Slagverket fungerar klart bättre nu! Tar inte över och skymmer som det gjorde förut.
Dock tycker jag fortfarande inte det låter bra med de snabba i följd "handdämpade" cymbalslagen som bl.a finns i början. Måste det verkligen vara ett cymballjud till? Kan inte dessa slag spelas på något annat slagverk?
varför låter de inte bra och varför är det fel med handdämpade cymbaler? Jovisst, kan de det, men jag gillar dem

Kan testa annat dock.
Första 3 minuterna är det jag tycker är mest intressant. Särskilt de partier med färre instrument. När det blir många instrument får jag en tjock ljudbild där detaljer såsom linjer och händelser blir svåra få grepp om. Det blir liksom inget som når fram i tillräcklig grad för att skapa intresse. (Jag har en odämpad långt ifrån bra lyssning, fast bra skivor låter ändå bra).
Mer allmänt kan det du beskriver vara dåligt ibland (om det beror på slarv), men också bra. Jag älskar musik där det tar ett tag att få grepp om saker och ting, pga många teman på samma gång och liknande. För mig är det inte alls svårt att greppa, men jag kanske är mysko?
Partiet som tar vid efter ca 3 minuter känns mest rörigt. Visst finns det enskilda saker såsom wha-wha gitarren, ösgitarren, att ni tar ner stycket ett tag osv. Men jag hittar inte mycket mer än ett slags rockkomp med diverse spridda och överlagrade gitarrinsatser samt kör i en bumlig tjock ljudbild. Tänder tyvärr inte på del 2.
Ja, det ÄR rörigt på ett par ställen, håller med, men inte tillräckligt för att det skall låta dåligt (för mig),
men jag skall testa vad funky monk nämner ovan