Kontrollrummet

Asti - When I look into your eyes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har haft denna låten uppe tidigare, men tyckte den behövde något mer,
så jag la på lite soft elgitarr. Funkar det?
Skar lite här och där, bl.a. halsmandlarna på en i kören.  :o
Tycker nog själv att den kan anses klar nu.

Titel: When I look into your eyes
Artist: Asti
Text & Musik: CPG
År: 2011
Längd: 2:57

Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
det låter toppen Asti !
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad CunningCode

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Cunco.se
Störtskönt spår, tycker guran sitter bra. Fick lite ståpäls på refrängen då kören drog igång vilket händer sällan. Himla fina kontraster i ackordbytena där refrängen går upp, i brist på tekniskt ord. Har gnällt på att du borde ha intimare röstbehandling / annan mic tidigare tror jag, vidhåller åsikten. Krispt och skönt sound i övrigt!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Skön lyssning inför middagsfix, låter lite Wings om det här :rolleyes:

I mina högtalare låter ljudbilden en aningens murrig, men har en kraftig subbas som kanske förvränger det hela lite.

Men jättebra är det! Du kan fasiken inte göra nåt dåligt, nene ;)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Denhär e fin ^_^
Om jag riktigt försöker hitta nåt att såga på så är det kanske för vassa s-ljud.... eller nånsorts övertydlighet (kan man säga så) i sången.

Me like

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Elguran är bra. Vill att du har med den i fler låtar. Känsligt spelat.
Tycker nu att kören, som i sig är bra, kanske inte behövs - blir mer naknare utan.
Texten handlar om upphetsning väl (temperaturen går upp, hjärtat slår hårdare)? och känns inte tempot lite för sakta då, eller ?
Kommer inte ihåg vad jag tyckte senast - om jag nu tyckte nåt, men säger nu: Fin, melodisk melodi med ett överraskande ackordbyte som jag fryser in på och som alltid en vacker sång.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Hörde aldrig den förra.. det här är riktigt skönt! :) Wings nämndes men jag anar det där svävande soundet hos tidiga Pink Flouyd lite här och var. Men ändå eget och personligt!

PS. Kom precis på att jag inte har någon gitarr med Bigsby... :(
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ola - tack för det!
CunningCode - Skönt att inte gitarren är helt fel och roligt att du gillar harmonierna!
                    Kommer ihåg att du ville ha intimare röstbehandling i en tidigare låt....
                    Tycker att jag redan sjunger nära micken, men jag kanske lägger på för mycket reverb...?
                    Kanske är dags att kolla på en bättre mikrofon....
Marruschkka - Wings är ju väldigt smickrande! Är speciellt svag för deras "My love"!  :wub:
                    Du har nog rätt - jag har rätt krafig bas här, kanske ska sänkas en aning....
                    Du har alldeles för höga tankar om mig, jag gör mycket skräp!  :)
Spacetrucker - I refrängen är sången dubbad och på något ställe är det mycket s-ljud som jag
                     de-essat och skurit vilt i, men jag får det inte helt bra tyvärr...
Tokai - Skönt att du tycker gitarren blev bra! Är ingen hejare på elgura, så man är lite osäker
           på resultatet även om man själv är rätt nöjd.  :)
           Tror att refrängen blir lite tunn utan kören, men ska kolla hur det låter utan!
           Texten beskriver känslorna som "jag"-personen i låten upplever när han ser någon djupt i ögonen
           och rädslan av att dessa känslor ska försvinna. Det är nog mer en stilla reflektion över detta...
           Roligt att du hittar ett intressant ackordsbyte och att du gillar sången!
Jocke - Kul att du gillar låten och Pink Floyd-associationer har jag absolut inget emot!  :)
           Ledsen att du saknar Bigsby - det gör jag med!  :D

Tack allihop för lyssning och kommentarer!
/Asti
         
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra drag av CPG att slänga på elgitarren. Hans talang förbättras för var dag.

Gillar låten, men tycker nästan mellanspelet med gitarren ska förlängas, solo, dynamiska effekter och sånt du vet. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är skönt så här. Gillar körerna och även elgitarren mycket.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt om jag minns rätt så tyckte jag tremolon var lite jobbig senast nu låter den bättre men det är väl för att jag har Meniärs eller nåt. :rolleyes:

Edit: Jättesnyggt med gitarrerna :D
« Senast ändrad: 20.11.2011, 14:07:57 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Dividend - Ja, CPG är ju inte så gammal så han lär sig fortfarande och är mottaglig för nya intryck!  :)
              Kanske man skulle köra en hel vers instrumentalt.....hmm....tål att fundera på!
              Låten är ju rätt kort som den är och skulle nog rymma ett instrumentalparti, men jag vet inte
              om CPG kan få till det så att det blir intressant...  :unsure:
MaxB - Skönt att höra att det passerar ditt kritiska öra och att gitarren duger!
Eddi - Tremolot på elpianot kan bli jobbigt i hörlurar om man panorerar ut det för långt har jag märkt.
         Har dragit in det rätt mycket mot mitten.
         Menièrs syndrom är inte roligt att råka ut för med yrsel och annat elände!
         Hade stora problem i 35-årsåldern där man misstänkte detta, men kom slutligen fram till att det
         antagligen är en förkalkning av benen i mellanörat. Menièrs syndrom är vad jag förstår från en
         skada i innerörat. Man undrar ibland om dom här problemen uppstått av för mycket musiklyssnande
         på för hög volym.... Vad tror du? Har du fått diagnosen Menièrs?

Tack ska ni ha för lyssning och kommentarer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten