Forum > Färdiga produktioner

MaxB and Matteman - Samarbete över gränser

<< < (11/12) > >>

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 03.01.2012, 11:04:16 ---Jepp nivåer på grejorna är ju lite dagsformen kanske vad man vill lyssna på finns ju mycket i denna som är bra det enda som slår mig nu är lite starka sss på leaden men det är kanske inte så farligt när allt kommer omkring.

--- Slut citat ---

Jag har nån hörselnedsättning som befriar mig från det. Men ska testa med hög volym hemma för att höra om sss:en gör ont.
Glömde också bort att jag borde lägga om solot mitt i. Borde inte spelas av en sinnesslö slide.  B)

Dividend:
Lyssnar på sista versionen. Det blev ju bra det här..

Inte min kopp te egentligen, men visst blir man glad av det.

Marruschkka:
Trevlig och medryckande låt :D

God fortsättning Max!

/Marre

aROCKER:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.12.2011, 16:39:47 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 05.12.2011, 15:20:12 ---Texten håller väl hur bra som helst,behöver väl inte vara något djupare än sådär, den är ju beskrivande om det ni precis gör.
X-Models...njae, fast inget man kopplar ihop direkt.
Spela nynnande melodin på elgitarr och lägg ett standard piano till som "Stenansiktet".

--- Slut citat ---

Ja, en gitarrslinga kan passa. Funderade också på om gitarrmelodin borde få konkurens av dragspelet. Dragspel kan ju också spela melodin och ge en något annorlunda karaktär... Vad menas med "stenansiktet" i samband med piano?

--- Slut citat ---
Ah, ser att jag missat en massa turer på denna, måste kryssa mig fram i tråden...tempot är sänkt hör jag i den version jag hittat nu.
"Stenansiktet"...hehe, trodde alla var bevandrad i Ted Gärdestad, en skön låt med Ted från andra albumet "Ted" från -73.
Men din/eran låt börjar ta form...ska ragga upp sista versionen i denna tråd, är det Soundcloudversionen tro!?

aROCKER:
Shit, vad hände, tempot åkte upp och låten vart struttig (religiös)!?
Gillade den långsammare versionen och jag hade definitivt proddat den åt "Stenansiktet"-stuket och verkligen accentuerat elgitarrmelodin i starten på långsamma versionen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion