Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Bad Boys & Mad Girls ft. OLA
Gurano:
Nu börjar det låta bra :)
För mig är inte detta hårdrock dock, utan mer åt rock. Kanske att Olas gitarrsolo kan tynga den mera?
Ha det gott
Gurano
bjurte:
Låter riktigt bra här(men byt ut DFH dom låter bara konstigt) något 70 tals aktigt trummsound skulle sitta fint här..
Skulle nog hellre vilja kalla deta för GlamRock/Pop a'la Mott the hople..
Sången är bra överlag,men i 1:a refrängen låter det som du sitter och gör något annat som brukar lukta illa... :lol:
Lite väl krysstat mao.. ;)
Dividend:
Japp mer rock än hårdrock. Du kan metalla till det hela genom att repetera oftare på riff/kompguran. Trummorna kan med fördel, göras likadant med. Alltså typ åtta-delar istället för fjärdedelar. I dödsmetall och grind är det 64 eller högre :)
Jag älskar din röst här :D Som gjord för hårdrock nästan mer än för rock. :)
Låten bra! Den tar sig :) Tänk dock på dynamiken! I Hårdrock har man ofta lugna partier i mitten eller strax före slutet. Opeth (döds) kör 12minuterslåtar med många skiftningar i dynamiken.
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 23.11.2011, 23:31:40 ---Hörlursmix är toppen när man lyssnar i lurar - som är det enda jag har igång i kväll... Lyssnade i studion på en tidigare verre men det var inget kul... Nu är det toppen - riktigt jäkla skitbra - bara detaljer kvar tycker jag! :)
Vet inte var Olas solo ska ligga men gitarrerna mot slutet är inte galna nog... Det ligger en högre stämma på sången mot slutet - du kunde gott skrika den... ;-D I "breaket" - eller när det blir lite tystare behöver nog plinket ligga lite högre så det blir gglest - inte helt tom. Funderar på det där plinket mellan vers o refräng - mandolin eller mer dist?
--- Slut citat ---
Den som ändå hade en mandolin suck :) Nu är det inte så glest solo från Ola finns på plats
--- Citat från: Gurano skrivet 24.11.2011, 01:42:09 ---Nu börjar det låta bra :)
För mig är inte detta hårdrock dock, utan mer åt rock. Kanske att Olas gitarrsolo kan tynga den mera?
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Meehh vad ska till för att det ska bli hårdrock då? DFH är död basen har taggtråd och jag sjunger som på dass Olas solo kanske :lol:
--- Citat från: bjurte skrivet 24.11.2011, 16:04:53 ---Låter riktigt bra här(men byt ut DFH dom låter bara konstigt) något 70 tals aktigt trummsound skulle sitta fint här..
Skulle nog hellre vilja kalla deta för GlamRock/Pop a'la Mott the hople..
Sången är bra överlag,men i 1:a refrängen låter det som du sitter och gör något annat som brukar lukta illa... :lol:
Lite väl krysstat mao.. ;)
--- Slut citat ---
:wacko: se ovan. Inte konstigt att Lemmy är så tanig då :D
--- Citat från: Dividend skrivet 25.11.2011, 01:43:44 ---Japp mer rock än hårdrock. Du kan metalla till det hela genom att repetera oftare på riff/kompguran. Trummorna kan med fördel, göras likadant med. Alltså typ åtta-delar istället för fjärdedelar. I dödsmetall och grind är det 64 eller högre :)
Jag älskar din röst här :D Som gjord för hårdrock nästan mer än för rock. :)
Låten bra! Den tar sig :) Tänk dock på dynamiken! I Hårdrock har man ofta lugna partier i mitten eller strax före slutet. Opeth (döds) kör 12minuterslåtar med många skiftningar i dynamiken.
--- Slut citat ---
Så där ja nya batterier i tangentbordet. Okido hårdrock har alltså fler 8 och 16-delar börjar jag förstå. Och ju fler delar ju metalligare alltså - så har jag aldrig förstått det tidigare - tack för den infon. Jamen då får jag väl se över det där med 8-delarna kanske på trummorna men gurorna lägger jag nog inte om - det får väl bli en mjukrock av detta kanske.
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.11.2011, 01:58:02 ---Meehh vad ska till för att det ska bli hårdrock då? DFH är död basen har taggtråd och jag sjunger som på dass Olas solo kanske :lol:
--- Slut citat ---
hehe tycker du att det är hårdrock så är det hårdrock! :D
Det handlar enligt mig bara om smak, vi har alla olika relationer till musik och upplevelser, så det är ytterst individuellt. För mig har hårdrock mera häng i drivet och soundet, men jag är jag och du är du. Hmmm det blev nästan poetiskt och kan funka som del i en sångtext :P
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida