Kontrollrummet

Hogge - "Va vad det jag sa" - Ännu nyare version :o)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
LÅTNAMN: "Va' va' det jag sa"
ARTIST/GRUPP: Hoggez
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 2:57
KOMPOSITÖR: Hogge
INSPELNINGSÅR: 2011


Tjena Helena!!
Här är jag igen då'rå... Här kommer en riktig slaskis.. Dålig på alla sätt och vis eftersom jag är oerhört förkyld, så strunta i sång etc. Det jag har behov av att få hjälp med är (JUST NU!) om detta kan funka överhuvudtaget...

Bakgrund:
Känner mig extremt ensam för tillfället och slänger därför ut en "blänkare" (hette det i Arbetarbladet då det begav sig) och om det finns någon som skulle kunna tänka sig att komponera lite låtar ihop med mig så vore jag mycket intresserad!!
Om Ni lyssnar på www.hoggez.se så får Ni veta vad JAG gillar...

Detta är, som sagt, en slaskis.. Jag skrotade ju sex av (den kommande) plattans nio låtar då jag tyckte de blev alltför smöriga, och börjar nu om från början... Men har vansinnigt svårt att få till det...
Men detta är ett försök.. Vad tror Ni om denna???

Uppdaterat 2011-11-29, kl 01:25
Versen är fortfarande lugn & sansad - vill nog ha det så - men annorlunda ändå.. Sången är fortfarande i värsta laget men förkylningen håller ett järngrepp om min hals. Men nu är det åtminstone text på det..
Där finns också ett rätt konstigt soloparti som kanske kommer att revideras, men det får jag se om jag örkar...
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet.mp3[/mp3]

Uppdaterat 2011-12-01, kl 00:43
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet2.mp3[/mp3]

Uppdaterat 2011-12-07, kl 06:123
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet3.mp3[/mp3]

Eventuell text:

Du ringde & sa, snälla förlåt mig.
Ja, aldrig har jag gjort nå't så dumt.
Nä, han va' inte alls som jag trodde,
så honom har jag redan glömt.

*Men allt jag sa va..*

REF:
Va' va' det jag sa.
Va' va' det jag sa.
Va' va' det jag sa.
Va' va' det jag sa.


Men snälla Du, försök att förlåta.
Det finns ingen annan för mig.
Jag inser nu att Du är den enda.
Ja, jag vill ju bara va' med Dig..

*Men allt jag sa va..*

REF

[Gitarrsolo]

Men jag kan inte förlåta,
Det fanns ingen annan för mig.
Nej, Du var den nda,
ja, jag älskade bara Dig.
Men nu är det skönt att säga...


REF
« Senast ändrad: 07.12.2011, 15:55:45 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du, släng inte bort slaskiga låtar! Ge ut en dubbelplatta, de som vill ska kunna köpa CD1 som innehåller hitsen och samlarna ska köpa hela boxen (inklusive CD2) för att även kunna lyssna på de outgivna låtarna.  :P

Beatles har också en hel del tidigare outgivna låtar som nu är utgivna!
Varför vänta, ge ut dom samtidigt!

PS. Den här är smörig -> fortsätt!  :wub:
« Senast ändrad: 27.11.2011, 02:57:30 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Du, släng inte bort slaskiga låtar! Ge ut en dubbelplatta, de som vill ska kunna köpa CD1 som innehåller hitsen och samlarna ska köpa hela boxen (inklusive CD2) för att även kunna lyssna på de outgivna låtarna.  :P

Beatles har också en hel del tidigare outgivna låtar som nu är utgivna!
Varför vänta, ge ut dom samtidigt!

PS. Den här är smörig -> fortsätt!  :wub:

HAHA.. Du är rolig Du Max!!
Men först: jag slänger inga låtar, jag sparar dom till bättre dagar.. Jag tycker ju, trots allt, att jag fått ihop en bunt ganska bra poplåtar, men att det blev för mycket och därmed alltför smörigt (totalt sett).. Men vissa av dom kommer jag absolut att tas med på plattan - om det nu blir en till platta??? - men andra kommer att bytas ut mot mera "röckigare saker"  :lol:
Men TACK SOM FAAN för all positiv energi Du sänder och för alla Dina berömmande ord över tiden.. Love Ya man...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja smörig men bra... hur gör du för att få till gitarren så där det är bra ..
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ja smörig men bra... hur gör du för att få till gitarren så där det är bra ..

Tack Eddi...
Vi får se vad det blir av detta.. Gillar riffet, men vet inte riktigt hur jag ska få till låten så att det blir bra...
Gitarren?? Då ska vi se.. Nu kan ju inte jag sån här studioterminologi, men jag ska försöka!!

Jag har ju hittat några distar i min Toneport som jag gillar.. Jag brukar ofta köra in låten med 2-3 gitarrer.. I detta fallet är det tre. Den ena gitarren kör jag med ett distljud och panorerar ut till vänster. Byter dist och spelar in samma riff igen och panorerar till höger. Sen kör jag, med en tredje dist, in en annan harmoni (heter det så?? Skala kanske?? Ähh.. vete faan!!) som är panorerad mitt i....

Fattar Du nåt av det där??

Minns inte exakt om det var dessa uppsättningar, men jag tror det...

Gitarr1

Gitarr2

Gitarr3
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Halleluja!! Visselpipan är tillbaka!! :lol:
Har du gjort slut med Freddy??? ;)
Nåväl först,Prisa guud,att du bytt ut EZ mot AD trummisen,det funkar såå mycket bättre för dig..
Förra slaskisen var ju en riktig höjdare,denna tycker jag inte når samma topp,och dom olika delarna limmar inte riktigt..
Först är det Nirvana och sedan blir det svensktopp!
Näe,hitta på en annan versdel tycker jag... :huh:
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jäklar - du glimmar ju till i varenda tråd snart! ;-D

Trummorna har en helt annan auktoritet i det här stycket... jag tycker det är jättekul att programmera trummor men ibland när jag byter plugg blir det bara galet och inget stämmer  :huh: - Kör du AD nu? Använder demon ibland och det vill gärna bli bra! :)

Ibland gör jag också saker som jag efteråt inte alls kan förstå hur jag tänkte...^^ Är just nu inne i en period där jag petar i detaljer utan att riktigt få till helheten... Bidrar gärna med något lite om det inte är för brått med grejerna! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja smörig men bra... hur gör du för att få till gitarren så där det är bra ..

Tack Eddi...
Vi får se vad det blir av detta.. Gillar riffet, men vet inte riktigt hur jag ska få till låten så att det blir bra...
Gitarren?? Då ska vi se.. Nu kan ju inte jag sån här studioterminologi, men jag ska försöka!!

Jag har ju hittat några distar i min Toneport som jag gillar.. Jag brukar ofta köra in låten med 2-3 gitarrer.. I detta fallet är det tre. Den ena gitarren kör jag med ett distljud och panorerar ut till vänster. Byter dist och spelar in samma riff igen och panorerar till höger. Sen kör jag, med en tredje dist, in en annan harmoni (heter det så?? Skala kanske?? Ähh.. vete faan!!) som är panorerad mitt i....

Fattar Du nåt av det där??

Minns inte exakt om det var dessa uppsättningar, men jag tror det...

Gitarr1

Gitarr2

Gitarr3

Tjusiga bilder och bra förklarat - jag testade alla tre och de låter ju nedrans bra - ska sluta med presetsen tror jag - vilken Cab kör du med då?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Tjen hogge
först blev det wow nu har hogge hittat hem  :wub: B)
sedan blev det vad hände med låten ? bytte de producent ?
så man kan säga att jag tycker det låter halvt kannon/kalkon  :D
och om man summerar då så blir det ok
men föredra kannon
rocka på
mvh Ola
« Senast ändrad: 27.11.2011, 16:32:09 by Ola »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tycker ju att det är en skön blandning och riktigt bra, funkar absolut!  :)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Halleluja!! Visselpipan är tillbaka!! :lol:
Har du gjort slut med Freddy??? ;)
Nåväl först,Prisa guud,att du bytt ut EZ mot AD trummisen,det funkar såå mycket bättre för dig..
Förra slaskisen var ju en riktig höjdare,denna tycker jag inte når samma topp,och dom olika delarna limmar inte riktigt..
Först är det Nirvana och sedan blir det svensktopp!
Näe,hitta på en annan versdel tycker jag... :huh:

HAHAHAHA!!! Näe, jag har inte gjort slut med Freddy  :lol: :lol:
Men han är väl inte mitt största fan om jag säger så, hehe... men han gör ju ett bra jobb ändå! Men visst hade han hellre sätt att jag kört vidare på "Lisa" & "Till Dig" stuket.. Men vi får se vad det blir av allting när det är klart..

Vad gäller låten så håller med Dig till 100%.. Jag känner också att versen inte funkar.. Vi ska se om jag kan få till nåt mera passande...
Tack för tyck & lyssning Bjurte!


Jäklar - du glimmar ju till i varenda tråd snart! ;-D

Trummorna har en helt annan auktoritet i det här stycket... jag tycker det är jättekul att programmera trummor men ibland när jag byter plugg blir det bara galet och inget stämmer  :huh: - Kör du AD nu? Använder demon ibland och det vill gärna bli bra! :)

Ibland gör jag också saker som jag efteråt inte alls kan förstå hur jag tänkte...^^ Är just nu inne i en period där jag petar i detaljer utan att riktigt få till helheten... Bidrar gärna med något lite om det inte är för brått med grejerna! :)

Va oerhört snällt sagt Jocke!!  :wub:
Om detta är att glimma till" är jag aningen osäker på.. Men jag gillar refrängen & riffet så jag hoppas att jag kan få ordning på resten..
Vad gäller trummorna (ja, jag kör AD numer) så är jag skitnöjd även om jag behöver lära mig mer om själva programmet för att få till det fullt ut.. Men målet är fortfarande att få råd att köpa nya trummor och spela själv så småningom...
Vad "petandet" anbelangar - så är jag oerhört fokuserad på att få till en schyst låt och petar aldrig i detaljer.. Det är bl.a. det som jag nyttjar Freddy till, hehe...
Jag hatar detaljer.. Just wanna rock  :P


Tjusiga bilder och bra förklarat - jag testade alla tre och de låter ju nedrans bra - ska sluta med presetsen tror jag - vilken Cab kör du med då?

Tänk att nån på KR frågar mig hur jag gör.. Waoow... *STOLT SOM EN TUPP* :lol:
Va kul att Du gillar.. Men vet inte vad Cab är för nåt tyvärr???


Tjen hogge
först blev det wow nu har hogge hittat hem  :wub: B)
sedan blev det vad hände med låten ? bytte de producent ?
så man kan säga att jag tycker det låter halvt kannon/kalkon  :D
och om man summerar då så blir det ok
men föredra kannon
rocka på
mvh Ola

Tack som tusan Ola...
Jag kan kanske säga såhär - jag ser bostaden från där jag befinner mig, men är ännu inte riktigt hemma.. Men jag närmar mig!!
Om Du läser mina andra svar så kan Du se att jag håller med även Dig vad gäller låten.. Den versen skall bort.. Förhoppningsvis får jag lite tid redan ikväll??


Tycker ju att det är en skön blandning och riktigt bra, funkar absolut!  :)


Tack så mycket Clemens för responsen.. Kul att Du gillar, men jag tror tyvärr att versen måste bort!?! Eller åtminstone justeras.. Men jag gillar också de där kontrasterna så jag tror nog att det kommer att bli nåt liknande, men som passar bättre till refrängen..
« Senast ändrad: 27.11.2011, 19:35:17 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Halleluja!! Visselpipan är tillbaka!! :lol:
Har du gjort slut med Freddy??? ;)
Nåväl först,Prisa guud,att du bytt ut EZ mot AD trummisen,det funkar såå mycket bättre för dig..
Förra slaskisen var ju en riktig höjdare,denna tycker jag inte når samma topp,och dom olika delarna limmar inte riktigt..
Först är det Nirvana och sedan blir det svensktopp!
Näe,hitta på en annan versdel tycker jag... :huh:

HAHAHAHA!!! Näe, jag har inte gjort slut med Freddy  :lol: :lol:
Men han är väl inte mitt största fan om jag säger så, hehe... men han gör ju ett bra jobb ändå! Men visst hade han hellre sätt att jag kört vidare på "Lisa" & "Till Dig" stuket.. Men vi får se vad det blir av allting när det är klart..

Vad gäller låten så håller med Dig till 100%.. Jag känner också att versen inte funkar.. Vi ska se om jag kan få till nåt mera passande...
Tack för tyck & lyssning Bjurte!


Jäklar - du glimmar ju till i varenda tråd snart! ;-D

Trummorna har en helt annan auktoritet i det här stycket... jag tycker det är jättekul att programmera trummor men ibland när jag byter plugg blir det bara galet och inget stämmer  :huh: - Kör du AD nu? Använder demon ibland och det vill gärna bli bra! :)

Ibland gör jag också saker som jag efteråt inte alls kan förstå hur jag tänkte...^^ Är just nu inne i en period där jag petar i detaljer utan att riktigt få till helheten... Bidrar gärna med något lite om det inte är för brått med grejerna! :)

Va oerhört snällt sagt Jocke!!  :wub:
Om detta är att glimma till" är jag aningen osäker på.. Men jag gillar refrängen & riffet så jag hoppas att jag kan få ordning på resten..
Vad gäller trummorna (ja, jag kör AD numer) så är jag skitnöjd även om jag behöver lära mig mer om själva programmet för att få till det fullt ut.. Men målet är fortfarande att få råd att köpa nya trummor och spela själv så småningom...
Vad "petandet" anbelangar - så är jag oerhört fokuserad på att få till en schyst låt och petar aldrig i detaljer.. Det är bl.a. det som jag nyttjar Freddy till, hehe...
Jag hatar detaljer.. Just wanna rock  :P


Tjusiga bilder och bra förklarat - jag testade alla tre och de låter ju nedrans bra - ska sluta med presetsen tror jag - vilken Cab kör du med då?

Tänk att nån på KR frågar mig hur jag gör.. Waoow... *STOLT SOM EN TUPP* :lol:
Va kul att Du gillar.. Men vet inte vad Cab är för nåt tyvärr???


Tjen hogge
först blev det wow nu har hogge hittat hem  :wub: B)
sedan blev det vad hände med låten ? bytte de producent ?
så man kan säga att jag tycker det låter halvt kannon/kalkon  :D
och om man summerar då så blir det ok
men föredra kannon
rocka på
mvh Ola

Tack som tusan Ola...
Jag kan kanske säga såhär - jag ser bostaden från där jag befinner mig, men är ännu inte riktigt hemma.. Men jag närmar mig!!
Om Du läser mina andra svar så kan Du se att jag håller med även Dig vad gäller låten.. Den versen skall bort.. Förhoppningsvis får jag lite tid redan ikväll??


Tycker ju att det är en skön blandning och riktigt bra, funkar absolut!  :)


Tack så mycket Clemens för responsen.. Kul att Du gillar, men jag tror tyvärr att versen måste bort!?! Eller åtminstone justeras.. Men jag gillar också de där kontrasterna så jag tror nog att det kommer att bli nåt liknande, men som passar bättre till refrängen..

Tycker versen funkar skitbra till refrängen, som det är nu..   B)   


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Att glimma till är ju precis som du beskriver - när kreativiteten pyser över och man kläcker det ena efter det andra... att få låt av det är ofta bara hårt arbete...^^ :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tycker versen funkar skitbra till refrängen, som det är nu..   B)   

Hmmm.. När någon som Du säger så, Clemens, så får jag fundera än mer... *RESPEKT*
Jag tycker personligen att versen är OK (trots falsksång & "blödder-text"), men jag är osäker på om den funkar i sin nuvarande form riktigt. Men det är trots allt kul att gillar, så tack!!


Att glimma till är ju precis som du beskriver - när kreativiteten pyser över och man kläcker det ena efter det andra... att få låt av det är ofta bara hårt arbete...^^ :)

Hehehe... Precis!! Hard, hard work!!  :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Uppdaterat 2011-11-29, kl 01:25
Versen är fortfarande lugn & sansad - vill nog ha det så - men annorlunda..
Sången är fortfarande i värsta laget men förkylningen håller ett järngrepp om min hals. Men nu är det åtminstone text på det.. 
:wacko:
Där finns också ett rätt konstigt soloparti som kanske kommer att revideras, men det får jag se om jag örkar...
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet.mp3[/mp3]
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Underbart! :) Känns så gott som klart - vilken energikick!  :P Blir helt matt... haha!

Lite finputs så är du hemma! Gillar att trummorna är mer varierade. Skulle gärna höra falsett eller en tjej sjunga refrängen någon oktav eller så över dig samtidigt!
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Underbart! :) Känns så gott som klart - vilken energikick!  :P Blir helt matt... haha!

Lite finputs så är du hemma! Gillar att trummorna är mer varierade. Skulle gärna höra falsett eller en tjej sjunga refrängen någon oktav eller så över dig samtidigt!

Haha.. Tack Jocke!!
Finputsas ska det såklar efterhand.. Men nu känns det som om jag börjar närma mig målet i alla fall.. Vad gäller tjejsång så är en tjej tillfrågad sedan några dar om hon skulle kunna tänka sig att göra en insats, men då är det versen jag tänkt att hon ska sjunga.. Vi får se vad hon svarar... Men samtidigt känns det jättekonstigt att nån annan ska sjunga
:wacko:
Vi får se vad det blir när det blir klart..
Tack igen för lyssning & support!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra på det hela taget har inte så mycket att säga.

Kanske är introt 8 takter för långt och att avsluta det med tystnad innan versen är kanske inte det bästa eftersom du limmar ihop de olika delarna inne i låten på ett mer flytande sätt.

Lite knaster hör jag några sekunder innan megafonen hörs. Megafonen är en kul grej som man kommer ihåg. Den tinnitusframkallande tonen i början kanske också är en sådan <_<

Sången är som vanligt skitbra.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Bra på det hela taget har inte så mycket att säga.
Kanske är introt 8 takter för långt och att avsluta det med tystnad innan versen är kanske inte det bästa eftersom du limmar ihop de olika delarna inne i låten på ett mer flytande sätt.
Lite knaster hör jag några sekunder innan megafonen hörs. Megafonen är en kul grej som man kommer ihåg. Den tinnitusframkallande tonen i början kanske också är en sådan <_<
Sången är som vanligt skitbra.

Tack Eddi för synpunkter...
Vad gäller introt så har Du helt rätt.. Det känns alltför långt & jag har själv funderat på hur det ska justeras.. Låten är ju redan väldigt kort som den är, så tar jag bort delar av introt så får jag hitta på nåt annat för att fylla ut det hela.. Jag funderar vidare!
Samma sak gäller "breaket" efter introt. Lade till det idag (läs i natt) och känner såhär efteråt att det kanske inte blev helt lyckat heller...
Den tinnitusframkallande tonen (HAHAHAHA) i början blir nog kvar trots allt.. Men om just det ljudet får leva vidare är jag mera osäker på?? Kanske blir det ett annat synthljud??
Vad sången anbelangar så måste Du ha tagit miste fullkomligt, för den är absolut INTE skitbra.. Eller, refrängen är jag nöjd med, men verserna är insjungna med värsta halsontet och falskare än sådär blir det inte... Hehe!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Minns inte ens varför jag kallade den här smörig tidigare. Det jag hör nu är rockigt och mina tankar ligger nu i rockigheten.

Men slutet får du jobba på...  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Minns inte ens varför jag kallade den här smörig tidigare. Det jag hör nu är rockigt och mina tankar ligger nu i rockigheten.

Men slutet får du jobba på...  :lol:

Tjena Maximus!!
Jomen det är ju sant.. Den är ju smörig så ini bänken i verserna, så Du hade ju rätt där.. Slutet, liksom mycket annat kommer det att jobbas på..
Tack Max!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Uppdaterat 2011-12-01, kl 00:43
Introt är kortare, men jag är osäker på om det ska vara så?
Breaket (efter introt) är kvar.. Men det kan komma att försvinna...
Ett litet stick är inlagt innan sista refrängen. Vet inte vad jag tycker om det riktigt.. Får lyssna lite mer på det samt kolla vad alla kloka människor här anser..

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet2.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 01.12.2011, 06:44:32 by hogge »
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Bra du kommer igång - 2 saker slår mig. Det känns lite retligt att det riktiga röjet i refrängen inte håller i sig - du kanske kan dubbla refrängen på slutet? Sen stör jag mig lite på pianoplinket - det känns lite främmande här... Fast det kan lika väl vara så att just det är en sådan detalj som gör helheten... Fy f*n - det är tidigt - ska nog sova mer och inte gnälla...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Bra du kommer igång - 2 saker slår mig. Det känns lite retligt att det riktiga röjet i refrängen inte håller i sig - du kanske kan dubbla refrängen på slutet? Sen stör jag mig lite på pianoplinket - det känns lite främmande här... Fast det kan lika väl vara så att just det är en sådan detalj som gör helheten... Fy f*n - det är tidigt - ska nog sova mer och inte gnälla...  :lol:

Äju lite tjött & gjinig  :lol: :lol:
Komma igång vete tusan.. Det går upp & ner med snabba kast.. Men det känns i alla fall väldans kul igen (när det fungerar)...
Dubbla refrängen kanske inte är sån dum idé.. Ska testa!!
Pianot gillar jag så det får vara kvar.
Thank's man!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ja va tusan skulle jag upp och göra i morse...^^ Du ska klart göra din musik men vi andra reflekterar naturligtvis som om det vore vår egen låt... Man har ju inte annat än sig själv att utgå ifrån... Särskilt kul att det går bra nu när det tagit emot innan!  :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ja va tusan skulle jag upp och göra i morse...^^ Du ska klart göra din musik men vi andra reflekterar naturligtvis som om det vore vår egen låt... Man har ju inte annat än sig själv att utgå ifrån... Särskilt kul att det går bra nu när det tagit emot innan!  :)

HAHA... Själv gick jag aldrig upp i morse.. Men det var för att jag va vaken hela natten... Men nu börjar jag bli lite tjött & gjinig  :P
Men Du har helt rätt.. Jag förväntar mig att alla skriver vad dom ärligen tycker. Det är ju enda chansen jag har att förbättra mina projekt.
Jag har ju ingen annan i min närhet som kan bedöma mina hits  :rolleyes: så för mig är KR livsviktigt...
Tack igen Jocke!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ja, KR ÄR något helt eget - det här finns inte mer än här! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Ja, KR ÄR något helt eget - det här finns inte mer än här! :)

HEHE... Word!  :P
Har tyvärr legat nerbäddad i hög feber ett tag nu så jag har inte hunnit mecka med detta.. Men har jag tur så vaknar jag feberfri i morgon (hoppas, hoppas) så då fär jag ta mig i kragen igen!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ja, KR ÄR något helt eget - det här finns inte mer än här! :)

HEHE... Word!  :P
Har tyvärr legat nerbäddad i hög feber ett tag nu så jag har inte hunnit mecka med detta.. Men har jag tur så vaknar jag feberfri i morgon (hoppas, hoppas) så då fär jag ta mig i kragen igen!!

Hoppas det ger med sig - det här vill man ju höra färdigt! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hoppas det ger med sig - det här vill man ju höra färdigt! :)

Du är en vänlig själ Jocke  :D
Det har lättat lite idag så inom kort kan jag nog möta micken igen  :blink:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Uppdaterat 2011-12-07, kl 06:23

Detta får nog bli min slutgiltiga version känns det som. Sen kommer förmodligen Freddy att göra en helt ny låt av det (mer eller mindre), men inom kort skickas den nog för slutmix (?)..
Jag är dock lite osäker på sången - förkylningen vill liksom inte släppa!!
Hur som helst - har Ni förbättringsförslag, så vänligen delge mig dessa så ska vi se vad jag kan göra...

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet3.mp3[/mp3]
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Du är expert på de lite aviga harmisarna och det totala brytet i refrängen med benknäckarpipan. Jag får lite Policevibbar. Gillas stort!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Uppdaterat 2011-12-07, kl 06:23

Detta får nog bli min slutgiltiga version känns det som. Sen kommer förmodligen Freddy att göra en helt ny låt av det (mer eller mindre), men inom kort skickas den nog för slutmix (?)..
Jag är dock lite osäker på sången - förkylningen vill liksom inte släppa!!
Hur som helst - har Ni förbättringsförslag, så vänligen delge mig dessa så ska vi se vad jag kan göra...

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/vadvadet3.mp3[/mp3]
Slutgiltiga version...inte med dom trummorna hoppas jag!? :o :)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Du är expert på de lite aviga harmisarna och det totala brytet i refrängen med benknäckarpipan. Jag får lite Policevibbar. Gillas stort!

Tack EQ... Du gör mig alltid så glad  :D
Va skoj att Du gillar!!


Skitbra. Gitarrena är feta.  :wub:

Du med Wernborg  :lol:
Jag har förstått att jag lyckats få till ett bra gitarrljud här eftersom Eddi undrade över hur jag fick till det.. Känns jätteskoj..


Slutgiltiga version...inte med dom trummorna hoppas jag!? :o :)

Joho!! Det är inget fel på dom trummorna!!!
 :rolleyes:

Näedå.. Dom som följt med mig på min resa vet att jag aldrig meckar med trummorna.. Sånt fixar producenten Freddy till sen (liksom mycket annat)... Jag gör låten och sen får Freddy ta ansvar för att det blir bra i slutänden.. Det tycker jag är en bra uppdelning.. 
:P
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez