Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Bad Boys & Mad Girls ft. OLA
spacetrucker:
Uhum... Nu kommer jag att tänka på Ricky Martin :unsure:
Space
MaxB:
Kul att höra förändringarna. Och lite annorlunda att höra en hårdrockslåt som inte alls låter hårdrock. I ditt huvud finns hårdrocken och vi andra ser fram mot fortsättningen.
Basen är lite stark här men det har ingen betydelse nu. Har du tänkt dig feta "distorted powerchords" på båda sidor i ljudbilden?
Eddi:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 20.11.2011, 21:51:34 ---Uhum... Nu kommer jag att tänka på Ricky Martin :unsure:
Space
--- Slut citat ---
Inte visste jag att den gode Ricky pysslade med hårdrock :lol: Tänker du på någoin speciell låt?
--- Citat från: MaxB skrivet 20.11.2011, 22:09:11 ---Kul att höra förändringarna. Och lite annorlunda att höra en hårdrockslåt som inte alls låter hårdrock. I ditt huvud finns hårdrocken och vi andra ser fram mot fortsättningen.
Basen är lite stark här men det har ingen betydelse nu. Har du tänkt dig feta "distorted powerchords" på båda sidor i ljudbilden?
--- Slut citat ---
Ja fast jag hittar inget bra ljud nu den som ändå hade en orange som Bjurte. Kanske blir det keyboard härnext får se...
MikaelEdebro:
Känns inte så mycket hårdrock, snarare pop typ The Police eller ngt sånt.
Det som kommer vid ca 65 låter typ som "Stand by me" eller nåt. Samma ackordsföljd. :P
Jag hade nog försökt modifiera den lite så det inte är så likt.
Känns som att sången måste sitta för att kunna ge några vettiga synpunkter. Finns ju hur många låtar som helst som är simpla i sin struktur, men som förhöjs enormt mycket av sången.
Trummorna känns lite enformiga i sin nuvarande form.
Ska bli kul att höra vart denna bär av!
Ola:
Halloy Eddi
Det var en mycket snäll hårdrocks låt jag hör. den snällaste tror jag.
varför vill du göra hårdrock av den här?
tror mer på att göra mer "vis rock "
ta bort gitarren och satsa på att lägga sången för att sedan lägga på en passande gitarr
nu har du en skön grund att jobba vidare på
mitt tipps
gör nästa låt till hårdrock med lite dubbla kaggar o grejer
Mvh Ola
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida