Forum > Färdiga produktioner
HELLVALLA BURN III (Gamma)
Dividend:
Jag fattar mig inte på låtarna heller, förutom kanske den första lite.
Gött 70-80-talsröj, och vilken sjuhelsikes produktion! Snyggt!
CunningCode:
Skitbra! :wub:
Rolig framtoning av basen, reagerade lite först men låter jättebra efter första stöten. Det är nästan så att ni får bli de första amatörmusikerna som förtjänat en plats i mp3-spelaren (ni kanske är proffs, vad vet jag). Förutom ösiga spår - väldigt skönt mixat och mastrat, som silke i öronen!
Hellpig:
--- Citat från: CunningCode skrivet 01.12.2011, 21:21:36 ---Skitbra! :wub:
Rolig framtoning av basen, reagerade lite först men låter jättebra efter första stöten. Det är nästan så att ni får bli de första amatörmusikerna som förtjänat en plats i mp3-spelaren (ni kanske är proffs, vad vet jag). Förutom ösiga spår - väldigt skönt mixat och mastrat, som silke i öronen!
--- Slut citat ---
Tack för alla kommentarer, proffs är vi bara i våra drömmar.. eller kanske det bara gäller för mig iofs... :D
Eddi:
Här kommer ett sånt skittråkigt analytiskt inlägg - jag lyssnade på alla 4 (ja Delta finns ju uppenbarligen) och tyckte till för stunden - men jag kan ju tycka nåt annat imorgon. Anyway Hög klass på allt utan tvekan - betänk att 3 i mitt fall är mer än godkänt.
1 2 3 4
Låt 4 4 5 3
Sång 5 3 5 5
Instrumentalt 5 5 5 4
Text 4 4 4 4
Mix 5 5 5 4
23 21 24 20
Valle:
Tusen tack till alla för alla fina ord! :)
Himla kul att ni lyssnar och analyserar. Särskilt trevligt är det att några även fokuserar på texterna; dessa är inga djupfilosofierade mästerverk, men de kommer med humor och små självironiska poänger.
Det där med att vi spelar 70-/80-tal är också en bra observation. Hellvalla Burn-teamet "härrör" ju från dessa epoker, och mycket av inspirationen hämtas medvetet därifrån. Ofta får vi tips/frågan om att kanske försöka bli lite mer "up to date" och/eller personligare. Det är i allra högsta grad relevanta tips/frågor, och jag tvivlar inte en sekund på att vi skulle kunna prestera sådant. Men det är ändå inte riktigt det som är grejen med Hellvalla Burn. Vi spelar "Gubbrock", helt enkelt, no more, no les. Vi 40+:are har haft våra glansdagar, det finns ingen anledning för oss att brösta upp oss mot energiska, hungriga knappt-20-åringar som egentligen har bättre koll än oss på vad som gäller idag ;)
Igen, ett supertack till alla!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida