpekar).
Kanske dom dubbla basarna bidrar till den lite diffusa ljudbilden....?
(Jag upptäckte iofs inte någon ak.bas )
Men rätt maffigt, tungt sound som med passande sång kan bli häftigt!
/Asti
Eddi:
--- Citat från: Asti skrivet 03.12.2011, 12:54:51 ---Für sicherheits schkull tag ich mein schwar in Schwedisch!
En massiv ljudbild, som blir lite svår att urskilja detaljerna i.
Kan tänka mig att sång a la Bowie skulle passa fint här.
Trummorna behöver fram mer i ljudbilden och varieras mer (vilket du själv påpekar).
Kanske dom dubbla basarna bidrar till den lite diffusa ljudbilden....?
(Jag upptäckte iofs inte någon ak.bas )
Men rätt maffigt, tungt sound som med passande sång kan bli häftigt!
/Asti
--- Slut citat ---
Aha så ditt råd är att diversifiera ingridienserna för temporära insatser i den totala ljudbilden. Vidare att rytmiska instrument skall boostas till förmån gentemot andra ickerytmiska dito. Och att en häftig sång helst sjungen av Bowie skulle vara passande.
Noterat :)
En aukustisk acke är det men namnet på den är bs som såvitt jag förstår inte finns men om den mot förmodan finns så har jag en dvs en stålsträngad nylongura, den ser ut ungefär så här:
Tack för tyck Asti :D
MaxB:
Jag gillar det här soundet. Bowiesång kan jag också tänka mig men även annan lugn sång ala gruppen Dive. Jag hör i mitt inre en lugn sång. Under pianopelet hör jag en röst som pratar/berättar.
Pianot, då det kommer in låter för mycket eller spelar i ett reverb-rum som ligger lite närmare än rummet med de distade gitarrpowerackorden.
Komprimering av allt eller trummor gör att trummorna har tappat allt tryck. Försöker höra baskaggen men den är "non-existant".
Funderar på om uttrycknings-instrumentet som kommer efter 163 egentligen behöver vara med? :wacko:
Låter lite wacko om man frågar mig. Ett fett syntljud som spelar skulle kunna passa bättre, tror jag. Du har väl en massa 1080-ljud (hette det så?).
Har du sång till låten? Vill du lägga den så man får höra med av dina idéer i låten. Vill höra mer!
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.12.2011, 13:31:58 ---Jag gillar det här soundet. Bowiesång kan jag också tänka mig men även annan lugn sång ala gruppen Dive. Jag hör i mitt inre en lugn sång. Under pianopelet hör jag en röst som pratar/berättar.
Pianot, då det kommer in låter för mycket eller spelar i ett reverb-rum som ligger lite närmare än rummet med de distade gitarrpowerackorden.
Komprimering av allt eller trummor gör att trummorna har tappat allt tryck. Försöker höra baskaggen men den är "non-existant".
Funderar på om uttrycknings-instrumentet som kommer efter 163 egentligen behöver vara med? :wacko:
Låter lite wacko om man frågar mig. Ett fett syntljud som spelar skulle kunna passa bättre, tror jag. Du har väl en massa 1080-ljud (hette det så?).
Har du sång till låten? Vill du lägga den så man får höra med av dina idéer i låten. Vill höra mer!
--- Slut citat ---
Tack för tyck MaxB många tankar där :D
Ny version nu i första - har den bättre dynamik? Godkänd sång? Passande solo? En liten snutt nu bara.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida