Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Bad Boys & Mad Girls ft. OLA
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 19.11.2011, 20:27:26 ---Lyssnar på #2 och tycker mig tänka att visst kan det blir hårdrock av det här.
Just nu låter det ju som hård-disco eller chopin på steroider, men harmonierna är helt rätt. Skrik och vänta inte för länge med gitarrerna.
--- Slut citat ---
Chopin på steroider :lol:
Ny verre med bas finns nu i toppen.
MaxB:
Spännande att sälja kalven innan kon är dräktigt.
Här finns potential för något och det är intressant att se vad det blirQ
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.11.2011, 02:47:09 ---Spännande att sälja kalven innan kon är dräktigt.
Här finns potential för något och det är intressant att se vad det blirQ
--- Slut citat ---
:)
Kul det här! Det är något med sista virvelslaget innan ny takt mellan 63 o 64 I temat efter kunde jag överväga att låta basen gå upp på sista ackordet hela tiden/som variation typ varannan runda, eller sista gången. \,,/
Asti:
Lägg på lite stråkar så kan det bli hårdbarock! B)
Nej, skämt åsido, det behövs nog lite mer distade gitarrer och vrålande sång för att
jag ska få associationer till hårdrock.....
Men måste det bli hårdrock? Tycker som Tokai att det finns potential att göra en
poplåt med pianotemat som grund. Trummorna tycker jag låter lite för "plåtiga" och tunna!
Skulle nog också vilja dra ner lite av reverbet på trummorna - förutsatt då alltså att du
inte ska fortsätta i hårdrocksspåret.
Basen är nog lite för stark i nuläget, men i det här tidiga skedet är ju inte nivåerna så viktiga.
Jag skulle nog försökt hitta några snygga, cleana elgitarrer, ev ett stålsträngat komp och
kanske en orgel med leslie som komplement. Och så sång då förstås!
Kanske skulle du arrangera den i lite "Madness"-stuk, men då ska det ju helst också vara blås....
Känns hur som helst som att det finns många alternativ att bygga vidare på ditt pianotema!
Kör på hårdrock om du känner för det!
/Asti
Eddi:
Tack Asti för tyck - nu ny version och pianotemat börjar så sakteliga försvinna.
#4 Nu känner jag att isen blir tunnare - hur gör man det här då - har lagt till ett gurastick som fortsättning :rolleyes:
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/music/BadBoysMadGirls4.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida