Forum > Färdiga produktioner
Brave Dialogue - Hard as Nails
Elof:
--- Citat från: mahan skrivet 13.06.2007, 14:06:05 ---
--- Citat från: Elof skrivet 13.06.2007, 14:03:31 ---Jag kan tänka mig att den inte är lika direkt som Bad Habits, men den låter bättre(?) :)
Glömde säga att jag också alltid en ursäkt för när jag gör en ny låt, den här gången var det att testa 1176orna på kagge, virvel och sång,
plus att köra beyer m201 på sången.
Jag förstår inte varför aldrig mina trådar kommer upp på förstasidan, vad gör jag för fel? :(
--- Slut citat ---
Nog hittade jag din tråd på första sidan, i mediacentret till höger ;)
h. Johan
--- Slut citat ---
När jag var mindre ville jag ha glasögon för det var coolt, nu finns det inget alternativ och det skrämmer mig lite :)
mahan:
--- Citat från: Elof skrivet 13.06.2007, 14:08:53 ---
--- Citat från: mahan skrivet 13.06.2007, 14:06:05 ---
--- Citat från: Elof skrivet 13.06.2007, 14:03:31 ---Jag kan tänka mig att den inte är lika direkt som Bad Habits, men den låter bättre(?) :)
Glömde säga att jag också alltid en ursäkt för när jag gör en ny låt, den här gången var det att testa 1176orna på kagge, virvel och sång,
plus att köra beyer m201 på sången.
Jag förstår inte varför aldrig mina trådar kommer upp på förstasidan, vad gör jag för fel? :(
--- Slut citat ---
Nog hittade jag din tråd på första sidan, i mediacentret till höger ;)
h. Johan
--- Slut citat ---
När jag var mindre ville jag ha glasögon för det var coolt, nu finns det inget alternativ och det skrämmer mig lite :)
--- Slut citat ---
He he, welcome to join the club :D
Emulator:
vilket intro! kalasbra. gillar det mörka ihop med lite ljusare röst! Gitarrackord som hörs lite då och då är fantastiskt vältajmade och lagom inlagda, skitsnyggt.
Tycker dock det är bedrövligt att du tydligen postar låtar så sällan! detta är ju jättebra på alla håll och kanter, allt ifrån de rent framförandemässiga aspekterna på sång, gitarr, trummor, bas till en bra mix, snygg produktion, fantasifullt arr och en bra känsla för melodi och rytm.
Mer en superstark låt på ett genombra album än en listetta, men fantastiskt utfört.
nu vill vi höra mer!
DåligtGehör:
Mycket omväxlande och välarrad låt. Den envetna basgången skapar en speciell känsla tillsammans med de mer sporadiska klangerna. Fint trumspel med mycket dynamik. Sen är det naturligtvis underbart skönt med riktiga trummor med bra ljud! Härliga lugna små partier som bryts på ett strålande sätt.
Framför allt har låten inte hög tröttna-faktor då den hela tiden är intressant men ändå är lite svårfångad.
Toby:
Skön sång med ett spännande arr. Gillar groovet du hittat. Låten har lite Police känsla. Snyggt mixat och med ett riktigt bra trumspel. Kan känna att sången ligger lite lågt i refrängen. Versen tycker jag är musikaliskt starkare än refrängen.Trots detta, bland det bättre jag hört här på sistone.
Snyggt jobb! :)
Mvh
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida