Kontrollrummet

Asti & Eddi - Som om vi inte fanns (samma version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Många tyckte gitarrerna var jobbiga, så jag fick hjälp av Eddi med lite "pianoplock"! Tack Eddi!
Ersatte ena plockguran med piano för att få ett lite vilsammare komp...... bättre?

Har haft en låtidé i huvudet under rätt lång tid, men inte kommit på hur jag ska arrangera den.
Hade nog helst velat ha en blåsorkester.....nu blev det så här i stället.
Tar tacksamt emot synpunkter på speciellt ett alternativt arr, men annars givetvis vad som helst!  :)

Titel: Som om vi inte fanns
Text & Musik: Asti
Piano: Eddi
Sång och övriga instrument: Asti
Längd: 2:51 (relativt kort ångestperiod)
År: 2011
Text & Musik: Asti

« Senast ändrad: 09.12.2011, 17:32:17 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
En typisk Astilåt (ren å skär ångest hehe). Tycker om din cello, men jag är inte fan av gitarrplocket (lite för mycket känsla av House of the rising sun - i mina öron). Kanske att du bara ska ha stråkar av olika slag istället för plockgura MEN behålla den gura som spelar gitarrsolona - det tror jag på!

Bra stämning - du fångar känslan bra.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vad snyggt när du går över i dur ("dövar våran oro"), kommer precis rätt, den duren kunde gå några takter till. Tveksam till Because-gitarren, blir hård till slut mot trumhinnorna. Legato-piano? Bra solo. Bra arr i övrigt. Gillar låten och Ågren kan vara en bra och trygg kompis i låtsnickrarsammanhang.  :huh:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hej
En typisk Astilåt (ren å skär ångest hehe). Tycker om din cello, men jag är inte fan av gitarrplocket (lite för mycket känsla av House of the rising sun - i mina öron). Kanske att du bara ska ha stråkar av olika slag istället för plockgura MEN behålla den gura som spelar gitarrsolona - det tror jag på!

Bra stämning - du fångar känslan bra.

Gurano
Nej, jag är själv inte så nöjd med "elgitarrplocket", men har inte kommit på något bättre.
Jag tror att jag måste ha ett instrument som markerar takten, så stråkar kanske blir svårt....
Vet inte om jag klarar att få till ett sådant stråkarr....
Men skönt att känslan förmedlas!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nej, jag är själv inte så nöjd med "elgitarrplocket", men har inte kommit på något bättre.
Jag tror att jag måste ha ett instrument som markerar takten, så stråkar kanske blir svårt....
Vet inte om jag klarar att få till ett sådant stråkarr....
Men skönt att känslan förmedlas!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Förstår vad du menar med att du vill ha markerad takt! Tänkte bara att stråkar även kunde spelas med korta snabba drag blandat med annat svävande och en massa plopp osv...jag tror att det skulle bli häftigt i alla fall  B).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Vad snyggt när du går över i dur ("dövar våran oro"), kommer precis rätt, den duren kunde gå några takter till. Tveksam till Because-gitarren, blir hård till slut mot trumhinnorna. Legato-piano? Bra solo. Bra arr i övrigt. Gillar låten och Ågren kan vara en bra och trygg kompis i låtsnickrarsammanhang.  :huh:

Övergången du gillar är tänkt som en "upplösning" från versernas strikta mollharmonier
via den blandade dur/moll-delen i början av "refrängen" och ska helst kännas lite som en "befrielse"!
(Fast kanske inte lika stark som den när låten slutar.  :))
Som sagt - är inte heller nöjd med "because-gitarren"...
Skulle gärna ersätta den med piano, men klarar inte det själv! Har en bra piano-plugg,
men är för dålig pianist helt enkelt.
Kanske du eller någon annan pianist skulle vilja hjälpa mig med det?  :rolleyes:
Roligt att du gillar låten! Försöker faktiskt göra lite annat än sån't här, men
fastnar lätt i vemodiga stämningar och har svårt att utelämna cello.  :wacko:
Lyckades i alla fall göra en låt utan akustiska gitarrer, trummor och ståbas!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nej, jag är själv inte så nöjd med "elgitarrplocket", men har inte kommit på något bättre.
Jag tror att jag måste ha ett instrument som markerar takten, så stråkar kanske blir svårt....
Vet inte om jag klarar att få till ett sådant stråkarr....
Men skönt att känslan förmedlas!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Förstår vad du menar med att du vill ha markerad takt! Tänkte bara att stråkar även kunde spelas med korta snabba drag blandat med annat svävande och en massa plopp osv...jag tror att det skulle bli häftigt i alla fall  B).

Ha det gott
Gurano
Jag har använt staccato-stråkar i ett par låtar och ville undvika det här,
men det kanske inte är en dum idé....
Ett alternativ till stråkar kunde vara synthar inkl "plopp" och annat!  :)
Tack för tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj oj... Jag som precis kommit ur min depression..  :P
Låten är i mörkaste laget för min smak, och inte blir det bättre av att det är (amatöranalys här..) en låt som låter som lika gärna skulle kunna ligga på en av Mikael Wiehes plattor.. Det där melankoliska avses!!

Hur som helst. Som vanligt är Din röst mycket njutbar. Dock tycker jag mig höra att det svajar en aning på ett par ställen.. Men det kan bero på att Du inte sjungit låten/texten tillräckligt, för Du har ju en klockren ton i övrigt..

Stay Heavy Metal, man!!!  :lol:

HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Såå vemodigt!  :blink:  :wacko: Starkt att förmedla så mycket känsla!  :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hade kunnat tänka mig ett piano istället för gitarren ;) Med mycket reverb på.. Hade varit maffigare (om man nu eftersträvar det), som kontrast till ångesttexten.

Det är enkel gitarrföring (tror jag hade kunnat spela det) men mycket effektfullt, även om jag inte gillar soundet på gitarren. (Kan också förklara varför jag skrev ovanstående.)
Tycker  det här är riktigt bra, rakt på, med harmonier som inte är inställsamma trots sin enkelhet. Riktig konst.

Påminner mig om den där "zigernar"-låten du slängde upp förra året (?) med lika depressiv text. hehe. Den var också bra.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Hade kunnat tänka mig ett piano istället för gitarren ;) Med mycket reverb på.. Hade varit maffigare (om man nu eftersträvar det), som kontrast till ångesttexten.

Det är enkel gitarrföring (tror jag hade kunnat spela det) men mycket effektfullt, även om jag inte gillar soundet på gitarren. (Kan också förklara varför jag skrev ovanstående.)
Tycker  det här är riktigt bra, rakt på, med harmonier som inte är inställsamma trots sin enkelhet. Riktig konst.

Påminner mig om den där "zigernar"-låten du slängde upp förra året (?) med lika depressiv text. hehe. Den var också bra.

Tänkte också på piano men blev så deppig att jag inte tordes skriva det...^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Oj oj... Jag som precis kommit ur min depression..  :P
Låten är i mörkaste laget för min smak, och inte blir det bättre av att det är (amatöranalys här..) en låt som låter som lika gärna skulle kunna ligga på en av Mikael Wiehes plattor.. Det där melankoliska avses!!
Hur som helst. Som vanligt är Din röst mycket njutbar. Dock tycker jag mig höra att det svajar en aning på ett par ställen.. Men det kan bero på att Du inte sjungit låten/texten tillräckligt, för Du har ju en klockren ton i övrigt..
Stay Heavy Metal, man!!!  :lol:
Det var ju inte precis meningen att framkalla en ny depression!  :o
Är mycket smickrad av att du tycker den kunde legat på en Wiehe-platta!  :)
Du har helt rätt i att det är en "tidig" sång-version. Ska göra en ny sång-tagning.
Heavy Mental menar du?  :unsure:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Såå vemodigt!  :blink:  :wacko: Starkt att förmedla så mycket känsla!  :)
Förmedlar låten mycket känsla är jag nöjd!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hade kunnat tänka mig ett piano istället för gitarren ;) Med mycket reverb på.. Hade varit maffigare (om man nu eftersträvar det), som kontrast till ångesttexten.
Det är enkel gitarrföring (tror jag hade kunnat spela det) men mycket effektfullt, även om jag inte gillar soundet på gitarren. (Kan också förklara varför jag skrev ovanstående.)
Tycker  det här är riktigt bra, rakt på, med harmonier som inte är inställsamma trots sin enkelhet. Riktig konst.
Påminner mig om den där "zigernar"-låten du slängde upp förra året (?) med lika depressiv text. hehe. Den var också bra.
Jag var först inne på piano, men insåg att jag inte kunde få till det själv på ett bra sätt,
så det fick bli "elplockguror" i stället, vilket jag inte tycker blev speciellt lyckat!
Har också funderat på nylongitarr med liknande plock, men det känns lite för traditionellt och tråkigt....
Hade också en tanke på stråkar, men kom inte på någon bra idé hur det skulle spelas....men det kanske du kan tipsa om?  :rolleyes:
Roligt att du tycker låten som sådan är bra! Kommer faktiskt inte ihåg vilken "zigenar"-låt du menar... :o
Tack för åhörande och funderingar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Ja här var det dramatiskt värre:-)

Jättebra låt och jag tycker verkligen att du lyckas förmedla den melankoliska känslan perfekt!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hade kunnat tänka mig ett piano istället för gitarren ;) Med mycket reverb på.. Hade varit maffigare (om man nu eftersträvar det), som kontrast till ångesttexten.
Det är enkel gitarrföring (tror jag hade kunnat spela det) men mycket effektfullt, även om jag inte gillar soundet på gitarren. (Kan också förklara varför jag skrev ovanstående.)
Tycker  det här är riktigt bra, rakt på, med harmonier som inte är inställsamma trots sin enkelhet. Riktig konst.
Påminner mig om den där "zigernar"-låten du slängde upp förra året (?) med lika depressiv text. hehe. Den var också bra.
Jag var först inne på piano, men insåg att jag inte kunde få till det själv på ett bra sätt,
så det fick bli "elplockguror" i stället, vilket jag inte tycker blev speciellt lyckat!
Har också funderat på nylongitarr med liknande plock, men det känns lite för traditionellt och tråkigt....
Hade också en tanke på stråkar, men kom inte på någon bra idé hur det skulle spelas....men det kanske du kan tipsa om?  :rolleyes:
Roligt att du tycker låten som sådan är bra! Kommer faktiskt inte ihåg vilken "zigenar"-låt du menar... :o
Tack för åhörande och funderingar!
/Asti
Låten jag tänker på börjar med de ödesmättade orden "Jag känner att nåt kommer hända.." :D Tror den hette "I en framtid"? "Zigenar"-musik vet jag inte var jag fick ifrån..

Gör gärna ett försök att lägga midi-stråk om ett par dagar/nästa vecka. :) Kan bli hur bra som helst, eller rakt åt skogen :D
« Senast ändrad: 02.12.2011, 17:17:48 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Tänkte först metallica Nothing Else Matters
men det försvann

har inte så mycket att säga.
Det låter bra

bra jobbat Asti .

blir nästa låt en lite gladare ?

mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fasen Peter med ditt ut- och ingående så har ju en låtskatt förrövats oss :angry:
Har du någon hemsida någonstans med alla gamla fina låtar?

Edit: Nu har jag hittat 1951 på Sspotify i alla fall

Edit2: Nu har jag fått min Asti-dos för ikväll - det var ju många låtar jag inte hade hört? Hur kom de förbi KR eller var det innan min tid?
« Senast ändrad: 02.12.2011, 19:30:07 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
MacTS - Kul att du gillar låten och att det funkar med känslan!

Dividend - Jaha, du menar den som först var instrumental och hette "Vals till vemodet"
               och senare "I en framtid" när jag lagt på sång.
               Vore toppen om du ville hjälpa mig med stråkar!  :)
Ola - Du känner inte för att arra om den?  :rolleyes:
        Jag har alltid förhoppningen att nästa låt blir gladare!  :)
Eddi - Jag har i stort sett alla mina låtar upplagda på www.peterestberg.com
         Den du hittade på Spotify, "1951", är en samlingsplatta som min yngste son satt ihop
         av låtar från både före och under min KR-tid. Det är inte så många av dom som tillhör
         de jag själv tycker jag lyckats bäst med, men det var spännande att se vad som han
         och kanske andra yngre fastnar för.

Tack för lyssning och kommentarer!
/Asti
« Senast ändrad: 02.12.2011, 23:23:29 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Helt rätt sjutton vad snyggt du har gjort det bara man trycker på rätt knappar. För min del så gillar jag ditt alterego allra bäst The Sixties fasen vilka låtar alltså mumma mumma mumma ok jag ska sluta ett till mumma!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
nej jag försöker att skära ner lite, man får inte överdosera
men man vet aldrig   :D tror inte den här låten skulle bli country utan mer death metal blues ;)
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Helt rätt sjutton vad snyggt du har gjort det bara man trycker på rätt knappar. För min del så gillar jag ditt alterego allra bäst The Sixties fasen vilka låtar alltså mumma mumma mumma ok jag ska sluta ett till mumma!
Det är min yngsta son som gjort hemsidan, han som satte ihop "1951".
Jag tycker förstasidan är lite rörig i nuläget - ska prata med honom i jul om det när jag träffar honom!
Roligt att du gillar Sixties! Det fanns någon form av uppdämt behov att göra den.
Tycker själv bäst om Dead old tree och En indian i Småland tror jag....
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
nej jag försöker att skära ner lite, man får inte överdosera
men man vet aldrig   :D tror inte den här låten skulle bli country utan mer death metal blues ;)

 :D
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
... jag är inte fan av gitarrplocket

Bra stämning - du fångar känslan bra.

Men, du är ju fan gitarrplocket - personifierad!  ;)

Idén med stråkar som alternativ, i samband med gitarrplocket, får jag också. Föreställer mig att riktiga "prod-proffs" skulle kunna välja att komplettera gitarrplocket med staccato-stråkar eller såna där stråkar där stråken upprepande dras en centimeter fram och tillbaka över strängen, med snabba tag (det finns väl ett ord eller uttryck för vad jag menar?).

Gillar, men inte så mycket mer. Är själv inne i den egna nya idén, tillsammans med Matteman.


Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Härligt att få vältra sej i din ångestlåt, jag mår inte precis dåligt av det ^_^

Superb, gillar speciellt cellon och den lilla fagotten i denna, skulle ju vara snyggt med lite ljust stråk därtill :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Sången är nära och innerlig - bra att du har börjat minska ner på alltför mycket reverb.
Har inte svårt för plockande gitarr men däremot effekten - flanger, väl? Det blir så insmickrande som jag hör det.
Hör ingen cello? eller fagott? Konstigt.
Gillar inte slutet, passar inte in med att knoppa av låten så där, och sen sången: "När allt blir som förut". bättre fööör-ut. (i takt alltså, fööör, 1-2-3-4 - ut + utklingande ackord)
Du nämner blås i ingressen och jag kan föreställa mig nåt i stil med sydamerikansk begravningsceremoni nånstans i mitten av låten. Tunga bastrummor och trumpeter. Finns nog nåt samplingsbibliotek typ marching drums eller liknande.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
MaxB - för en gångs skull har jag inte med ak. gitarrplock!  :)
          Jag tror också att rätt sorts stråkar (dom av tagel) skulle förstärka.
          Skönt att du inte gillar så mycket mer, det kunde blivit jobbigt!  :rolleyes:
Marruschkka - Nej, ångest kan vara skönt ibland.  :wacko:
                    Antar att du menar att cellon låter lite som en fagott i något parti?
                    Ja, ett ljust stråk av violiner som drar in över Vetlanda vore inte så dumt!  :)
Tokai - "Gitarren" är två inspelningar som är utpanorerade, varav den ena har en flangereffekt.
           Ja, hör du inte cellon bör du nog ta ett snack med Equality!  :) Fagott däremot saknas.
           Förstår inte riktigt hur du menar med fööör, 1-2-3-4. Takten är ju 3/4. Men håller med
           om att slutet är lite för abrupt. Du har fattat vad jag menar med blåset, det är precis
           det du beskriver som jag funderade på! Tycker dock det är svårt att hitta bra blåssamplingar.
           Skulle iofs kunna testa med de jag använde i "Vals till vemodet"....

Tack ska ni ha för lyssning, intressanta kommentarer och värmande ord!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
De flesta tyckte "plockelgurorna" lät jobbigt, så Eddi hjälpte mig med lite "pianoplock" i stället!  :)
Tack för hjälpen Eddi! Har ersatt den "jobbigaste" gitarren med piano. Bättre nu?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Japp det är bättre med piano tycker jag  :) (även om guran finns kvar till viss del).
/Gurano
« Senast ändrad: 08.12.2011, 00:02:40 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Japp det är bättre med piano tycker jag  :) (även om guran viss kvar till del).
/Gurano
Jag tror dessutom att Asti har lite flertoner som passar bra att runda med. Men jag håller med att den blev lite mer nyanserad med pianot som kikar fram lite. Kul att få tillföra något om än så lite tack Asti :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Japp det är bättre med piano tycker jag  :) (även om guran finns kvar till viss del).
/Gurano
Tycker själv att det blev lite behagligare ljudbild med pianot, men jag behöll
en gitarr, blev lite tomt annars....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Japp det är bättre med piano tycker jag  :) (även om guran viss kvar till del).
/Gurano
Jag tror dessutom att Asti har lite flertoner som passar bra att runda med. Men jag håller med att den blev lite mer nyanserad med pianot som kikar fram lite. Kul att få tillföra något om än så lite tack Asti :D
Jag ändrade lite på ett par ställen (introt och "mellanspelet") och använder Alicia's Keys-pluggen.
Är lite fundersam om man ska plocka bort den andra guran också, men då tror jag pianot måste
byggas på en aning....
Tack för assistans, lyssning, kommentarer etc!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Känns som en färdig komposition! :) Gillar det där ackordet mellan vers och refräng (eller om det var tvärtom...) Starkt att kunna fånga en känsla så bra! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Känns som en färdig komposition! :) Gillar det där ackordet mellan vers och refräng (eller om det var tvärtom...) Starkt att kunna fånga en känsla så bra! :)
Roligt att du gillar, även om det bara är ett ackord!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten