Forum > Demolåtar
Eddi - Moments utkast
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 08.12.2011, 19:34:03 ---Det kommer att bli bra - det här med! :)
--- Slut citat ---
Haha tack för positivitet är det du som är 5 på festivalen?
--- Citat från: Asti skrivet 08.12.2011, 19:39:07 ---Tycker sången känns lite för nära, smälter inte ihop med resten. Mer reverb kanske...
Snyggt gitarrsolo, men ljudet låter instängt och behöver mer diskant.
Kören har jag svårt att urskilja, men kanske förväxlar det med någon orgel
eller synth som ligger i bakgrunden...?
Maffig ljudbild om än något svårt att separera de olika instrumenten!
/Asti
--- Slut citat ---
Ja sången har ju blivit gruvligt diskad - jag ska kölhala er alla - nä det ska jag inte - jag ska sjunga om helt enkelt. Kören finns under gitarrsolot - en klart märklig plats måste jag medge.
Ny version den 8 dec kanske för att få bort sången men jag har försökt fixa till mixen så att det blir en bättre grund och lagt mer krut på pianot - bra eller dåligt - ny sång kommer såsmåningom ska skriva text bara.
Gurano:
Hej
En lugn och skön låt. Ser i inläggen att det ska vara sång men jag hör ingen :).
Lite flygande tema när pianot kommer in. Trodde första att det var lite brus i introt (lyssnade lågt) men när jag höjde volymen lite så hördes att det var en synth. Låten kräver sång och kör men det har du väl på lut. Tycker att instrumenten ligger bra i mina lurar. Tycker att det disatde sologuran i bakgrunden är bra.
Gurano
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 07.12.2011, 20:49:12 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 07.12.2011, 18:12:02 ---Jag skulle önska att de första ackorden skulle återkomma flera gånger efter varandra.
Då passar de in i en lite annorlunda sångmelodi, som svårligen lämnar mitt huvud.
Jag sjunger inte här men har kopierat den sväng jag drömmer om skulle repeteras flera gånger i början av låten.
http://solidfiles.com/d/80ccaf9fa0/
Snart är det dags att äta julbord med jobbet.
--- Slut citat ---
Hoppas det smakar gott! Åk kommunalt hem bara. Förstår din idé men det blir ju så ohyggligt långt och tanken var att växla D E och E D jag tror det blir bättre när väl det hela fixat till sig lite. Men tack för tyck :D
--- Slut citat ---
Bara kycklingar och böcklingar åker kommunalt hem efter den festen.
Gick skitbra att köra bil hem. Blev inte stoppad nån gång. :lol:
I mitt huvud finns en sångmelodi som är ganska lugn, lite annorlunda mot din. Kanske skulle den kunna fungera som idé till något stick som ger omväxling till din sång? Kan ju vara värt att testa?
Hitta gärna på text i helgen eller lalla in något och PM:a så kanske jag kan få in min idé och PM:a dig?
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.12.2011, 17:29:36 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 07.12.2011, 20:49:12 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 07.12.2011, 18:12:02 ---Jag skulle önska att de första ackorden skulle återkomma flera gånger efter varandra.
Då passar de in i en lite annorlunda sångmelodi, som svårligen lämnar mitt huvud.
Jag sjunger inte här men har kopierat den sväng jag drömmer om skulle repeteras flera gånger i början av låten.
http://solidfiles.com/d/80ccaf9fa0/
Snart är det dags att äta julbord med jobbet.
--- Slut citat ---
Hoppas det smakar gott! Åk kommunalt hem bara. Förstår din idé men det blir ju så ohyggligt långt och tanken var att växla D E och E D jag tror det blir bättre när väl det hela fixat till sig lite. Men tack för tyck :D
--- Slut citat ---
Bara kycklingar och böcklingar åker kommunalt hem efter den festen.
Gick skitbra att köra bil hem. Blev inte stoppad nån gång. :lol:
I mitt huvud finns en sångmelodi som är ganska lugn, lite annorlunda mot din. Kanske skulle den kunna fungera som idé till något stick som ger omväxling till din sång? Kan ju vara värt att testa?
Hitta gärna på text i helgen eller lalla in något och PM:a så kanske jag kan få in min idé och PM:a dig?
--- Slut citat ---
Jo men text finns ju till första versen i alla fall - PM:ar dig så får vi se vad som händer.
MaxB:
Ja, eller gör inte det förresten. Vi har nu talats vid i telefon och det visade sig att min melodi faktiskt var en av dina tidigare melodier. Så den finns redan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida