Kontrollrummet

temu ...................drained.....

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
temu ger sig inte utan forsötter produktionen...
har lite frågor på vidare utveckling av detta
drained...
2007
temu
mptre
1,50
skiss...
vassmusic.com/drainedmybrain.mp3
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oh yeees!
Går ju inte att ta miste på vem som står bakom detta alster! Ni håller linjen, kanske lite mjukare i soundet än tidigare. Oj, den sluta lite väl tidigt, men detkommer säkert mera.
Gillar trumsoundet, kommer tydligt genom allt det andra. Har ni haft synth-rea nyss, tycker ljudbilden håller på att bli överbelastad av synthsound, dra lite tillbaka.
Hör detta alster till nåt nytt projekt eller kommer det på samma platta somdom tidigare?


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Boys.
Ser ut som om jag blir först ut på oceanen att "draina" låten..Jorå,Här är noyt igång bra!
Intressant sound på virveln,låter lite som när jag försökte sparka fast svärmors navkapslar på gammel mercan,efter vinterdäcks bytet..Åtminstone så får jag de acossiationerna..kan vara rösten oxå,bultarna satt som tusan!

Fantastisk inlevelse i sången,måste lyssna en vända till,skyll er själva om nån hinner före å commenta..I övrigt bra mix å lir,hittar inget - jo där var något..Höj sången som ligger så långt bak och klagar,kan bli mycket effektfullt!

Finliret lämnar jag till de som begriper nåt,jag har nog med däcks bytet :lol:

Starkt jobbat igen,vette fanken om ni inte har nåt stort på gång här boys? Det fullkomligen väller ut låtar i en egen stil..En sak till,fan vad långrandig jag var..Längtar till i morgon då jag får dra upp volymen i monitorerna och återuppleva denna på den volym den förtjänar..Med det så drar jag mig stillsamt tillbaka och tackar för en kanonlåt!

Mvh
Micael


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
HM: hehe, gillar  navkapselstoryn :)

Storyn bakom är ganska enkel; jag pillade med någon av våra andra alster och kom ingen stans. Drog ihop nåt aggrokomp och skrek "now i am drained" (som nu ligger i bakgrunden.

Bollade den till Ynot som förändrat/förfinat/förfasat ytterligare. Har själv tänkt att vi drar ner på diskanten på lite syntljud.

Konversationen vid överförandet av filen mellan oss va "har tänkt att göra en riktig adrenalinbomb". Det är fortfarande grundiden, får se hur närma vi kommer :D


Stort på gång? Vore ju inte fel :lol:

Mahan: Vi skall nog hårda till låten lite innan den är klar. just nu är det bara en ide.

Låt nummer nio av elva på plattan är det tänkt :) de flesta börjar nu långsamt blir sådär halvklara, lagom till postning.



Kul att det gillas .)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra att ni fortsätter produktionen. :)

Syntharna är coolt, nästan "bombastiska" i bakgrunden, bakom ynot och gitarrerna ;) Spela det på gitarr senare i låten! Eller, fasen är det en skum gitarr? nääee

Gillar det! Starkt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Gillar gitarrerna, härligt ös i dom!
Jag tappar bort takten lite ibland för att den blir lite komplicerad, och för att det inte finns så mycket hihats att luta sig på. Lite mer sådana skulle nog kunna få till svänget lite mer också. Och så vill jag har cymbaler till förbannelse.

Bra idé! se till att göra klart också :)
blargh


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
bombastiska hihats till förbannelöse :lol:

tack för synpunkterna hörrni :)

Takten kan vara lite knepig pgs snabba klippningar i en fil....tittar på det.



tack för lysningen!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Roligt o höra att det finns potential i era öron oxå
alltid uppskattad feed  danko


noty
att leva är att dö


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Drained redan innan sommaren börjat på allvar, illa ;)

Mycket trevlig stämning - som vanligt! Glatt och lustfyllt trots den lite hårda attityden. :)

På trumkompet är det en kort paus med jämna mellanrum. Det får låten att stanna upp något. Pröva att fylla igen den pausen med någon lämplig trumma/cymbal och määärk skillnaden. ;)

Lite mindre dist på sången idag. Nästan så man önskade lite mer?


DåligtGehör

  • Gäst
Understryker vad som redan sagts: Rösten för låg, "krympt" och långt borta. Vill ha en "större" röst. Väl tät ljudbild, vill kunna urskilja mer detaljer för att känna mer sväng och kraft. Trummorna försvinner.

Men det är ett intressant utkast som förutom invändningarna låter som det hittat sin form.



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kul att grunderna funkar.

vi återkommer :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jo dom där trummorna känner man igen. Och rösten och groovet, undergångsstämningen. ENORMA NAVKAPSLAR! Får bilder av nån stackare som stångar pannan blodig gång på gång... Jäddrigt sköna synthar, kul att du panorerade ut dom ordentligt.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
:)  vi återkommer!
https://soundcloud.com/secondary-protocol