Kontrollrummet

Clemens - Remix Katy Perry E.T.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil


LÅTNAMN: E.T
ARTIST: Katy Perry
REMIX: Clemens
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3:29
KOMPOSITÖR: Three 6 Mafia , Max Martin, Dr. Luke, Ammo
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

Har mer och mer börjat gilla att göra remix från ett sångspår. Fick tag på orginalsången från
Kate Peery:s E.T. Inte helt efter regelboken så länkar in...  :) Har byggt upp låten från scratch
med helt annat arr, klippt lite i sången och möblerat om, fast bara lite...



http://www.reverbnation.com/artist/song_details/11054413


Jay Thomas

  • Gäst
Tjoho!
Kanske inte min favvoartist men oj vad snygga dina produktioner är! :) Gillar även denna helskarpt! :)

Vore kul att testa samma sak, kul att ha något att utgå ifrån. :)


Utloggad CunningCode

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Cunco.se
Har inte hört originalet, men låter trevligt melodimässigt. Drog tankarna till någon gammal Ace of Base dänga. Varför så tunn i basen och konstigt mastrad? Låter nästan som det mesta gått genom ett högpass!


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjoho!
Kanske inte min favvoartist men oj vad snygga dina produktioner är! :) Gillar även denna helskarpt! :)

Vore kul att testa samma sak, kul att ha något att utgå ifrån. :)

Ja..kanske inte vad man lyssnar på men kul att göra! Tack!/C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Har inte hört originalet, men låter trevligt melodimässigt. Drog tankarna till någon gammal Ace of Base dänga. Varför så tunn i basen och konstigt mastrad? Låter nästan som det mesta gått genom ett högpass!

Sa man om ABBA åxo.. Svegies Radios tekniker trodde att materialet var felmastrat  :P Nä, men gillar att mastra på detta sätt..  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det är ett grymt arr, så tummen upp här.

Jag kan ha åsikter om valet trummor, men inte valet av trum-sound sådär. Vill gärna se nåt maffigare i den vägen, men det kanske inte passar din avsikt.

Sen skulle jag vilja slänga stråk-ackord (typ), gärna synthar, medans trummorna håller på i andra delen.

Riktigt skön lyssning.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Känner du Max Martin kanske...
Skön mix och låten är ju bra - känner inte till hur orginalet låter så det här får bli mitt orginal - den har alla kvaliteter för det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det här borde vara originalet. Flera drar sig mot dansgolvet då den spelas på diskon. Ace of bace - faktiskt. Hon artisten borde uppskatta hur du bjuder på hennes röst så fint. Och det är måhända tunt i basen men än sen. Jag tycker det skulle sitta fint att i nån del av låten smeta på en nice pad bakom alltihop, som får alla på dansgolvet att sväva iväg.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Jay Thomas

  • Gäst
Lyssnade på originalet men jag tycker mycket bättre om din remix Clemens! Bla för att det är basfattigare. :)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Är väldigt lite inne på den här typen av musik men det låter snyggt! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Snyggt gjort... även om detta inte är min kopp te. Lyssnade på orginalet och jag vet att det är en smaksak men jag gillar nog det fylligare soundet bättre. Men som sagt, även om jag inte är övertygad av denna sorts musik tycker jag det låter proffsigt.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det är ett grymt arr, så tummen upp här.

Jag kan ha åsikter om valet trummor, men inte valet av trum-sound sådär. Vill gärna se nåt maffigare i den vägen, men det kanske inte passar din avsikt.

Sen skulle jag vilja slänga stråk-ackord (typ), gärna synthar, medans trummorna håller på i andra delen.

Riktigt skön lyssning.

Kul att du gillar arret! ja man kan gå många vägar med trummorna, faktum är att det inte finns någon virvel....å baskaggen är riktigt tunn..kul att pröva andra vägar ibland. Testade med lite pads i slutet men ville inte funka riktigt.. Tack! /C  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Känner du Max Martin kanske...
Skön mix och låten är ju bra - känner inte till hur orginalet låter så det här får bli mitt orginal - den har alla kvaliteter för det.

Tack för det!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Det här borde vara originalet. Flera drar sig mot dansgolvet då den spelas på diskon. Ace of bace - faktiskt. Hon artisten borde uppskatta hur du bjuder på hennes röst så fint. Och det är måhända tunt i basen men än sen. Jag tycker det skulle sitta fint att i nån del av låten smeta på en nice pad bakom alltihop, som får alla på dansgolvet att sväva iväg.

Ja..tanken var att gör en "Denniz Pop" fast i 2011 tappning..ligger ju en litet synthfigur i refrängerna till hans ära  :) basen är skuren så att den dundrar på rätt bra om man har subb, Försöker undvika padar lite, blir lätt en ovana... :D /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Lyssnade på originalet men jag tycker mycket bättre om din remix Clemens! Bla för att det är basfattigare. :)

Kul att du tycker det funkar! Handlar väl mycket om vad man föredrar, å just nu är jag inne i en basfattig period.  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Är väldigt lite inne på den här typen av musik men det låter snyggt! :)

Ja..kanske inget man lyssnar på mer än när bilradion står på, men riktigt kul att göra  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Supersnyggt hantverk. Läckert med det lugnare partiet. Gillar tydligheten i dina produktioner.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Supersnyggt hantverk. Läckert med det lugnare partiet. Gillar tydligheten i dina produktioner.

Tjena EQ!

Kul att du gillar och kanske mer lyssnar på produktionen än låten  :D /C


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Cheiron tidigt 90-tal (prodden) blandat med ett nutida sound (sången) Gillar basgången i refrängerna, den får mig osökt att tänka på den i "No Coke" med Dr.Alban  :) som är en av världens coolaste basgångar  :D

Fin Denniz Pop hyllning. Me like!
« Senast ändrad: 29.11.2011, 00:42:50 by jonnerstone »


Utloggad Scar Fraction Studio

  • http://www.sapgroup.se/
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 344
  • https://www.facebook.com/egsoundgroup/
    • Visa profil
    • EG Sound
Riktigt bra. Bra mix tydligt finns inte så mkt att säga mer en skitbra haha


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Supersnyggt hantverk. Läckert med det lugnare partiet. Gillar tydligheten i dina produktioner.

Tjena EQ!

Kul att du gillar och kanske mer lyssnar på produktionen än låten  :D /C


Svårt att separera men gör nog det när låtskaparen är någon annan än den som lagt upp låten
här på KR.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag tyckte det här va skitbra jag.. Verkligen... Hon har ju en strålande röst och trots att det var en hel del Ace Of Base över soundet så fick Du till det riktigt gött...
Ett strålande hantverk således!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Cheiron tidigt 90-tal (prodden) blandat med ett nutida sound (sången) Gillar basgången i refrängerna, den får mig osökt att tänka på den i "No Coke" med Dr.Alban  :) som är en av världens coolaste basgångar  :D

Fin Denniz Pop hyllning. Me like!

Kul att det gillas!  :)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jag tyckte det här va skitbra jag.. Verkligen... Hon har ju en strålande röst och trots att det var en hel del Ace Of Base över soundet så fick Du till det riktigt gött...
Ett strålande hantverk således!!

Kul att en "rocker" gillar!  :)


Utloggad PEROWITCH

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 179
    • Visa profil
Lyssnade på originalet men jag tycker mycket bättre om din remix Clemens! Bla för att det är basfattigare. :)

Kul att du tycker det funkar! Handlar väl mycket om vad man föredrar, å just nu är jag inne i en basfattig period.  :)
Bra jobbat Clemens lyssnade på det andra du jobbat med grymt bra med vänliga hälsningar perowitch


Utloggad MrVoice

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Riktigt bra detta.

Som nybörjare på att spela in och mixa så skulle jag vilja prova detta. Hur gör man för att få rena sångspår från kommersiella inspelningar?
Finns det någon site där man kan köpa eller liknande eller gör man på något annat sätt?


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Mina öron 'Gillar krispigheten',men lite mer botten skulle inte skada... ;)
ACE of BASE har nämts och jepp! Visst är det så..
Du är duktig på sånt här med Remix...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte