Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Bad Boys & Mad Girls ft. OLA
hogge:
Håller med MaxB här: Hårdrock??? men vem vet - det kan ju bli kanske :lol:
Rätt snygg melodislinga hur som helst... Work it baby!!!
egghuvud:
Hmm frågar du mig om trummorna så låter det inte hårdrock precis. DFH är bra när det gäller olika former av metall där den där lite klickiga bastrumman fungerar men det du gör här låter mer som gammaldags hårdrock och då skulle jag nog välja ett trummset med lite gammeldags trashigt tryck i. Dessutom låter det inte som att trumkompet är så särskillt hårdrockigt utan mycket mer poppigt. Tänk dubbla bastrummor och kanske takten kunde vara "dom tock-o tack toc-o,dom tock-o tack toc-o" istället." Skall bli kul att höra fortsättningen. :)
bow35:
Trevlig melodi. Ska bli kul att höra hur detta ska bli hårdrock. Lite enformigt lång som den är just nu. Men jag tippar på att det kommer mer grejer.
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 17.11.2011, 20:15:45 ---Nej det finns kanske inte så mycket att säga i nuläget - när vi kommer till gurasolon är du vaken då? Kan tänka mig att dina flärpande ljud kan göra sig i denna.
--- Slut citat ---
Hehe det rör på sig. Bara att bygga vidare! Vi får väl se om min gura kommer till pass när det beger sig, men jag är inte bra på hårdrockssolon. Om du vill ha rappa fingrar så finns det nog flera som är bättre på det än jag här på KR, men vi får la se :)
Som sagt kul/intressant att följa...ur flera aspekter faktiskt. Kul att höra hur du tänker när du bygger upp en låt från scratch så att säga. För du blottar dig musikaliskt :D. Det skulle vara skitkul om flera gjorde så här ibland - bara för att hör hur folk tänker kring sin musik, för det är nog garanterat olika! Men det krävs en del mod för att lägga upp extremt tidiga alster tror jag. + i kanten till dig!
Gurano
Tokai:
Än så länge inte mycket hårdrock vars genre jag är ganska obevandrad i men har väl hört ett och annat. Spontant tycker jag du ska skrinlägga planerna och satsa på en poplåt istället. För melodin som du framför har potential. Men om du ska envisas krävs det rejäla ändringar i såväl låtstruktur och tillkommande trumspel.
Men överraska mig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida