Forum > Färdiga produktioner
Brave Dialogue - Hard as Nails
Elof:
Jag lyckas göra ungefär en låt per år, i år tog det ca fyra dagar, hoppas det var mödan värt! :)
Brave Dialogue kallar jag mig, nåt måste man ju heta. Låten: Hard As Nails
Som vanligt hoppas jag att länken funkar och att folk kan få ner den till disk, om inte, säg till!
Jag kommer aldrig lära mig det här med länkningar och cyberrymden...
mahan:
Hejsan Elof!
Länken funkar och det gör låten åxå, skitsnyggt! :)
Snygga breaks vid 1:19. Snyggt sjunget o stämmor. Höj eller sätt nån effekt på den "viskande" sången vid 1:37 så att den sticker ut lite mer.
Och mera snygga break vid 2:06. Och en helt fresh omvändning på låtsoundet.
Jäklar var du harjobbat snyggt med detta Elof. Allt verkar så in i sista detalj planerat och utfört. Lägger sig på min KR:s TOP15 lista :)
h. Johan
Fidden:
Äntligen en uppföljare till Bad habits!
Sjukt bra proddat och spelat. Låten är grym den också, om än inte i samma världsklass som den jag tidigare nämnde. Känns mer som ett sånt där starkt andra spår, som man upptäcker när man tröttnat på "hiten". Eller också behöver den bara ett par lyssningar för att den ska växa till samma storhet.
Jag tycker du gör väldigt intressant musik som faller mig perfekt i smaken och håller länge. Faller möjligen lite på att de är ganska komplicerade och svåra att hänga med i.
Elof:
Jag kan tänka mig att den inte är lika direkt som Bad Habits, men den låter bättre(?) :)
Glömde säga att jag också alltid en ursäkt för när jag gör en ny låt, den här gången var det att testa 1176orna på kagge, virvel och sång,
plus att köra beyer m201 på sången.
Jag förstår inte varför aldrig mina trådar kommer upp på förstasidan, vad gör jag för fel? :(
mahan:
--- Citat från: Elof skrivet 13.06.2007, 14:03:31 ---Jag kan tänka mig att den inte är lika direkt som Bad Habits, men den låter bättre(?) :)
Glömde säga att jag också alltid en ursäkt för när jag gör en ny låt, den här gången var det att testa 1176orna på kagge, virvel och sång,
plus att köra beyer m201 på sången.
Jag förstår inte varför aldrig mina trådar kommer upp på förstasidan, vad gör jag för fel? :(
--- Slut citat ---
Nog hittade jag din tråd på första sidan, i mediacentret till höger ;)
h. Johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida