Kontrollrummet

PEROWITCH -How long can i wait

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
LÅTNAMN: How long can i waite
ARTIST/GRUPP: PEROWITCH/Widebeat
GENSoul-Rock
LÅTLÄNGD:3.20
KOMPOSITÖR:Perowitch
PRODUCENT:Perowitch
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2011
FORMAT: mp3


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Då sången kommer in efter en minut låter det nästan som att Peter Gabriel eller Phil Collins börjar sjunga.
Den här skulle faktiskt passa dessa herrar.
 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Då sången kommer in efter en minut låter det nästan som att Peter Gabriel eller Phil Collins börjar sjunga.
Den här skulle faktiskt passa dessa herrar.
 
Jo kanske det tycker själv att det flyter bra tack Max putsar på 2080nu kommer blänka när du hämtar den Med vänlig hälsning, perowitch


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag skulle önska att även Cubase hade samplade röster att ta till när det behövs - bra val av det här. Låten puttrar på bra "guran" skulle jag vilja ha upp lite samtidigt som jag vet att den är samplad men so what bra ljud på den i alla fall. Inte lika bra eller diversifierad låt som den andra men bra ändå.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Jag skulle önska att även Cubase hade samplade röster att ta till när det behövs - bra val av det här. Låten puttrar på bra "guran" skulle jag vilja ha upp lite samtidigt som jag vet att den är samplad men so what bra ljud på den i alla fall. Inte lika bra eller diversifierad låt som den andra men bra ändå.
Nä de Svårt å säga 2 olika stilar just nu tycker jag


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Den här var grymt bra! :) Lyssnade på den första som jag inte tyckte "satt ihop" riktigt, alltså de olika delarna i låten...men den här e klockren....


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skumt basljud som håller på och knorrar. Hörde inte det i laptophögtalarna igår. Om man frågar mig skulle jag föreslå att det inte ska hålla på mer än i introt.

Vid 80 skulle en remix av Peter Gabriels sångröst komma in perfekt.
Vid 110 eller vid 113 där en liknande röst kommer in, skulle det passa perfekt med en fortsättning liknande hur Peter Gabriels röst kan låta då han sjunger. 

Det är en låt som får mig att gå igång med associationer och idéer.
Egentligen lyssnar jag oftast inte på liknande med gillar det ändå...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Den här var grymt bra! :) Lyssnade på den första som jag inte tyckte "satt ihop" riktigt, alltså de olika delarna i låten...men den här e klockren....
Tack clemens tycker detsamma  men ville trycka i hop mixen lite till men  jobbar med logik   Men men tycker den spretar lite mycke annars gillar jag låten


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Skumt basljud som håller på och knorrar. Hörde inte det i laptophögtalarna igår. Om man frågar mig skulle jag föreslå att det inte ska hålla på mer än i introt.

Vid 80 skulle en remix av Peter Gabriels sångröst komma in perfekt.
Vid 110 eller vid 113 där en liknande röst kommer in, skulle det passa perfekt med en fortsättning liknande hur Peter Gabriels röst kan låta då han sjunger. 

Det är en låt som får mig att gå igång med associationer och idéer.
Egentligen lyssnar jag oftast inte på liknande med gillar det ändå...
Nja Max  basen tycker jag e  cool men som du vet är mp3 filer kasst ljud tyvärr men på
Waw e filer i är det grym botten Tycker jag